![Film RÓJ](https://crowdnews.pl/wp-content/uploads/2020/08/Film_Roj.jpg)
Rój SA
W dziale tym będziemy próbowali dowiedzieć się czegoś na temat emitentów, którzy zapadli się pod ziemię. Nie komunikują się oni z inwestorami, nie publikują wyników finansowych, nie odpowiadają na maile. Jeśli ktokolwiek z Was, Szanowni Czytelnicy ma wiedzę na temat bohaterów nowej serii na blogu, proszony jest o kontakt. Bohaterem dzisiejszego wpisu jest spółka Rój. Emitent to spółka celowa założona w celu produkcji thrillera pod takim samym tytułem, jak nazwa spółki. O kampanii crowdfundingowej pisałem ponad 4 lata temu we wpisach:O spółce
Kampania crowdfundingowa była nowością na rynku. Po raz pierwszy inwestorzy otrzymali szansę sfinansowania powstania filmu.„RÓJ” to poruszająca i trzymająca w napięciu opowieść o rodzinie, która nie odnajduje się we współczesnym świecie, pełnym pośpiechu, pogoni za karierą i walki o przetrwanie w wielkomiejskiej „dżungli”. Matka (Roma Gąsiorowska) i Ojciec (Eryk Lubos) podejmują radykalną decyzję, by wraz z dorastającymi dziećmi rozpocząć życie „poza cywilizacją” i zawalczyć o wolność. Próba stworzenia od nowa idealnej społeczności okaże się jednak bardziej ekstremalna niż się spodziewali.
– mogliśmy przeczytać na stronie emisji.
Nastawiamy się na sukces komercyjny, w czym pomóc ma współpraca z jednym z największych polskich dystrybutorów kinowych oraz kampania skierowana do inwestorów społecznościowych. Wielu recenzujących scenariusz producentów twierdzi, że projekt ma także duże szanse na sukces międzynarodowy. To wyjątkowa okazja dla miłośników kina, którzy marzyli, by stać się częścią filmowego świata
– mówił Łukasz Siódmok, prezes zarządu Film RÓJ SA.
Co ze spółką?
Przedstawiciele emitenta bardzo zachwalali inwestycję (żadna nowość!) i wskazywali na wiele szans.Film „RÓJ” będzie jedną z najciekawszych propozycji crowdinwestycyjnych w 2020 roku. Łączy w sobie w dobrych proporcjach elementy ‘show’ i ‘biznesu’. Przy zachowaniu maksymalnie wysokiej jakości realizacji technicznej budżet został poddany optymalizacji, zapewniając możliwie najwyższy zwrot z inwestycji. Oznacza to stosunkowo niedużą liczbę widzów kinowych, niezbędną do pokrycia kosztów produkcji, tj. ok. 250 tysięcy osób. Taka liczba widzów dałaby 85. miejsce w rankingu filmów dystrybuowanych w Polsce w 2019 roku. Przy tym kalkulacja nie uwzględnia zakładanego przychodu z dodatkowej dystrybucji poza kinowej.
– zachwalał Paweł Komar, członek Rady Nadzorczej Film RÓJ SA, a jednocześnie (jak mogliśmy wyczytać na stronie emisji) członek rad nadzorczych towarzystw funduszy inwestycyjnych, funduszy Private Equity oraz szef rady nadzorczej Związku Firm Pośrednictwa Finansowego.
Pytania do spółki
Czas trwania spółki był ograniczony – film już dawno został wyprodukowany, kto chciał to go obejrzał, inwestycja miała już być rozliczona a inwestorzy mieli liczyć zyski. Tak się jednak nie stało. Dlaczego? Jeden z Czytelników bloga napisał do mnie, że już od 1,5 roku spółka nie odzywa się do akcjonariuszy. Nie odpowiada również na maile. Postanowiłem jednak poszukać swojej szansy i wysłałem do emitenta 10 pytań:- Czy Walne 29.05.2024 zdecydowało o zmianie statutu dotyczącego czasu trwania spółki?
- Czy spółka nadal istnieje?
- Jeśli nie – jaki majątek pozostawiła?
- Jeśli tak – jak wygląda aktualna sytuacja majątkowa?
- Jakie spółka uzyskuje wyniki?
- Dlaczego spółka nie opublikowała jeszcze wyników za 2023 rok?
- Czy jeśli czas trwania spółki jest nieograniczony to czy inwestorzy uzyskają jakąś możliwość wyjścia z inwestycji?
- Jakie są plany spółki na kolejne lata?
- Jakie są wyniki dystrybucji filmu? Ilu widzów go obejrzało?
- Czy spółka komunikuje się z inwestorami?
Brak odpowiedzi
Pytania wysłałem na wszystkie trzy adresy e-mailowe podane na stronie spółki. Niestety po tygodniu od ich wysłania, nadal nie otrzymałem odpowiedzi. Nie dziwię się rozgoryczeniu inwestorów, którzy piszą na ten temat nawet w serwisie Filmweb.pl (notabene – dość przeciętne oceny filmu).bardzo chciałem zobaczyć po tym, jak wsparłem, tym bardziej, że praktycznie wychowałem się w miejscu, gdzie było kręcone i polecałem wszystkim znajomym wsparcie …niestety, nie było dane osiołkowi do żłoba – dystrybutor wyłączył dostęp, nie ma „contact us” etc. – nie ma nic, czarna dziura. Więcej nie będę wspierał podobnych projektów – good job Rój team!
Zgadzam się. Prawie 4 lata. Obiecano premierę w ” Złotych Tarasach”. Potem dostęp do filmu na stronie www. Brak dostępu na grupie FB. Amber Gold bis
Są tutaj inwestorzy w crowdfunding tego filmu? Czy zostaliśmy oszukani? Nie odpisują na maile, nie mogę też znaleźć żadnej dyskusji na temat filmu. Jeśli ktoś ma jakieś informacje lub jest na etapie sporu z twórcami proszę o kontakt.
– możemy przeczytać w komentarzach do filmu.
Podsumowanie
Mamy kolejny przykład crowdfundingowego emitenta, który był bardzo aktywny w mediach w trakcie kampanii i zbierania kapitału od inwestorów. Zapomniał jednak o nich, gdy kapitał został już zebrany. Jeszcze raz zwracam się więc z prośbą do Czytelników – jeśli ktokolwiek z Was ma jakieś aktualne informacje dotyczące spółki Rój – proszę o kontakt.Lubisz moje teksty – polub też mój profil na Facebook-u Podoba Ci się mój blog? Możesz go wspierać na Patronite –
![](https://crowdnews.pl/wp-content/uploads/2021/05/patronitelogo_small.png)