Jeszcze o emisji Wirtuale.pl – odpowiedź spółki

Wracam jeszcze do trwającej emisji akcji Wirtuale.pl. Dziś otrzymałem odpowiedź spółki na mój tekst o trwającej ofercie. Z chęcią go zamieszczam.

Emisja akcji Wirtuale.pl

EmitentEmitentWirtuale.pl S.A.
BranżaBranżaIT - hosting, domeny
Kwota zbiórkiKwota zbiórki4.406.400 zł
Udział w kapitale nowych akcjiProcent oferowany16,74%
Wycena spółkiWycena spółki (według ceny emisyjnej) 21,9 mln zł
Cena emisyjnaCena emisyjna18,00 zł
Liczba oferowanych akcjiLiczba oferowanych akcji244.800 akcji serii F
Data zakończenia emisjiData zakończenia oferty 11.05.2021
Cel emisjiCel emisjiplatformy sprzedażowe, budowa bazy klientów
Strona emisjiStrona emisjihttps://emisja.uti.pl/

Przypominam, że w trwającej ofercie emitent zamierza pozyskać 4,4 mln zł. Środki te przeznaczy m.in. na rozbudowę platformy MultiCloud, rozwój technologiczny i rozbudowę świadomości marki. Działania te mają doprowadzić do skokowego wzrostu liczby klientów oraz przychodów.

O ofercie, która potrwa maksymalnie do 11.05.2021 r. pisałem w tekście Wirtuale.pl – kilka słów o emisji właściciela serwisu Uti.pl. Dziś otrzymałem odpowiedź na tamten tekst. Zapraszam do zapoznania się ze stanowiskiem spółki.

Odpowiedź Wirtuale.pl

Dziękujemy za analizę działań spółki Wirtuale.pl. Chcielibyśmy jeszcze dokładniej przybliżyć czytelnikom Crowdnews temat emisji naszych akcji oraz rozwiać pojawiające się wątpliwości.  

Obszar działalności firmy  

Oferta UTI.PL skierowana jest do przedstawicieli sektora MŚP. Dostarczamy przedsiębiorcom narzędzi niezbędnych do funkcjonowania w internecie. Oferujemy im kompleksowe rozwiązania modułowe, pod wspólną nazwą Internet Puzzle UTI.PL. Z takich właśnie “puzzli”: domeny, hostingu, narzędzi bezpieczeństwa, zarządzania danymi, pozyskiwania leadów czy konwersji w sprzedaży, nasi Klienci mogą budować rozwiązania dopasowane do swoich potrzeb. Do naszych wyróżników zaliczamy zarówno wysokiej jakości usługi w konkurencyjnych cenach, ale przede wszystkim indywidualne podejście do Klienta. Zarówno nowego, jak i obecnego.  

Cel pozyskania inwestowania – planowane inwestycje 

By rozwijać ofertę UTI.PL i sprawnie obsługiwać rosnące grono Klientów, a także dotrzeć do nowych, planujemy szereg inwestycji, w tym: 

a) Rozbudowę naszego narzędzia: platformy Multi Cloud – stworzenie nowych abonamentowych produktów komplementarnych. Przełoży się to na wzrost ARPU (średniego wydatku klienta), a docelowo na większe przychody spółki.  

b) Rozwój technologiczny poprzez: 

  • Stworzenie automatycznych narzędzi ERP, które pozwolą nam poprawić efektywność sprzedaży oraz zwiększyć tę sprzedaż poprzez odpowiedź na bieżąco badane potrzeby naszych Klientów;
  • Stworzenie inteligentnej platformy Web Produkcji, która umożliwi nam obniżenie kosztów realizacji stron www i sklepów oraz pozyskiwanie jeszcze więcej zleceń na strony www i sklepy;
  • Wzmocnienie marki poprzez zwiększenie dynamiki wzrostu liczby Klientów abonamentowych, inteligentny crosselling i pozyskiwanie leadów oraz Klientów zagranicznych. Te inwestycje będą skierowane na zwiększenie liczby pozyskiwanych Klientów / abonentów oraz zwiększenie wydatków naszych Klientów, czyli przychodów UTI.PL. 

Założenie

Zakładamy, że dzięki tym inwestycjom baza klientów UTI.PL wzrośnie do 68.000. Średnie wydatki roczne każdego z nich sięgną 600 zł, co z kolei pozwoli spółce na osiąganie 40 mln z przychodów abonamentowych rocznie i ponad 15 mln EBITDA. Spółka będzie mogła swobodnie wypłacać swoim akcjonariuszom dywidendę lub zyski inwestować w nowoczesne technologie. 

Pozostałe środki z planowanej inwestycji zamierzamy przeznaczyć na wdrożenie innowacyjnych na światową skalę rozwiązania e-commerce dla firm w Polsce, a w przyszłości także na rynku międzynarodowym. UTI.PL jako pierwsza na rynku, w ramach pakietów Multi Cloud, zaoferuje swoim Klientom możliwość sprzedaży ich produktów i usług także dla prawie 5 mln osób niepełnosprawnych w Polsce, z dysfunkcjami wzroku, słuchu i ruchu (dane GUS). Innowacyjne i prospołeczne rozwiązania UTI.PL dadzą szansę osobom z dysfunkcjami na korzystanie z internetu bez barier, a firmom na dotarcie do odbiorców, którzy do tej pory nie mogli korzystać z wielu platform.  

