Emisja akcji Ed Red

Emisja akcji Ed Red

6 lipca, 2020 0 przez Crowdnews.pl

Na platformie Beesfund trwa emisja akcji spółki Ed Red – producenta rzemieślniczych konserw. Prezentuję podstawowe dane dotyczące oferty.

Emisja akcji Ed Red

EmitentEmitentEd Red SA
BranżaBranżaprodukcja rzemieślniczych konserw
Kwota zbiórkiKwota zbiórki2,5 mln PLN
Udział w kapitale nowych akcjiProcent oferowany16,00%
Wycena spółkiWycena spółki (według ceny emisyjnej) 14,4 mln zł
Cena emisyjnaCena emisyjna114,18 zł - akcje serii C
127,89 zł - akcje serii D
Liczba oferowanych akcjiLiczba oferowanych akcji20.018
Data zakończenia emisjiData zakończenia oferty 19.09.2020
Cel emisjiCel emisjiurządzenia do zamykania, sterylizacji i etykietowania konserw; marketing; majątek obrotowy
Strona emisjiStrona emisjihttps://akcja.edred.pl/

Obecna oferta dotyczy akcji serii C i D. Cenę emisyjną ustalono na poziomie 114,18 zł (seria C) i 127,89 zł (seria D). O różnicy pomiędzy seriami można poczytać w tekście Dlaczego akcje mają różne oznaczenia serii (np. A, B, C).

Ustalenie ceny emisyjnej na takim poziomie oznacza, że spółkę wyceniono na 14,4 mln zł.

Zapisy trwają maksymalnie do 19 września 2020 r.

Cel emisji

Celem trwającej oferty jest pozyskanie kwoty 2,5 mln zł. Środki mają zostać przeznaczone na urządzenia do zamykania, sterylizacji i etykietowania konserw oraz zaplecze magazynowe (1,4 mln zł), działania marketingowe (600 tys. zł) i majątek obrotowy (500 tys. zł).

To już druga crowdfundingowa emisja akcji prowadzona przez Ed Red na platformie Beesfund. Poprzednio spółka zamierzała pozyskać 1 mln zł na otwarcie 4 nowych restauracji oraz 20 lokali pod brandem „Targowy”. Ostatecznie poprzednia oferta zakończyła się połowicznym sukcesem – 304 inwestorów zainwestowało łącznie 509.600 złotych.

Patronite

Cele poprzedniej emisji akcji nie zostały zrealizowane. Epidemia koronawirusa i związany z nią kryzys branży gastronomicznej spowodowały, że Ed Red nie tylko nie otworzył nowych lokali ale nawet zamknął jedną z dwóch prowadzonych przez siebie restauracji – w Warszawie.

Nowa strategia zakłada skupienie się na prowadzeniu restauracji w Krakowie oraz wejściu w nowy rodzaj działalności – produkcję rzemieślniczych konserw.

Analiza spółki Ed Red

Dostałem już kilka pytań od czytelników strony o analizę spółki. Widzę, że emisja akcji cieszy się sporym zainteresowaniem, dlatego taka analizę zrobię ale muszę jeszcze poczekać na podstawowe dane. Mimo, że poprzedni rok obrotowy zakończył się ponad pół roku temu, spółka nie opublikowała jeszcze danych finansowych.

Cena emisyjna wydaje się być bardzo wysoka, dlatego muszę sprawdzić czy jest usprawiedliwiona przyzwoitymi wynikami i „zdrowym” bilansem. Należy przecież pamiętać, że choć cele emisyjne poprzedniej oferty nie zostały zrealizowane to cena emisyjna jest sporo wyższa niż poprzednio.

Na stronie emisji przedstawiciel spółki obiecywał, że wyniki za 2019 rok pojawią się na przełomie czerwca i lipca. To pozwala mieć nadzieję, że już wkrótce będę mógł napisać trochę więcej o emisji akcji Ed Red.

Strona emisji

Pamiętaj, że jakikolwiek tekst w serwisie Crowdnews.pl nie stanowi rekomendacji ani porady inwestycyjnej. Serwis zawiera opisy warunków emisji akcji w ofertach crowdfundingowych oraz autorskie komentarze dotyczące tych ofert. Nie ponoszę odpowiedzialności za efekty i skutki decyzji podjętych po lekturze tekstów w serwisie Crowdnews.pl. Jeśli planujesz inwestycję w akcje – za każdym razem dokładnie zapoznaj się z materiałami przedstawionymi przez emitenta. Nie kieruj się opinią moją ani jakiejkolwiek innej osoby.

Please follow and like us:
Czytaj też:   Dlaczego sprzedałem akcje INC?