CStore przyspiesza rozwój

Dziś na platformie Beesfund ruszyły zapisy na akcje CStore, dostępne dla wszystkich zainteresowanych inwestorów. Ostatnie miesiące pokazują, że ubiegłoroczne zmiany w strategii przynoszą pożądane efekty.

Emisja akcji CStore

EmitentEmitentCStore SA
BranżaBranżaoprogramowanie dla sklepów internetowych
Kwota zbiórkiKwota zbiórki2,3 mln zł
Udział w kapitale nowych akcjiProcent oferowany9,39%
Wycena spółkiWycena spółki (według ceny emisyjnej) 21,7 - 22,7 mln zł
Cena emisyjnaCena emisyjna2,00 zł - akcje serii D
2,10 zł - akcje serii E
Liczba oferowanych akcjiLiczba oferowanych akcji575.000 akcji serii D
547.600 akcji serii E
Data zakończenia emisjiData zakończenia oferty 12.07.2021
Cel emisjiCel emisjipromocja na rynkach USA, UE i polskim, automatyzacja procesów sprzedaży
Strona emisjiStrona emisjihttps://inwestycja.cstore.pl/

Od dziś na akcje producenta oprogramowania do prowadzenia handlu online mogą się zapisywać wszyscy chętni inwestorzy. Wcześniej oferta dostępna była głównie dla osób, które brały udział w ubiegłorocznej emisji.

Podczas pierwszej emisji akcji na platformie Beesfund (zakończonej w październiku zeszłego roku), spółka CStore zamierzała pozyskać 2 mln zł. Ostatecznie 512 inwestorów zainwestowało kwotę 1.143.580 zł.

Teraz producent oprogramowania zamierza pozyskać 2,3 mln zł poprzez emisję ponad 1,1 mln akcji serii D i E. W pierwszej kolejności dostępnych jest 575 tysięcy walorów serii D po cenie emisyjnej 2 zł. Gdy pula tańszych akcji się wyczerpie, inwestorzy będą mogli zapisywać się na akcje po cenie emisyjnej emisyjnej 2,10 zł.

Jeśli ktoś rozważa inwestycje w CStore i chce się załapać na tańsze akcje to powinien szybciej podjąć decyzję. Emisja cieszy się sporym zainteresowaniem inwestorów. Spółka zebrała już ponad 670 tysięcy złotych a pula tańszych akcji dość szybko się kończy.

O spółce

Emitenta raczej nie trzeba przedstawiać inwestorom z rynku crowdfundingu. Dla formalności tylko przypomnę, że CStore jest producentem oprogramowania do prowadzenia sprzedaży internetowej w kanale hurtowym i detalicznym.

Spółka chwali się m.in. tym, że w portfolio ma takie firmy jak koncern Cargill, który jest największym amerykańskim prywatnym przedsiębiorstwem, zatrudniającym 160 000 osób. Z oprogramowania CStore korzysta również Vive Textile Recycling, obsługujący sprzedaż hurtową z 70 krajów.

Pytania do spółki

Przyznam, że z dużą uwagą, ale też pewnym niepokojem czekałem na szczegóły dotyczące obecnej sytuacji emitenta oraz trwającej oferty. Kolejne emisje akcji mogą świadczyć o tym, że spółka „przepala” pozyskiwane środki. Z drugiej strony są okazją do sprawdzenia w którym kierunku zmierza emitent i czy realizuje plany przedstawione przy okazji poprzedniej oferty.

Zadałem na stronie emisji 5 pytań, chcąc lepiej poznać powody przeprowadzenia kolejnej emisji oraz doprecyzować informacje zawarte na stronie i w dokumencie ofertowym. Poniżej przedstawiam odpowiedzi, których udzieliła spółka:

Skąd decyzja o drugiej emisji (podczas pierwszej nie było, zdaje się, informacji o tym, że będą kolejne)?

Zapotrzebowanie finansowe spółki w 2020r zostało określone na wyższym poziomie. W ramach zakończonej emisji w zeszłym roku udało się pozyskać 57%. Decyzja o drugiej emisji podyktowana jest koniecznością pozyskania większego finansowania, aby realizować plany spółki związane przede wszystkim z budowaniem świadomości marki, pozyskanie sprzedaży w US i UE.

Czy to oznacza, że możliwe są jeszcze kolejne emisje przed debiutem na NewConnect?

Rozważamy wiele możliwych scenariuszy dalszego finansowania, będą one przede wszystkim zależne od aktualnej sytuacji epidemiologicznej, dynamiki rozwoju spółki w Polsce, UE, US oraz rozmów z inwestorem strategicznym.

Jak zostały rozdysponowane środki z pierwszej emisji?

Środki z emisji zostały rozdysponowane zgodnie z planami spółki, w proporcjach na tyle ile były możliwe do wykonania poszczególnych działań. Szczegółowe podsumowanie tego co udało się osiągnąć omówione zostało przez Dawid Paszek na webinarze 30.03.2021, który zamieszczony jest na stronie emisji akcji.

Czy sp. z o.o. będzie z czasem „wygaszana”?

Jesteśmy w trakcie wygaszania spółki z o.o. Od stycznia 2021 zaczęliśmy stopniowo przenosić sprzedaż i koszty do S.A. Do końca 2021 chcemy mieć zakończony proces przenoszenia umów i rozpocząć przygotowania do likwidacji sp. z o.o.

Na stronie emisji jest zarówno informacja o planowanym debiucie na NewConnect, jak i rozmowach z inwestorem branżowym. Czy pozyskanie inwestora oznaczałoby, że CStore nie zadebiutuje na NC? Które rozwiązanie byłoby korzystniejsze z punktu widzenia spółki?

