Balticus kusi ponowną emisją akcji!

Ubiegłoroczna emisja akcji Balticus SA należała do tych, które spodobały mi się najbardziej. Żałuję, że nie wziąłem w niej udziału, ale wkrótce będę mógł naprawić ten błąd. Spółka zapowiedziała bowiem kolejną ofertę.

Emisja akcji Balticus SA

Balticus SA jest producentem unikatowych czasomierzy premium z Pomorza. Do tej pory wyprodukowano 4 tysiące zegarków. Spółka zapowiedziała właśnie, że niebawem ruszy z kolejną kampanią crowdfundingową. Tym razem będzie ona promowana przez platformę Crowdway.pl.

Balticus zwróci się do inwestorów społecznościowych po 2,2 mln zł. Środki te zostaną przeznaczone m.in. na rozbudowę portfolio produktów, zwiększeniu mocy produkcyjnych oraz zbudowanie rozpoznawalności w sektorze marek premium.

Z roku na rok notujemy wzrosty sprzedaży. W zeszłym roku – mimo pandemii koronawirusa – sprzedaliśmy 1200 czasomierzy, czyli o 20% więcej rok do roku. Biorąc pod uwagę, jaką marką jest Balticus, to niezwykle satysfakcjonujący wynik. Nasze zegarki są produktem premium w rozsądnej cenie, o niezwykle precyzyjnym wykonaniu, unikatowym design oraz ograniczonym nakładzie. Co jednak istotne zagospodarowaliśmy prestiżową cześć rynku, która pozwala nam adekwatną marżowość. Naszą kluczową przewagą są doskonałe relacje z partnerami oraz klientami, którzy stworzyli razem z nami społeczność wokół marki. Jesteśmy jedynym producentem czasomierzy z Polski, który z sukcesami konkuruje z największymi, globalnymi graczami w rozwoju sprzedaży stacjonarnej – tak kluczowej dla naszej branży.

– mówi Bartosz Knop, prezes Balticus SA.

Bartosz Knop, Balticus
Bartosz Knop, Balticus

Produkty Balticus

Aktualnie w sprzedaży regularnej znajduje się 35 modeli zegarków Balticus. Oprócz modeli zegarków dostępnych w regularnej sprzedaży spółka oferuje również:

  • limitowane serie – od Super Ligii piłki ręcznej, poprzez Reksia dla Wisły Kraków czy Orderu Uśmiechu – model z mechanizmem automatycznym i fazami księżyca, gdzie zamiast księżyca był Order Uśmiechu. Serie te charakteryzuje limitowana liczba sztuk, a także bardzo wysokie ceny,
  • znakowane serie dedykowane – na specjalne zamówienia Balticus tworzy znakowane serie produktów, które zamawiane są jako prezenty czy nagrody,
  • customizacja pasków – dzięki współpracy z JF Szymaniakiem oraz A. Kucharski Leather swoim klientom Balticus zapewnia możliwość personalizacji pasków do zamawianych zegarków. Tworzy się je na specjalne zamówienia w jednej, unikalnej sztuce. Powstawały już m.in. modele w pełni grawerowane czy też wysadzane diamentami.
Czytaj też:   Bardzo słabe wyniki Kombinatu Konopnego

Poprzednia emisja akcji Balticus SA

W 2020 roku miała miejsce pierwsza emisja akcji spółki Balticus, przeprowadzona przy wsparciu platformy Beesfund. Wówczas 546 Inwestorów objęło akcje o łącznej wartości ponad 1,6 mln zł. Średnia wartość zapisu wyniosła wtedy 3.032 zł. Pozyskane środki pozwoliły na poszerzenie asortymentu o nowe modele zegarków.

Spółka tak charakteryzuje swoje nowości, wyprodukowane dzięki tamtej emisji akcji:

Model NOMAD – najnowszy czasomierz z kolekcji Gwiezdny Pył, która jest najbardziej rozpoznawalną serią Balticusa. Jest to zegarek, który wykonany m.in. dla akcjonariuszy poprzedniej emisji, w wersji z datownikiem w języku polskim oraz w wersji przeznaczonej na rynek detaliczny z datownikiem w języku angielskim.

