Wczoraj rozpoczęła się emisja akcji spółki Kubota. Już we wtorek akcje dystrybutora kultowych klapków będzie mógł nabyć każdy chętny – wtedy właśnie ruszy otwarta transza na platformie CrowdConnect.
Emisja Kubota
Początek marki Kubota sięga lat 90-tych XX wieku. Przywiezione z Chin intrygująco wyglądające klapki od razu podbiły serca milionów Polaków. Obecne w prawie każdym domu szybko zyskały status narodowego symbolu. Potwierdza to wymyślone przez klientów hasło „Kubota to nie klapki, to styl życia”.
Kubota to marka stworzona przez fanów, a nie marketerów. To fani ukuli claim marki „Kubota to nie klapki, to styl życia” oraz zbudowali wokół Kuboty niezwykle barwną i bogatą w znaczenia subkulturę
– mówi Alina Sztoch, dyrektorka operacyjna i szefowa marketingu w spółce.
Niewiele marek może poszczycić się równie silną społecznością. W takim ujęciu Kuboty są niczym dobro narodowe, a idea małej giełdy pięknie się w ten etos wpisuje. Marka dzięki ofercie publicznej spółki w końcu wróci do jej fanów
– dodaje.
Przebieg emisji crowdfundingowej
Warunki oferty publicznej akcji zostały już zaprezentowane na platformie CrowdConnect oraz na stronie Emitenta. Z emisji akcji spółka chce pozyskać 2,5 mln zł. Firmą inwestycyjną oferującą akcje, jest Dom Maklerski INC z siedzibą w Poznaniu, zapisy na akcje przyjmuje zaś bezpośrednio spółka.
Emisja została podzielona na dwie transze. Pierwsza transza oferty ruszyła 10 sierpnia, a druga wystartuje we wtorek 17 sierpnia:
- zapisy na akcje w ramach pierwszej transzy będą przyjmowane w dniach od 10 do 16 sierpnia 2021 roku – transza ta jest skierowana do większych inwestorów, którzy mogą składać zapisy o jednorazowej wartości 25-250 tysięcy złotych;
- zapisy na akcje w ramach drugiej transzy będą przyjmowane w dniach od 17 do 24 sierpnia 2021 – transza będzie miała charakter otwarty, a wartość pojedynczego zapisu to 5-25 tysięcy zł.
Cele emisji Kubota SA
Pieniądze z emisji pozwolą na pokonywanie kolejnych barier i jeszcze prężniejszy rozwój. Chcemy je przeznaczyć m.in. na zatrudnienie kolejnych pracowników, rozwój funkcjonalności naszego sklepu kubotastore.pl, oraz zwiększenie stanów magazynowych. W zeszłym roku nie byliśmy w stanie zaspokoić popytu. W tym roku wyciągnęliśmy wnioski i ze stabilnym finansowaniem zamierzamy mocno przeć do przodu
– wyjaśnia Piotr Kwiatkowski, Prezes Zarządu.
Emitent oferuje od 96 154 (słownie: dziewięćdziesiąt sześć sto pięćdziesiąt cztery) do 192 307 (słownie: sto dziewięćdziesiąt dwa trzysta siedem) akcji zwykłych na okaziciela serii D po cenie emisyjnej 13,00 zł każda. Wycena spółki po ofercie akcji serii D przy założeniu objęcia wszystkich akcji, wyniesie około 17 mln zł.
Kubota SA, przy współpracy z DM INC, planuje ubiegać się o wprowadzenie akcji spółki do obrotu na rynku NewConnect na przełomie obecnego i przyszłego roku.
Podsumowanie
Dokumenty emisji zostały już udostępnione na platformie CrowdConnect. Mamy sporo czasu, żeby się z nimi zapoznać. Ja również postaram się to zrobić i podzielić się z Wami swoimi przemyśleniami.
Źródło: informacja prasowa
Lubisz moje teksty – polub też mój profil na Facebook-u
Pamiętaj, że jakikolwiek tekst w serwisie Crowdnews.pl nie stanowi rekomendacji ani porady inwestycyjnej. Serwis zawiera opisy warunków emisji akcji w ofertach crowdfundingowych i autorskie komentarze dotyczące tych ofert. Nie ponoszę odpowiedzialności za efekty i skutki decyzji podjętych po lekturze tekstów w serwisie Crowdnews.pl. Jeśli planujesz inwestycję w akcje – za każdym razem dokładnie zapoznaj się z materiałami przedstawionymi przez emitenta. Nie kieruj się opinią moją ani jakiejkolwiek innej osoby.