Jest wiele czynników które bierzemy pod uwagę porównując oba warianty dalszego rozwoju. Jeżeli warunki i możliwości które otrzymamy we współpracy z inwestorem strategicznym będą satysfakcjonujące dla spółki i obecnych inwestorów, pójdziemy tą drogą. W innym wypadku zadebiutujemy na NewConnect, co nie wyklucza wejścia inwestora strategicznego w późniejszym okresie.

Poprawa wyników CStore

W ubiegłym roku byłem sceptycznie nastawiony do oferty CStore. Główny mój zarzut dotyczył kiepskich wyników. Jak wygląda to teraz?

Zdecydowanie lepiej – spółka udowodniła, że zmiana strategii i wejście w model SaaS jest tym, co powinno napędzać CStore w najbliższych latach. Od 2020 roku emitent kładzie nacisk na zwiększenie udziału sprzedaży z tytułu licencji oraz utrzymania serwisowego. To właśnie model SaaS, o czym pisałem w ubiegłym roku, przyczynił się kilka lat temu do rynkowego i giełdowego sukcesu innego producenta oprogramowania do e-handlu, firmy IAI. W momencie przejęcia przez fundusz MCI Capital, wyceniono ją na 300 milionów złotych.

Przychody z modelu SaaS rosną systematycznie z miesiąca na miesiąc. Ogólne przychody CStore w I kwartale bieżącego roku były aż o 89% wyższe niż rok temu. Co szczególnie ważne, dynamika wzrostu jest z każdym miesiącem wyższa. W styczniu przychody wzrosły o 64%, w lutym o 87% a w marcu aż o 127%.

Wraz z wyższymi obrotami poprawia się również rentowność. Biorąc pod uwagę obie spółki (akcyjną i z o.o.) widzimy, że CStore osiągnęło już próg rentowności. Nie było to wcale takie oczywiste podczas ubiegłorocznej emisji.

Komunikacja z inwestorami

Jednak to nie znaczna poprawa wyników zmieniła moje nastawienie do CStore, ale sposób komunikacji spółki z inwestorami. Mam akcje różnych firm i wiem jak różna może być też polityka investor relations. Zazwyczaj jej niestety nie ma w ogóle.

Akcji CStore obecnie nie posiadam, bo ubiegłoroczna emisja mnie nie przekonała. Rozmawiałem jednak z kilkoma osobami, które wtedy zaryzykowały. Wszystkie chwaliły sposób, w jaki Prezes Dawid Paszek komunikuje się z inwestorami. Mogą oni liczyć na comiesięczne raporty z podsumowaniem działalności firmy. Zawierają one m.in. aktualne informacje finansowe.

Sam też zresztą przekonałem się o mądrej polityce informacyjnej i sposobie komunikacji. Po moim negatywnym tekście kilka miesięcy temu CStore nie miało do mnie pretensji, jak to robią niektórzy emitenci. Otrzymałem konkretne odpowiedzi zawierające punkt widzenia spółki. Czas pokazał, że wiele z nich się sprawdziło.

Podsumowanie

Przed CStore jeszcze długa droga. Daleki jestem od entuzjazmu i twierdzenia, że spółka jest skazana na sukces. W porównaniu do ubiegłorocznej emisji zdecydowanie jednak poprawiła się atrakcyjność firmy i jej akcji. Widać to szczególnie po dynamicznie rosnących przychodach (szczególnie z modelu SaaS) i osiągnięciu progu rentowności. To właśnie model SaaS jest tym, co zmieniło moje nastawienie do spółki na pozytywne.

W dodatku czas pokazał, że CStore realizuje plany przedstawione we wcześniejszej emisji a inwestorów traktuje po partnersku również po zakończeniu oferty a nie tylko w trakcie, jak robią to niektórzy z emitentów.

To wszystko sprawia, że chyba warto zaryzykować kupując akcje CStore. Trzymam kciuki, aby spółka zadebiutowała na rynku NewConnect. Jeśli w dalszym ciągu będzie poprawiać wyniki to ma szansę stać się jedną z ciekawszych firm notowanych na małej giełdzie.

Strona emisji – https://inwestycja.cstore.pl/


Lubisz moje teksty – polub też mój profil na Facebook-u


Pamiętaj, że jakikolwiek tekst w serwisie Crowdnews.pl nie stanowi rekomendacji ani porady inwestycyjnej. Serwis zawiera opisy warunków emisji akcji w ofertach crowdfundingowych i autorskie komentarze dotyczące tych ofert. Nie ponoszę odpowiedzialności za efekty i skutki decyzji podjętych po lekturze tekstów w serwisie Crowdnews.pl. Jeśli planujesz inwestycję w akcje – za każdym razem dokładnie zapoznaj się z materiałami przedstawionymi przez emitenta. Nie kieruj się opinią moją ani jakiejkolwiek innej osoby.

Please follow and like us:
Czytaj też:   Emisja 2loop Tech mnie nie zachwyciła

Zobacz też

Kombinat Konopny z kolejną emisją. O co w niej chodzi?

Nie zazdroszczę posiadaczom akcji Kombinatu Konopnego. Spółka jest w fatalnej kondycji finansowej a jej akcjonariusze albo wyłożą dodatkowe pieniądze na nowe akcje albo sporo stracą na swojej dotychczasowej inwestycji.  Emisja…

Bardzo słabe wyniki Kombinatu Konopnego

Niedługo miną 4 lata od pierwszej emisji akcji Kombinatu Konopnego. Nadal jestem takim samym pesymistą jak wtedy, tym bardziej, że spółka pokazała bardzo słabe wyniki finansowe. Wyniki Kombinatu Konopnego Jeden…

RSS
Facebook
Facebook