Rozszerzeniem dotychczasowej oferty będzie autorska platforma B2B dla przedsiębiorców oraz system zarządzania oparty na sztucznej inteligencji.  

Szanse na osiągnięcie założonych celów 

Warto podkreślić, że finansujemy i rozwijamy wyłącznie projekt UTI.PL, który od 2013 roku dynamicznie rośnie. Wycena spółki oraz plany rozwoju wyliczone zostały na podstawie wskaźników dla UTI.PL, przede wszystkim:

  • liczbę abonentów;
  • CLV (customer lifetime value), czyli wartość jednego klienta/abonenta, uzależnione od ARPU.

W oparciu o te czynniki, firmy konkurencyjne – największe na Polskim rynku usług internetowych – wycenione zostały na około 1 mld złotych, a UTI.PL na 21 milionów. 

Na inwestycje zamierzamy przeznaczyć 7 mln w ciągu najbliższych dwóch lat. Środki planujemy pozyskać z pierwszej w historii spółki emisji publicznej, maksymalnie 4,4 mln oraz dodatkowo z finansowania dłużnego, dotacji unijnych lub coraz większych zysków, jakie wypracowujemy. 

Liczba abonentów

Od 2013 liczba naszych abonentów wzrosła 14 razy do 14.200, przychody 20 razy – do 3,2 mln a EBIDTA 13 razy – do 0,9 mln. W I kwartale 2021 bez dodatkowych środków z zewnątrz pobiliśmy kolejne rekordy dla wszystkich współczynników:  

  • liczba nowych abonentów – 1500 (w I kwartale 2020 przybyło ich 400);
  • przychody 1 mln (w I kwartale 2020: 790 tysięcy).  

Powyższe dane i tempo rozwoju spółki, a także zyski i wdrożone innowacje, które udało nam się wypracować w ostatnich latach bez pozyskiwania dodatkowych środków oraz przeprowadzone analizy wskazują realne szanse na realizację założonych przez nas celów.  

Naturalnym jest, iż wraz z rozwojem firmy wskaźniki ulegną poprawie. W ciągu 5 lat zakładamy wzrost liczby abonentów do 68.000 oraz CLV na poziomie 3600 zł. Nastąpi to ze względu na zwiększenie wartości ARPU (obecnie CLV wynosi 1850 zł). Dlatego też w naszej opinii, na obecnym etapie rozwoju wykorzystanie wskaźników C/Z i C/WK nie jest adekwatne. Celem Zarządu i obecnych akcjonariuszy jest pozyskanie takich wspólników, którzy pozostaną z nami przez najbliższe lata. Planujemy w ich trakcie wzrost kapitalizacji spółki do poziomu 100 milionów i wejście na giełdę. Z naszych szacunków wynika, że jesteśmy w stanie osiągnąć ten cel w ciągu trzech lat.  

Wiarygodność

Wiarygodność UTI.PL i założonych przez nas celów może podkreślić fakt, że wśród naszych inwestorów można znaleźć naszych wieloletnich Klientów. Są oni zadowoleni z naszych produktów i nawiązywania długotrwałych relacji. Na inwestycję w UTI.PL zdecydował się również Andrzej Słomka – znany inwestor giełdowy, który wspiera nas od lat, Deklaruje, że będzie to dalej robił, gdyż wierzy w realizację naszych planów.  

Wszystkich zainteresowanych zakupem akcji zapraszamy na stronę emisja.uti.pl, gdzie znajdą więcej informacji na ten temat oraz do kontaktu z nam. Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania i pomożemy wybrać najlepszy pakiet emisyjny!

Bardzo dziękuję spółce Wirtuale.pl za nadesłaną odpowiedź a inwestorów zachęcam do samodzielnej analizy emisji.


Lubisz moje teksty? Polub też mój profil na Facebook-u. 🙂


Pamiętaj, że jakikolwiek tekst w serwisie Crowdnews.pl nie stanowi rekomendacji ani porady inwestycyjnej. Serwis zawiera opisy warunków emisji akcji w ofertach crowdfundingowych i autorskie komentarze dotyczące tych ofert. Nie ponoszę odpowiedzialności za efekty i skutki decyzji podjętych po lekturze tekstów w serwisie Crowdnews.pl. Jeśli planujesz inwestycję w akcje – za każdym razem dokładnie zapoznaj się z materiałami przedstawionymi przez emitenta. Nie kieruj się opinią moją ani jakiejkolwiek innej osoby.

Please follow and like us:
Czytaj też:   Czy warto kupić akcje Mentzen SA?

Podobne wpisy

Rzut oka na trwającą emisję CStore

Tak jak zapowiadałem w jednym z ostatnich wpisów zaciekawiłem się trwającą emisją CStore. Czy warto kupić akcje producenta oprogramowania do e-handlu?

Wystartowała nowa emisja CStore

Dziś wystartowała nowa emisja akcji CStore. Jest to ostatnia oferta przed planowanym na ten rok debiutem na NewConnect.

RSS
Facebook
Facebook