Akcje Iron VR – co trzeba wiedzieć o emisji?

Akcje Iron VR – co trzeba wiedzieć o emisji?

27 listopada, 2020 0 przez Maciejka

We wtorek, 1 grudnia ruszą zapisy na akcje Iron VR w transzy otwartej dla wszystkich inwestorów. Co trzeba wiedzieć o spółce i ofercie przed kupnem akcji?

Akcje Iron VR

EmitentEmitentIron VR S.A.
BranżaBranżagry komputerowe w wersji VR
Kwota zbiórkiKwota zbiórki2.500.000 zł
Udział w kapitale nowych akcjiProcent oferowany9,08%
Wycena spółkiWycena spółki (według ceny emisyjnej) 25 mln zł
Cena emisyjnaCena emisyjna18,30 zł
Liczba oferowanych akcjiLiczba oferowanych akcji136.600 akcji serii E
Data zakończenia emisjiData zakończenia oferty 08.12.2020
Cel emisjiCel emisjiprodukcja gier, rozwój zespołu, bieżące koszty
Strona emisjiStrona emisjihttps://emisja.ironvr.pl/

O tym, że akcje Iron VR będą emitowane za pośrednictwem platformy CrowdConnect informowałem ponad miesiąc temu w tekście Iron VR sprzeda akcje w crowdfundingu. Sukcesem zakończyła się już pierwsza transza, w której wybrani inwestorzy mogli objąć do 95.600 akcji producenta gier w technologii VR.

Jak w swoim (dobrym) zwyczaju ma platforma CrowdConnect, inwestorzy mogą już zapoznać się z prezentacją oraz obszernym dokumentem ofertowym. Wybrałem najważniejsze informacje o spółce i ofercie. Są to rzeczy, które muszą być wiadome inwestorom przed podjęciem decyzji o zakupie akcji.

O spółce

Spółka jest podmiotem o krótkiej historii – została założona 27 stycznia br., a wpisu do KRS dokonano 2 czerwca. Jednym z założycieli firmy jest Carbon Studio, producent gier notowany od roku na rynku NewConnect.

Celem stworzenia nowego podmiotu jest produkcja gier VR o niższym budżecie i w innej kategorii produktowej niż te tworzone przez spółkę-matkę. Iron VR ma tworzyć proste, „grywalne” tytuły niewymagające dużego nakładu kapitałowego i czasu w ich tworzenie.

Jak czytamy w dokumencie ofertowym, Carbon Studio specjalizuje się tymczasem w produkcji gier z półki premium, czyli cechujących się długim okresem produkcji. Gry Carbon Studio są produkcjami droższymi, wymagającymi większej ilości nakładów niż produkcje realizowane przez spółkę zależną.

Patronite

Parametry emisji

Przedmiotem oferty jest 136.600 akcji serii E. W ramach pierwszej, już zakończonej transzy dostępnych było 95.600 walorów. W transzy drugiej, która rozpocznie się 1 grudnia o godz. 10:00 inwestorzy mogą zapisać się na 41.000 akcji.

Cena emisyjna w obu transzach jest równa i wynosi 18,30 zł. Zapis na akcje Iron VR musi opiewać na minimum 136 udziałów o łącznej wartości 2.488,80 zł. Maksymalnie można objąć natomiast 1.360 akcji.

Zapisy prowadzone będą bezpośrednio na stronie emisji pod adresem https://emisja.ironvr.pl/.

Brak historii

Jednym z głównych czynników ryzyka jest krótka historia działania spółki. Jak czytamy w dokumencie ofertowym:

Z uwagi na ograniczoną historię działania Spółka nie posiada sprawdzonego modelu biznesowego, ani rozpoznawalnej marki co sprawia, że niemożliwe jest określenie, czy Spółka będzie rentowna w przyszłości (…).

Od początku istnienia Spółka nie wydała gry, dlatego, na dzień sporządzenia Dokumenty Ofertowego, nie generuje ona przychodów.

Z uwagi na krótki okres funkcjonowania, mogą wystąpić trudności przy pozyskiwaniu finansowania dłużnego. Zarząd Emitenta podkreśla, że czynnikiem znacząco ograniczającym powyższe ryzyko jest wiedza i doświadczenie Zarządu Spółki oraz kluczowych pracowników w tworzeniu gier VR.

Partnerstwo i współpraca

Największym atutem Iron VR jest w tej chwili partnerstwo i współpraca ze znanymi na rynku producentami gier.

Carbon Studio zapewnia spółce niezbędne zaplecze know-how oraz technologię i narzędzia, które przyspieszają tworzenie gier VR. Patronat Carbon Studio S.A. umożliwia również czerpanie z bogatego doświadczenia oraz dostęp do kontaktów w branży VR.

