Emisja Balticus wystartowała

Punktualnie o 9:00 wystartowała emisja akcji Balticus SA. Po pierwszych minutach na koncie emitenta jest już kilkadziesiąt tysięcy.

Emisja akcji Balticus SA

EmitentEmitentBalticus SA
BranżaBranżaprodukcja zegarków
Kwota zbiórkiKwota zbiórki2,2 mln zł
Udział w kapitale nowych akcjiProcent oferowany10,55%
Wycena spółkiWycena spółki (według ceny emisyjnej) 18,7 mln zł
Cena emisyjnaCena emisyjna1,60 zł - akcje serii E
Liczba oferowanych akcjiLiczba oferowanych akcji1.375.000 akcji serii E
Data zakończenia emisjiData zakończenia oferty 25.06.2021
Cel emisjiCel emisjinowe kolekcje, działania marketingowe
Strona emisjiStrona emisjihttps://balticusakcje.pl/

Moją subiektywną analizę oferty przedstawiłem wczoraj w tekście Balticus połączy zegarek z whisky. Startuje nowa emisja akcji. Dziś zamieszczam materiał prasowy udostępniony przez spółkę oraz platformę Crowdway, na której trwają zapisy.

Ruszyły zapisy na akcje Balticus SA

Ruszyła kampania crowdfundingowa Balticus SA, producenta unikatowych czasomierzy premium z Pomorza. Jest ona promowana przez platformę Crowdway. Balticus zwrócił się do inwestorów społecznościowych po 2,2 mln zł, które przeznaczy m.in. na stworzenie nowej linii zegarków klasycznych oraz nowej kolekcji czasomierzy, sprzedawanej wraz z whisky. Emitent zaangażował się mocno we wspieranie sportu, a ambasadorem polskiej marki oraz jednym z inwestorów jest Kamil Grosicki.

Balticus podpisał z Hashtag.pl umowę dystrybucyjną, zgodnie z którą ta druga spółka jest wyłącznym dystrybutorem marki w Polsce i w kilku innych krajach, m.in. w Czechach, Słowacji i w Niemczech. Dzięki tej współpracy czasomierze Balticus są dostępne obecnie w sieci W. KRUK za pośrednictwem sklepu internetowego oraz w salonie stacjonarnym w Galerii Dominikańskiej we Wrocławiu. Celem długookresowym jest zwiększenie dostępności marki w salonach stacjonarnych sieci na terenie całej Polsce.

W najbliższych miesiącach planowany jest dalszy rozwój sieci sprzedaży w kraju, jak i na rynkach zagranicznych. Pozwoli to w stosunkowo krótkim czasie rozbudować sieć sprzedaży marki Balticus. Plan zakłada, by do końca 2022 roku Balticus był silnie obecny w Niemczech, Czechach, Słowacji i Wielkiej Brytanii.

Cele emisyjne

Balticus cele emisji

Firma ciągle się rozwija, ale chce zachować dotychczasową charakterystykę pracy. Podstawowym modelem działania spółki jest produkcja oraz sprzedaż zegarków Balticus zarówno we własnych kanałach e-commerce, jak również dostarczanie do sklepów specjalistycznych w Polsce i różnych rejonach świata.

Balticus jest polską marką unikatowych czasomierzy premium. Od lat tworzymy wyjątkowe zegarki, które są sprzedawane w Polsce i na rynkach zagranicznych. Wyróżnia nas wysoka jakość, dbałości o detale oraz obsługa posprzedażowa z unikalną usługą door2door. Nasi konsumenci, dzięki limitowanym seriom, wchodzą w posiadanie jedynych w swoim rodzaju zegarków. Dla nas najważniejsza jest komunikacja z klientem, dlatego wsłuchujemy się w ich opinie i na tej podstawie wprowadzamy do sprzedaży nowe modele, a także rozwijamy dotychczas powstałe. Ruszamy właśnie z kampanią crowdfundingową. Inwestor – kupując akcje naszej spółki – staje się częścią polskiego brandu czasomierzy o niepowtarzalnym charakterze. Co więcej, dzięki transakcji może również otrzymać jeden z naszych wyjątkowych zegarków. Mamy ambitne plany rozwoju, będziemy tworzyć kolejne limitowane kolekcje oraz rozwijać kompetencje w zakresie innowacyjnych rozwiązań, by nasze zegarki dalej były synonimem oryginalności

– mówi Bartosz Knop, prezes Balticus SA.

Pierwsza emisja akcji Balticus SA

W 2020 roku miała miejsce pierwsza emisja akcji Balticus. Wówczas ponad 500 inwestorów objęło akcje o łącznej wartości ponad 1,6 mln zł. Pozyskane środki pozwoliły na poszerzenie asortymentu o nowe wyjątkowe modele zegarków.

