Browar za Miastem z kolejną emisją


Browar za Miastem wystartował z kolejną emisją akcji. Tym razem chce pozyskać środki na rozwój własnego browaru – zwiększenie możliwości produkcyjnych i ekspansję rynkową.

Emisja akcji Browar za Miastem

Spółka z sukcesem przeprowadziła 2 lata temu emisję przy wsparciu platformy Crowdway.pl. O tamtej ofercie pisałem m.in. w tekstach:

Po dwóch latach firma znów sięga po pieniądze inwestorów. Teraz znajduje się jednak w innym miejscu. Zwiększyła przychody, uruchomiła produkcję we własnym browarze a liczba piw w ofercie wzrosła do blisko 30. 

Parametry oferty

Nie zmieniła się forma prawna emitenta – nadal jest to spółka komandytowo-akcyjna. O różnicy między tą formą prowadzenia działalności a spółką akcyjną pisałem w jednym ze wspomnianych wpisów. Przechodząc do szczegółów – tym razem Browar emituje 1,6 mln akcji serii L, które będą stanowić 10,13% udziału w podwyższonym kapitale. Zmieniła się cena emisyjna. Dwa lata temu było to 2,20 zł. Teraz co ciekawe (i dla mnie nie do końca zrozumiałe) jest różna.

Inwestorzy, którzy posiadają już akcje spółki (np. nabyte w ofercie sprzed 2 lat) zapłacą mniej niż nowi inwestorzy. Mniej zapłacą też ci, którzy z zapłatą za objęte akcje zdążą w ciągu 30 dni od startu emisji. W efekcie mamy 3 różne ceny emisyjne dla akcji jednej serii. 

Czytaj też:   Odpowiedź Prezesa Pora na Pola na mój tekst

Przyznam, że żyłem w przekonaniu, że akcje jednej serii muszą mieć tą samą cenę emisyjną a zróżnicowanie zastosować można tylko w Prostej Spółce Akcyjnej. Stąd też często widzieliśmy emisje akcji dwóch lub trzech różnych serii na platformie Beesfund. Wszystko po to, aby zastosować różne ceny emisyjne – niższe dla osób, które szybciej obejmą akcje. 

Podsumowanie

Dwa lata temu dość dobrze oceniłem emisję Browaru za Miastem. Na pierwszy rzut oka miałem rację – spółka, zgodnie z obietnicą, zbudowała własny zakład, zwiększyła przychody, osiągnęła zysk netto w roku ubiegłym. Teraz przy kolejnej emisji wzrosła cena emisyjna, co jest naturalną i pożądaną koleją rzeczy.

Muszę jednak poświęcić czas na przyjrzenie się szczegółom – co kryje się w rachunku wyników i bilansie, jak dokładnie osiągnięty wynik ma się do przedstawianych wtedy prognoz.

Zapisy na akcje przyjmowane będą do 30 listopada 2022 roku. Mam więc na to jeszcze sporo czasu. 

Szczegóły trwającej oferty Browaru za Miastem dostępne są na stronie naszbrowar.pl.

 


Lubisz moje teksty – polub też mój profil na Facebook-u

Pamiętaj, że jakikolwiek tekst w serwisie Crowdnews.pl nie stanowi rekomendacji ani porady inwestycyjnej. Serwis zawiera opisy warunków emisji akcji w ofertach crowdfundingowych i autorskie komentarze dotyczące tych ofert. Nie ponoszę odpowiedzialności za efekty i skutki decyzji podjętych po lekturze tekstów w serwisie Crowdnews.pl. Jeśli planujesz inwestycję w akcje – za każdym razem dokładnie zapoznaj się z materiałami przedstawionymi przez emitenta. Nie kieruj się opinią moją ani jakiejkolwiek innej osoby.
Czytaj też:   CStore pokazuje wyniki przed kolejną emisją i debiutem

Może Cię zainteresuje:

Please follow and like us:

Podobne wpisy

Rzut oka na trwającą emisję CStore

Tak jak zapowiadałem w jednym z ostatnich wpisów zaciekawiłem się trwającą emisją CStore. Czy warto kupić akcje producenta oprogramowania do e-handlu?

Wystartowała nowa emisja CStore

Dziś wystartowała nowa emisja akcji CStore. Jest to ostatnia oferta przed planowanym na ten rok debiutem na NewConnect.

RSS
Facebook
Facebook