Model Diver – Anglerfish – Żabnica – wysokiej jakości zegarek typu nurek, który zostanie wprowadzony do sprzedaży ok. maja 2021 r. Będzie on oferowany również w przedsprzedaży. W zestawie z zegarkiem znajdzie się również scyzoryk.

Model Deep Water – kolekcja zegarków przygotowana z myślą o nurkowaniu, wprowadzona do sprzedaży w ubiegłym roku. Modele zostały wprowadzone w 6 odmianach, różniące się kolorem tarczy, jedna z wersji została pokryta powłoką PVD w kolorze złotym. Wersje z meteorytem zostały sprzedane w ekspresowym tempie.

Model Grey Seal – trzecia edycja modelu w stylu compressor, jego koperta ma dwie koronki na godzinie 2 oraz 4. W tym wydaniu pojawią się 3 kolor na tarcz – niebieski gradient, szary gradient oraz zielony gradient.

Marka

Wyroby premium wsparte sprzedażą w kanale e-commerce stanowią istotną część projektów promowanych przez platformę Crowdway. Inwestorzy szukają unikatowych przedsięwzięć, z którymi mogą się identyfikować i poczuć się ich częścią. Balticus jest doskonałym przykładem takiego biznesu. Społeczność stworzona wokół marki stanowi istotną przewagę wobec konkurentów, ale również jest obiecującą bazą pod zwrócenie inwestorów społecznościowych uwagi na zbliżającą się ofertę akcji.

– komentuje nadchodzącą emisję Marcel Rowiński, dyrektor operacyjny w Crowdway.

Czytaj też:   Farmy Fotowoltaiki - duże straty i... 300 zł przychodu

Nie wziąłem udziału w poprzedniej emisji i długo tego żałowałem. Teraz będę mógł jednak naprawić ten błąd. Liczę oczywiście na to, że parametry emisji będą korzystne dla inwestorów.

W ubiegłorocznej ofercie podobała mi się szczególnie transparentność spółki oraz szczerość Prezesa. Na życzenie inwestorów Balticus udostępniał wycenę rzeczoznawcy, która określała wartość spółki. Cena emisyjna (w pierwszym terminie) była równa wartości nominalnej akcji. Inwestorzy mogli więc zainwestować w Balticus po tej samej cenie, po jakiej akcje obejmował założyciel firmy i jej Prezes, Bartosz Knop (wnosząc aport w postaci działalności gospodarczej).

Prezes nie próbował też czarować inwestorów przedstawiając nierealne prognozy. Wręcz przeciwnie – wprost zapowiadał, że w najbliższym czasie nie będzie nawet rozpatrywał debiutu giełdowego a wypracowane zyski do 2024 roku pozostaną w spółce. Podoba mi się takie uczciwe postawienie sprawy i liczę, że i tym razem będzie podobnie.


Lubisz moje teksty – Polub też mój profil na Facebook-u 🙂


Pamiętaj, że jakikolwiek tekst w serwisie Crowdnews.pl nie stanowi rekomendacji ani porady inwestycyjnej. Serwis zawiera opisy warunków emisji akcji w ofertach crowdfundingowych i autorskie komentarze dotyczące tych ofert. Nie ponoszę odpowiedzialności za efekty i skutki decyzji podjętych po lekturze tekstów w serwisie Crowdnews.pl. Jeśli planujesz inwestycję w akcje – za każdym razem dokładnie zapoznaj się z materiałami przedstawionymi przez emitenta. Nie kieruj się opinią moją ani jakiejkolwiek innej osoby.

Czytaj też:   Dwunasta emisja akcji Play of Battle. Nie widzę argumentów za

Może Cię zainteresuje:

Please follow and like us:

Zobacz też

Shoes For Fun – kolejny zły przykład crowdfundingu

Wstyd – takie słowa cisną mi się na usta, gdy czytam o tym jak spółka Shoes For Fun potraktowała inwestorów, którzy trzy lata temu nabyli jej akcje w crowdfundingowej emisji.…

Dwunasta emisja akcji Play of Battle. Nie widzę argumentów za

Już po raz dwunasty Play of Battle emituje akcje. Po ponad 3 latach mogę znów przyjrzeć się ofercie producenta gier i po raz kolejny nie widzę argumentów za kupnem akcji.…

RSS
Facebook
Facebook