Model NOMAD – najnowszy czasomierz z kolekcji Gwiezdny Pył, która jest najbardziej rozpoznawalną serią Balticusa. Jest to zegarek, który wykonany m.in. dla akcjonariuszy poprzedniej emisji, w wersji z datownikiem w języku polskim oraz w wersji przeznaczonej na rynek detaliczny z datownikiem w języku angielskim. To pierwszy model w ofercie Balticusa  z automatycznym mechanizmem szwajcarskim – Sellita SW240 w kopercie w rozmiarze 42 mm bez koronek. Światło i cień – to przewodni motyw tego zegarka w projekcie Mateusza Przystała z biura projektowego – 16.8 Design. Nowoczesna forma nawiązuje do projektów Geralda Genty, a tarcza wykonana m.in. z niebieskiego awenturynu.

Model Diver – Anglerfish – Żabnica – wysokiej jakości zegarek typu nurek, który zostanie wprowadzony do sprzedaży w II kwartale 2021 r. Będzie on oferowany również w przedsprzedaży. W zestawie z zegarkiem znajdzie się również scyzoryk. Model sygnowany logo Balticus posiada automatyczny japoński mechanizm. Niezwykła faktura tarczy, mechanizm z komplikacją rezerwy chodu, przemyślany tłoczony dekiel z wizerunkiem ryby – żabnicy.

Model Deep Water – kolekcja zegarków przygotowana z myślą o nurkowaniu, wprowadzona do sprzedaży w ubiegłym roku. Modele zostały wprowadzone w 6 odmianach, różniące się kolorem tarczy, jedna z wersji została pokryta powłoką PVD w kolorze złotym. Wersje z meteorytem zostały sprzedane w ekspresowym tempie.

Model Grey Seal – trzecia edycja modelu w stylu compressor, jego koperta ma dwie koronki na godzinie 2 oraz 4. W tym wydaniu pojawią się 3 kolor na tarcz – niebieski gradient, szary gradient oraz zielony gradient. Jest to wersja z automatycznym chronografem i szwajcarskim mechanizmem automatycznym Valjoux caliber 7750 z komplikacją chronografu. Kolekcja ta trafiła do sprzedaży w marcu 2021 roku.

O firmie

Balticus to polska marka, która tworzy zegarki premium, dopasowane do potrzeb właściciela. Niski nakład produkcyjny daje poczucie niepowtarzalnej limitowanej edycji. Producent do tej pory wyprodukował 4500 zegarków. Balticus to także gwarancja wykonania, dbałości o detale i obsługi posprzedażowej świadczonej door to door.

Zegarki Balticus projektuje Mateusz Przystał, który jest projektantem i współzałożycielem studia D61 Design. Pierwsze zawodowe kroki stawiał już w wieku 15 lat. Wychowany na tzw. „twardym designie”, projektował przede wszystkim środki transportu, choć w swoim portfolio, poza zegarkami, ma także m. in. kolekcje mebli metalowych, a nawet stację benzynową.

Czasomierze Balticus składane są w gdyńskim salonie zegarmistrzowskim z tradycjami – Ogrodowicz i Syn. Ten salon to unikatowa marka. Od trzech pokoleń rodzina Ogrodowiczów zajmuje się rzemiosłem związanym z zegarkami. Więcej o działalności salonu: 

 

Zapowiedź drugiej kampanii crowdfundingowej Balticus SA, która właśnie rusza, od początku spotkała się z dużym zainteresowaniem rynku. Liczba zapisów na alert inwestora przekroczyła próg tysiąca osób. Widać, że interesujące projekty związane z oryginalnością i ecommerce cieszą się dużą popularnością. Balticus to wyjątkowa polska marka, która ma wokół siebie dużą i zaangażowaną społeczność.

– mówi Marcel Rowiński, dyrektor operacyjny w Crowdway.

Źródło: Informacja prasowa


Lubisz moje teksty – Polub też mój profil na Facebook-u 🙂


Pamiętaj, że jakikolwiek tekst w serwisie Crowdnews.pl nie stanowi rekomendacji ani porady inwestycyjnej. Serwis zawiera opisy warunków emisji akcji w ofertach crowdfundingowych i autorskie komentarze dotyczące tych ofert. Nie ponoszę odpowiedzialności za efekty i skutki decyzji podjętych po lekturze tekstów w serwisie Crowdnews.pl. Jeśli planujesz inwestycję w akcje – za każdym razem dokładnie zapoznaj się z materiałami przedstawionymi przez emitenta. Nie kieruj się opinią moją ani jakiejkolwiek innej osoby.

Please follow and like us:
Czytaj też:   Emisja 2loop Tech mnie nie zachwyciła

Podobne wpisy

Rzut oka na trwającą emisję CStore

Tak jak zapowiadałem w jednym z ostatnich wpisów zaciekawiłem się trwającą emisją CStore. Czy warto kupić akcje producenta oprogramowania do e-handlu?

Wystartowała nowa emisja CStore

Dziś wystartowała nowa emisja akcji CStore. Jest to ostatnia oferta przed planowanym na ten rok debiutem na NewConnect.

RSS
Facebook
Facebook