Mocny początek emisji Freedom Farms


Po dwóch godzinach od startu emisji, spółka Freedom Farms pozyskała już około 3,5 2 mln zł. Pokazuje to niesłabnące zainteresowanie inwestorów „konopnymi” ofertami. 

Emisja Freedom Farms

EmitentEmitentFreedom Farms SA
BranżaBranżakonopie
Kwota zbiórkiKwota zbiórki4.437.500 zł
Udział w kapitale nowych akcjiProcent oferowany11,11%
Wycena spółkiWycena spółki pre-ipo (według ceny emisyjnej) 35,5 mln zł
Cena emisyjnaCena emisyjna35,50 zł - akcje serii D
Liczba oferowanych akcjiLiczba oferowanych akcji125.000 akcji serii D
Data zakończenia emisjiData zakończenia oferty 30.07.2021
Cel emisjiCel emisjirozbudowa projektów uprawowych, rozwój sprzedaży detalicznej, marketing
Strona emisjiStrona emisjihttps://akcje.freedomfarms.pl/

Minęły zaledwie 2 godziny od startu emisji a spółka pozyskała już ponad 3,5 mln zł, co stanowi 80% celu. Można to uznać za wielki sukces emitenta, jak i platformy Crowdway.pl. Dla porównania, inna konopna firma – LiRoyal przez miesiąc trwania emisji zebrała do tej pory 1,6 mln zł.

Aktualizacja (godz. 15:40) – coś się jednak zadziało z licznikiem na stronie emisji. Po ponad 6,5 godzinach od startu oferty pokazuje 554 inwestorów oraz kwotę poniżej 2,1 mln zł.

Moje zdanie na temat oferty Freedom Farms wyraziłem w tekście Freedom Farms – kolejna konopna spółka, która ma zwojować rynek. Poniżej zamieszczam nadesłany materiał prasowy.

Kampania Freedom Farms

Spółka Freedom Farms SA, której twórcą jest znany aktywista konopny Przemysław Zawadzki, chce pozyskać od inwestorów społecznościowych 4,4 mln złotych na dalszy rozwój. Ruszyły zapisy na akcje w kampanii promowanej przez Crowdway. Środki pozyskane z emisji pozwolą m.in. zwiększyć areał upraw i rozwinąć sieć detaliczną wraz z showroomami. Spółka chce być gotowa się do debiutu na rynku NewConnect do 2023 roku.

Już teraz można dołączyć do Freedom Farms w wyjątkowy sposób – stając się akcjonariuszem, a tym samym zdobywając możliwość współtworzenia historii spółki i całego rynku konopnego. W społeczności skupionej wokół konopi jest duża siła, ale i wiedza. W rynku drzemie zaś potencjał, którym chcemy zainteresować doświadczonych inwestorów spoza branży. Mamy dobrze przygotowany plan biznesowy, zakładamy m.in. budowę franczyzowej sieci showroomów, dalsze zwiększanie areału upraw i w efekcie zbudowanie rozpoznawalnej marki nie tylko w Polsce.

– powiedział Przemysław Zawadzki, prezes zarządu Freedom Farms SA.

Cele emisji

Wśród celów trwającej emisji spółka wymienia:

