Na platformie Crowdway pojawiła się zapowiedź emisji akcji Akardo. Będzie to już druga oferta dystrybutora rzemieślniczego obuwia.
o Akardo
Akardo SA to platforma e-commerce, która nieprzerwanie od 2013 roku sprzedaje obuwie wykonywane ręcznie przez lokalnych rzemieślników z okolic Wadowic. Obecnie oferuje około 650 modeli butów a w ostatnim roku spółka obsłużyła 13.000 zamówień na łączną kwotę ponad 4,4 mln zł. Od powstania marki Akardo współpracujący z nią szewcy wyprodukowali ręcznie 55.000 par butów.
W ofercie Akardo znajdują się buty tworzone wyłącznie ręcznie w małych zakładach szewskich. Jak podaje przyszły emitent, dzięki takiej formie produkcji spółka jest w stanie kontrolować jakość na każdym etapie. Przy wytwarzaniu obuwia wykorzystywane są głównie polskie półprodukty – podeszwy oraz skóry.
Na rynku coraz bardziej zdominowanym przez platformy e-commerce i masową produkcję, wypierającą lokalnych rzemieślników, znaleźliśmy atrakcyjną niszę. Od lat łączymy pasję do butów, profesjonalizmu i szacunku dla pracy rzemieślników, z nowoczesnym kanałem sprzedaży.
– mówi Adam Kubarski (na zdjęciu), Prezes Akardo.
Plany emisji
Spółka zamierza ruszyć na podbój Europy oraz zapowiada uruchomienie nowej, międzynarodowej marki premium – Haka Shoes. Plany ekspansji zakładają również udostępnienie oferty Akardo w Czechach oraz na Słowacji.
W tym celu spółka na przełomie marca oraz kwietnia zamierza drugi raz pozyskać finansowanie w ramach crowdfundingu udziałowego w kampanii promowanej przez Crowdway. Akardo SA celuje w emisję o wartości 1,68 mln złotych, która jest kontynuacją drogi na NewConnect. Debiut ma nastąpić najwcześniej w 2023 roku.
Poprzednia oferta
Wiosną ubiegłego roku spółka przeprowadziła pierwszą kampanię crowdfundingową, która zakończyła się pełnym sukcesem. Akardo pozyskało 999.999 zł (100% celu) a ponad 500 inwestorów objęło wówczas wszystkie z oferowanych 111.111 akcji.
Pierwsza emisja Akardo skończyła się sukcesem a inwestorzy docenili zarówno ciekawy model oraz niszę biznesową spółki. Emitent udowodnił, że potrafi skutecznie działać na wymagającym rynku e-handlu. Rozszerzenie działalności na rynki zagraniczne oraz utworzenie nowej, międzynarodowej marki obuwia męskiego premium również udowadnia, że Akardo konsekwentnie realizuje strategię rozwoju.
– skomentował tamtą emisję Marcel Rowiński, dyrektor operacyjny w Crowdway.
Dotacja
Od czasu zeszłorocznej emisji akcji spółka podała kilka pozytywnych wiadomości. Liczba zrealizowanych zamówień wzrosła w 2020 roku o 27% a ich wartość o ponad 29%. Rośnie również przeciętna wartość zamówienia – z 320 na 326 zł (jeszcze w 2018 roku było to 271 złotych).
Akardo poinformowało również o pozyskaniu finansowania z UE na projekt „Stworzenie innowacyjnego sklepu internetowego o zasięgu międzynarodowym wraz z nową marką wysokiej jakości męskiego obuwia produkowanego przez małe zakłady szewskie z okolicy Wadowic”. Pod tą długą nazwą kryje się stworzenie nowego sklepu internetowego z najnowszą marką obuwia męskiego. Całość kosztów kwalifikowanych to ponad 200 tys. zł a dofinansowanie ze środków unijnych wynosi 70%.
Podsumowanie
Spółka pokazała w ciągu roku, że realizuje cele emisyjne. Podoba mi się też to, że nie zamierza pozyskiwać od inwestorów maksymalnej kwoty, ale tylko tyle ile w rzeczywistości potrzebuje do rozwoju.
Oferta wygląda obiecująco i teraz pozostaje nam czekać na szczegóły.
Gdy tylko pojawią się szczegółowe parametry oferty postaram się napisać coś więcej a na razie proponuję odwiedzić platformę Crowdway.pl, gdzie znajduje się więcej informacji o przyszłym emitencie.
źródło: informacja prasowa
Lubisz moje teksty? Polub mój profil na Facebook-u