Umowę o ścisłej współpracy z Movie Games S.A. zawarto do dnia 31 grudnia 2021 roku i w sytuacji braku sprzeciwu automatycznie ulegnie ona wydłużeniu na czas nieoznaczony. Na mocy tej umowy IRON VR uzyskał prawo pierwszeństwa do tworzenia gier z portfolio Movie Games w technologii wirtualnej rzeczywistości (VR).

Ceny emisyjne poprzednich serii

Cena emisyjna za akcje Iron VR w trwającej ofercie jest znacząco wyższa od ceny płaconej przez inwestorów za papiery poprzednich serii.

Na kapitał zakładowy spółki składa się obecnie 1.368.000 akcji:

  • 400.000 akcji zwykłych serii A ;
  • 600.000 akcji imiennych serii B uprzywilejowanych co do głosu na Walnym Zgromadzeniu Spółki;
  • 171.000 akcji zwykłych serii C;
  • 197.000 akcji zwykłych serii D.

Pierwsze trzy serie obejmowane były po cenie nominalnej, czyli po 10 groszy. Podczas ostatniego podwyższenia kapitału (akcje serii D) ustalono cenę emisyjną na 4,55 zł.

Teraz inwestorzy mogą objąć akcje Iron VR po 18,30 zł. Abstrahując od tego czy to atrakcyjna cena czy nie – taka różnica w cenach emisyjnych rodzi ryzyko zwiększonej podaży akcji po ich debiucie na giełdzie.

Posiadany majątek

Jak już wspominałem emitent jest spółką nową – trudno oczekiwać zatem, aby dysponował wartościowym majątkiem. Bilans nie pokazuje jednak samych zer. Na dzień 30.09.2020 r. Iron VR posiadał:

  • 100 tys. zł kapitałów podstawowych;
  • 36,8 tys. zł kapitałów rezerwowych;
  • ponad 875 tys. zł kapitałów zapasowych;
  • stratę netto z pierwszych miesięcy działalności w wysokości 152 tys. zł.

Zdaniem spółki, posiadany majątek jest wystarczający na pokrycie jego potrzeb w okresie najbliższych 12 miesięcy.

Wycena Iron VR

Ustalenie ceny emisyjnej za akcje Iron VR na poziomie 18,30 zł oznacza, że całą spółkę wyceniono w tej chwili na 25 mln zł. Czy to nie za dużo, jak na firmę o tak krótkiej historii?

Zapytany podczas czatu na Strefie Inwestora o podstawy wyceny Aleksander Caban, Członek Zarządu Carbon Studio odpowiedział:

Opieramy się na wycenie podobnych spółek, które ostatnio miały swoje debiuty i emisje. Podobne podmioty miały średnio wycenę pomiędzy 20, a 50 mln zł, myślę że jesteśmy mniej więcej w podobnym momencie rozwoju. Warto też zwrócić uwagę na potwierdzające się trendy wzrostowe dla całego rynku, zakładające wzrost o około 80% rocznie.

Podsumowanie

Powyżej wybrałem kilka, ważnych według mnie, faktów. Trudno mi jednoznacznie ocenić atrakcyjność oferty. Z jednej strony branża „na topie”, dobre perspektywy, zapowiedź szybkiego debiutu na NewConnect i udział w emisji Domu Maklerskiego INC, który cenię za rzetelność i „porządne” przygotowywanie emitentów.

Zagrożeń jednak też nie brakuje a zaliczam do nich np. brak historii, dość wysoką wycenę, różne ceny emisyjne. Chyba cały weekend będę się zastanawiał – zaryzykować kupno akcji czy jednak odpuścić?

Znowu okazuje się jak ważne jest wczesne opublikowanie niezbędnych dokumentów na stronie emisji – pisałem o tym przy okazji oferty Kombinatu Konopnego.

Dzięki emitentowi i platformie CrowdConnect mamy teraz sporo czasu na dokładną analizę i nie musimy działać impulsywnie. Zachęcam każdego do odwiedzenia strony emisji i do uważnej lektury dokumentu ofertowego.


Lubisz moje teksty? Polub mój profil na Facebook-u 🙂


Pamiętaj, że jakikolwiek tekst w serwisie Crowdnews.pl nie stanowi rekomendacji ani porady inwestycyjnej. Serwis zawiera opisy warunków emisji akcji w ofertach crowdfundingowych i autorskie komentarze dotyczące tych ofert. Nie ponoszę odpowiedzialności za efekty i skutki decyzji podjętych po lekturze tekstów w serwisie Crowdnews.pl. Jeśli planujesz inwestycję w akcje – za każdym razem dokładnie zapoznaj się z materiałami przedstawionymi przez emitenta. Nie kieruj się opinią moją ani jakiejkolwiek innej osoby.

Please follow and like us:
Czytaj też:   Szybkie spojrzenie na emisję FCapp