Spółka SkyCash Poland podsumowała niedawną emisję akcji w formie crowdfundingu udziałowego. Na akcje złożono ponad 6 tysięcy zapisów! Ciekawie brzmi zapowiedź udostępnienia swojej platformy.
Emisja akcji SkyCash
O emisji akcji właściciela aplikacji mobilnej do płatności bezgotówkowych pisałem m.in. w tekście Co warto wiedzieć o emisji SkyCash? Oferta zakończyła się w poniedziałek. Spółka chciała pozyskać dzięki niej 4,2 mln zł przede wszystkim na stworzenie nowej aplikacji, rozwój usług oraz zakup urządzeń i licencji.
Wczoraj firma podsumowała efekty przeprowadzonej kampanii. Ostatecznie w emisji złożono aż ponad 6 tysięcy zapisów na kwotę ponad 2,9 mln zł.
Z jednej strony osiągnięty przez SkyCash wynik jest sporym sukcesem, bo liczba 6.000 inwestorów robi wrażenie, jednak nie przełożyło się to na zebranie całej kwoty. Podane przez spółkę dane sugerują, że przeciętna wartość zapisu oscylowała wokół kwoty 500 zł. Jest więc to dużo niżej, niż przy wielu innych emisjach, gdzie przeciętna wartość zapisu to kilka tysięcy złotych.
Będzie następna emisja
Zebranie kwoty 2,9 mln zł spółka może jednak traktować za sukces. Zwłaszcza, że emisja była prowadzona bez wsparcia platform crowdfundingowych. Na pewno pomogła w tym duża liczba użytkowników aplikacji SkyCash, którzy za swoją aktywność w aplikacji byli nagradzani niższą ceną emisyjną.
Spółka już teraz zapowiada, że spodziewać się możemy kolejnej emisji.
W przyszłości chcemy jeszcze bardziej premiować aktywnych użytkowników aplikacji SkyCash. Zachęcamy więc obecnych i nowych użytkowników do aktywności i wybierania naszej platformy, aby móc skorzystać z najbardziej korzystnych warunków w przyszłych emisjach.
– możemy przeczytać w informacji prasowej.
SkyCash platformą crowdfundingową?
Bardzo ciekawa jest końcowa część komunikatu. Dowiadujemy się z niej, że SkyCash zamierza skorzystać z własnego doświadczenia w emisji akcji. Będzie teraz świadczyć innym firmom usługi podobne do platform crowdfundingowych.
Emisja była prowadzona w aplikacji SkyCash, gdzie użytkownicy mogli zapoznać się z parametrami emisji, wymaganymi dokumentami, odpowiedziami na najczęściej zadawane oraz przejść krótki proces kończący się wpłatą i wysłaniem formularza zapisu na akcje.
W najbliższych planach SkyCash jest udostępnienie swojej platformy crowdfundingowej dla innych podmiotów, które będą chciały prowadzić emisje, także wśród użytkowników aplikacji SkyCash.
– głosi komunikat.
Konkurencja dla Beesfund i Crowdway?
Biorąc pod uwagę możliwości techniczne aplikacji oraz jej popularność to decyzja o udostępnieniu platformy innym emitentom może sporo namieszać na polskim rynku crowdfundingu. Potencjalni emitenci akcji będą uwzględniać sporą liczbę użytkowników aplikacji, co może przełożyć się na większe zainteresowanie ofertą.
Czas pokaże, czy rzeczywiście SkyCash stanie się konkurencją dla takich platform jak Beesfund, Crowdway czy CrowdConnect. Dla inwestorów oczywiście taka rywalizacja byłaby korzystna, gdyż wpłynie na poprawę jakości usług.
Lubisz moje teksty? Polub mój profil na Facebook-u 🙂
Pamiętaj, że jakikolwiek tekst w serwisie Crowdnews.pl nie stanowi rekomendacji ani porady inwestycyjnej. Serwis zawiera opisy warunków emisji akcji w ofertach crowdfundingowych i autorskie komentarze dotyczące tych ofert. Nie ponoszę odpowiedzialności za efekty i skutki decyzji podjętych po lekturze tekstów w serwisie Crowdnews.pl. Jeśli planujesz inwestycję w akcje – za każdym razem dokładnie zapoznaj się z materiałami przedstawionymi przez emitenta. Nie kieruj się opinią moją ani jakiejkolwiek innej osoby.