Nowa emisja SkyCash – uwagę zwraca wycena

Nowa emisja SkyCash – uwagę zwraca wycena

9 września, 2022 0 przez Maciejka

Na platformie SkyAnts wystartowała kolejna emisja akcji SkyCash. To właściciel aplikacji mobilnej, która umożliwia płatność m.in. za bilety komunikacji miejskiej i kolejowej, parking czy przejazd autostradą.

Emisja akcji SkyCash

EmitentEmitentSkyCash S.A.
BranżaBranżapłatności mobilne
Kwota zbiórkiKwota zbiórki4 125 000 zł
Udział w kapitale nowych akcjiProcent oferowany5,25%
Wycena spółkiWycena spółki (według ceny emisyjnej) 74,5 mln zł
Cena emisyjnaCena emisyjna2,75 zł (2,35 zł i 2,10 zł dla aktywnych użytkowników aplikacji)
Liczba oferowanych akcjiLiczba oferowanych akcji1.500.000 akcji serii M
Data zakończenia emisjiData zakończenia oferty 28.09.2022
Cel emisjiCel emisjinowe funkcjonalności aplikacji, przygotowania do debiutu giełdowego
Strona emisjiStrona emisjihttps://akcje.skycash.com/
Oceniam oferty crowdfundingowe żeby Tobie było łatwiej je przeanalizować, ale pamiętaj aby ocenić emisję według własnych kryteriów

Moja subiektywna ocena:

Jak oceniam:

Wchodzę w to! Warto zaryzykować Trzeba się zastanowić Spore ryzyko To nie dla mnie Jak najdalej!

Crowdfundingowa emisja akcji SkyCash potrwa do 28 września i już teraz mogę napisać, że nie zamieszczę tradycyjnej analizy oferty. Czeka mnie kilkunastodniowy wyjazd i raczej nie znajdę czasu, żeby dokładniej opisać emitenta i trwającą ofertę. Już jednak na pierwszy rzut oka widzę, że trudno byłoby mi znaleźć argumenty przemawiające za nabyciem akcji.

Poprzednią emisję z początku 2021 roku opisywałem w tekście Co warto wiedzieć o emisji SkyCash? Tak jak wtedy, cena emisyjna jest uzależniona od stopnia korzystania z aplikacji mobilnej emitenta. Ja z niej nie korzystam, dlatego za akcje zapłaciłbym najwyższą cenę i taką też biorę pod uwagę pisząc o wycenie spółki.

Wycena SkyCash

W styczniu 2021 roku mógłbym objąć papiery technologicznej spółki za 2,50 zł. Dawało to wycenę całej firmy na poziomie 64,7 mln zł (pre-ipo). Pisałem wtedy, że jest to wycena racjonalna. Wysoka, ale nie kosmiczna – taka, którą można obronić.

Tym razem cena emisyjna wzrosła i wynosi dla mnie 2,75 zł (wzrost o 10%). Do tej pory spółka wyemitowała blisko 27,1 mln akcji. Oznacza to, że dla tak ustalonej ceny emisyjnej, wycena pre-ipo wynosi już 74,5 mln zł.

Może się wydawać, że wzrost ceny emisyjnej o 10% po już prawie 2 latach od poprzedniej emisji jest atrakcyjny z punktu widzenia inwestora mającego wziąć udział w nowej ofercie. Tyle tylko, że trudno znaleźć argumenty przemawiające za tym. Po przychodach firmy nie widać, aby zawojowała w tym czasie rynek, przez 2 lata z rzędu ponosi bardzo duże straty a na giełdzie w tym czasie akcje mocno taniały.

Debiut na NewConnect

Jednym z celów emisji jest m.in. przygotowanie spółki do debiutu na rynku NewConnect. Możemy więc odnosić wycenę firmy do notowań innych akcji na „małej giełdzie”. Za ostatnie 12 miesięcy indeks rynku NewConnect spadł o 36%, wynik za ostatnie 2 lata jest jeszcze gorszy i wynosi -38%.

Patronite

Widzimy wyraźnie, że giełda mocno zrewidowała wyceny firm i dotyczy to szczególnie spółek technologicznych. Mam jednak wrażenie, że crowdfundingowi emitenci jeszcze tego nie zauważyli lub raczej nie chcą zauważyć. Proponują nam akcje po cenach jeszcze wyższych niż na szczycie hossy, która już dawno jest tylko wspomnieniem.

Podsumowanie

Może gdybym miał możliwość objęcia akcji po cenie dla najaktywniejszych użytkowników aplikacji (2,10 zł) to bym się zastanowił. Już jednak pobieżna lektura dokumentu ofertowego pokazała problemy SkyCash – wielkie straty z lat poprzednich, rosnące koszty, niewystarczające kapitały. Spółka sama przyznaje, że w tej chwili nie spełnia wymogów kapitałowych, stąd konieczność kolejnej emisji. Już mamy ofertę akcji serii M. Oby SkyCash nie poszedł w ślady Marie Zelie, gdzie kolejne emisje były jedynym pomysłem na funkcjonowanie.

Mamy tu ciekawą spółkę z nowoczesnym i fajnym produktem. Zawsze liczy się jednak „kasa”. Produkt musi zarabiać i to jak najprędzej. Nie można wiecznie zasypywać dziury w finansach kolejnymi emisjami. Tak samo na giełdzie liczy się nie to czy firma jest dobra czy zła, ale jaką ma wycenę.

Tym razem nie zostałem przekonany. Sprawdź jednak sam 🙂 Zapraszam na stronę emisji.


Lubisz moje teksty? Polub mój profil na Facebook-u 🙂


Pamiętaj, że jakikolwiek tekst w serwisie Crowdnews.pl nie stanowi rekomendacji ani porady inwestycyjnej. Serwis zawiera opisy warunków emisji akcji w ofertach crowdfundingowych i autorskie komentarze dotyczące tych ofert. Nie ponoszę odpowiedzialności za efekty i skutki decyzji podjętych po lekturze tekstów w serwisie Crowdnews.pl. Jeśli planujesz inwestycję w akcje – za każdym razem dokładnie zapoznaj się z materiałami przedstawionymi przez emitenta. Nie kieruj się opinią moją ani jakiejkolwiek innej osoby.

Please follow and like us:
Czytaj też:   Szybkie spojrzenie na emisję FCapp