  • Rozbudowa projektów uprawowych: 2 000 000 zł. Spółka planuje zainwestować w nowoczesne tunele uprawowe wyposażone w systemy zaciemniania i kontroli klimatu. Ponadto chce zwiększyć inwestycje w uprawy polowe oraz zakupić sprzęt do suszenia i trymowania kwiatów konopnych.
  • Rozwój sprzedaży detalicznej: 837 500 zł. Freedom Farms SA zamierza uruchomić pierwszy sklep stacjonarny połączony z mini plantacją (tzw. showroom) oraz przygotować ofertę franczyzową. Planuje także rozbudować sklep internetowy.
  • Zwiększenie zatrudnienia: 500 000 zł. Część środków pozyskanych z emisji spółka zainwestuje w rozbudowę działu handlowego i zatrudnienie nowych pracowników.
  • Działania marketingowe: 200 000 zł. Spółka zamierza inwestować w budowanie marki własnej i promocję, w tym wydatki związane z udziałem w targach branżowych organizowanych w Europie.
  • Przygotowania do debiutu na giełdzie NewConnect: 200 000 zł. Do roku 2023 Freedom Farms SA planuje debiut na NewConnect. Środki pozyskane z emisji crowdfundingowej pozwolą pokryć koszty związane z procedurą poprzedzającą ofertę publiczną na giełdzie.
  • Prace badawczo-rozwojowe: 200 000 zł. Wydatki związane z badaniami w celu dalszego rozwijania metod produkcji i przetwórstwa kwiatów konopnych.
  • Koszty operacyjne: 500 000 zł. Spółka planuje sfinansować również część bieżących kosztów operacyjnych.

Obserwujemy duże zainteresowanie emisją Freedom Farms SA, porównywalne do poprzednich dwóch, rekordowo szybko zamkniętych kampanii Kombinatu Konopnego i CanPoland. To pokazuje, że spółki z branży konopnej w początkowej fazie rozwoju nadal pozostają w kręgu zainteresowania inwestorów.

– powiedział Marcel Rowiński, dyrektor operacyjny w Crowdway.

Prognozy

Łączna powierzchnia zarządzanych przez spółkę upraw polowych wynosi w tym roku 10 ha, a blisko 1,5 ha realizowana jest w warunkach kontrolowanych w szklarniach, tunelach i halach. Do 2023 roku planowane jest podwojenie tych areałów.

Spodziewana wartość plonu uzyskanego w tym roku ma osiągnąć 9 mln złotych. Według prognoz opublikowanych przez spółkę w roku 2023 ma ona wzrosnąć do 22,5 mln zł. Prognozowany zysk netto ma wynieść 1,6 mln zł w 2022 roku. W roku kolejnym spółka szacuje wypracowanie wyniku na poziomie 6,5 mln zł przy przychodach przekraczających 20 mln zł.

Sukces tkwi w jakości

Spółka kontroluje cały proces produkcji konopi od sadzenia po dystrybucję. Wytwarza i sprzedaje m.in. oleje konopne, zawierające pełne spektrum kannabinoidów (w tym CBD) i terpeny oraz susz do waporyzacji. W planach ma wejście na regulowany rynek marihuany medycznej.

Emitent uprawia konopie na polach, w szklarniach oraz halach wyposażonych w zaawansowane systemy sterujące oświetleniem oraz klimatem. Zbiór upraw dokonywany jest ręcznie, w efekcie wartość rynkowa tony kwiatów produkowanych przez Freedom Farms SA jest do kilkuset razy wyższa od produkcji z upraw przemysłowych.


Lubisz moje teksty – polub też mój profil na Facebook-u

Pamiętaj, że jakikolwiek tekst w serwisie Crowdnews.pl nie stanowi rekomendacji ani porady inwestycyjnej. Serwis zawiera opisy warunków emisji akcji w ofertach crowdfundingowych i autorskie komentarze dotyczące tych ofert. Nie ponoszę odpowiedzialności za efekty i skutki decyzji podjętych po lekturze tekstów w serwisie Crowdnews.pl. Jeśli planujesz inwestycję w akcje – za każdym razem dokładnie zapoznaj się z materiałami przedstawionymi przez emitenta. Nie kieruj się opinią moją ani jakiejkolwiek innej osoby.
Please follow and like us:
Czytaj też:   "Ciekawa" odpowiedź Greyhound Candle

Podobne wpisy

Rzut oka na trwającą emisję CStore

Tak jak zapowiadałem w jednym z ostatnich wpisów zaciekawiłem się trwającą emisją CStore. Czy warto kupić akcje producenta oprogramowania do e-handlu?

Wystartowała nowa emisja CStore

Dziś wystartowała nowa emisja akcji CStore. Jest to ostatnia oferta przed planowanym na ten rok debiutem na NewConnect.

RSS
Facebook
Facebook