NETSU będzie kolejną spółką z portfela Berg Holding, która sprzeda akcje w ofercie crowdfundingowej. Dziś ruszył prelaunch kampanii, emisja planowana jest jeszcze na II kwartał.
Emisja akcji NETSU
Kilka tygodni temu przy okazji emisji akcji Farm Fotowoltaiki opisałem spółkę Berg Holding. Pisałem wtedy o majątku giełdowej firmy, do którego zalicza się m.in. większościowy pakiet wspomnianych Farm, jak również spółka NETSU.
Udana emisja Farm Fotowoltaiki skłoniła Berg Holding do upublicznienia kolejnej swojej spółki-córki. Dziś rozpoczął się prelaunch kampanii NETSU.
NETSU, który jest producentem i dystrybutorem pomp ciepła, planuje emisję o wartości ok. 4,5 mln zł. Będzie ona promowana przez platformę Crowdway. Środki z oferty przeznaczy m.in. na produkcję nowej partii produktów oraz rozwój sieci franczyzowej i ekspansję na rynki zagraniczne. Planowany start kampanii to II kwartał 2021 roku, natomiast debiut na NewConnect planowany jest w terminie do 12 miesięcy, czyli do maja 2022 roku.
O spółce
NETSU prowadzi sprzedaż poprzez hurtownie, spółki z branży PV, własny kanał e-commerce, rozwija również sieć franczyzową. Spółka zakłada, że w tym roku osiągnie przychody ze sprzedaży w wysokości 17 mln zł, z czego 12 mln zł ze sprzedaży hurtowej, a 5 mln zł z detalu. To pozwoli wypracować zysk netto na poziomie 3,6 mln zł. W 2022 roku przychody wzrosną do 32 mln zł, co przełoży się na zysk netto w wysokości 8 mln zł.
Odnawialne źródła energii stanowią najmłodszą, lecz prężnie rozwijającą się gałąź działań Berg Holding SA. NETSU to producent i dystrybutor ekologicznych i wydajnych pomp ciepła, które stanowią alternatywę względem emisyjnych źródeł ciepła. Producent daje także długą, 7 letnią gwarancję. Spółka rozwiązania kieruje zarówno do odbiorców indywidualnych, jak i korporacyjnych.
Wypowiedzi
Pogłębiająca się degradacja środowiska naturalnego – a co za tym idzie – przyszła dekarbonizacja regionów węglowych stawia wielu klientów przed trudną decyzją wyboru alternatywnych źródeł pozyskiwania energii. Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom, proponujemy rozwiązania kompleksowe. W oparciu o przejrzystą ofertę handlową umożliwiamy opcję skompletowania potrzebnych podzespołów pod jedną marką i w ramach jednej dostawy. Szybko, bezpiecznie oraz w dobrej cenie.
– powiedziała dr Ofka Piechniczek, prezes Berg Holding SA
Mamy ambitne plany rozwoju, nasze założenia zakładają skokowy wzrost sprzedaży oraz wysoką rentowność. Planujemy rozszerzenie kanałów sprzedaży i coraz większą dostępność naszej oferty. Pracujemy nad tym, by nasze pompy ciepła były sprzedawane nie tylko w całej Polsce, ale również na terenie wybranych państw europejskich. W tym celu mają nam pomóc środki z crowdfundingu. Inwestorzy z pewnością docenią to, że do roku NETSU będzie spółką notowaną na NewConnect.
– dodał Paweł Kaproń, Dyrektor Zarządzający NETSU SA.
Kanały sprzedaży i franczyza
NETSU prowadzi sprzedaż B2B oraz B2C za pośrednictwem sklepu internetowego na stronie www.netsu.pl, który umożliwia szybki i prosty zakup odpowiedniego urządzenia. Sprzedaż prowadzona jest także w placówce stacjonarnej zlokalizowanej w Katowicach przy ul. Kopernika 6/2. W trakcie budowania jest także sieć dystrybucji w specjalistycznych hurtowniach i punktach sprzedaży urządzeń grzewczych. Spółka ma dwa duże magazyny jeden na północy kraju w Gdyni, a drugi na południ w Rudzie Śląskiej.
W kwietniu tego. roku spółka uruchomiła sieć franczyzową oferując model biznesowy w obszarze sprzedaży pomp ciepła wraz z niezbędnym oprzyrządowaniem. W celu realizacji projektu sieci franczyzowej zawiązana została spółka NETSU Dystrybucja, w której NETSU SA objęła 100% udziałów. Plany rozwoju sieci franczyzowej obejmują otwarcie na terenie Polski 50 nowych punktów dystrybucji do końca 2021 roku oraz 120 nowych punktów dystrybucji w 2022 roku.
Docelowo spółka planuje otworzyć ok. 300 punktów dystrybucji co ma pozwolić na pokrycie obszaru kraju. Ponadto w 2021 roku planowane jest rozpoczęcie ekspansji na rynki zagraniczne m.in. na terenie Wielkiej Brytanii, Irlandii, Niemiec. Co ciekawe spółka w kwietniu podpisała pilotażową umowę dystrybucyjną na Litwie, która już zaczęła sprzedaż urządzeń.
Rynek pomp ciepła i perspektywy rozwoju
Pompy ciepła to silnie rozwijający się segment rynku Odnawialnych Źródeł Energii. W 2019 roku sprzedano w Polsce ponad 20 000 urządzeń typu woda-powietrze. Od 9 lat z rzędu notowane wzrosty są rekordowe. W porównaniu do roku 2018 sprzedaż pomp tego typu wzrosła o 91%.
Szacuje się, że w polskich domach zainstalowano już ponad 128 000 urządzeń. Ważnym czynnikiem jest prowadzony program „Czyste powietrze” z pulą 103 000 000 zł do 2030 roku, z którego blisko 18 000 wniosków dotyczyło montażu pomp ciepła. NETSU jest na zielonej liście referencyjnej co oznacza, iż urządzenia producenta podlegają refundacji.
Pierwszy kwartał roku 2020 pokazał dwukrotny wzrost sprzedaży w porównaniu do I kwartału roku 2019 i wyniósł 108%. Czynnikiem, który istotnie wpłynie na dalszy rozwój rynku jest strategia ogłoszona przez Komisję Europejską, która zakłada udział pomp ciepła w budownictwie indywidualnym na poziomie 40% do 2030 roku.
Niebawem ruszymy z drugą kampanią dla kolejnej spółki z Grupy Berg Holding. To dla nas duży wyraz uznania, że będziemy prowadzić następną emisję z naszym dotychczasowym partnerem. Będzie to również druga kampania z branży OZE, która urasta na jedną z wiodących w całym sektorze crowdinvestingu udziałowego. Wierzymy, że oferta NETSU spotka się z tak dużym zainteresowaniem jak miało to miejsce z Farmami Fotowoltaiki, gdzie spółka pozyskała blisko 1000 inwestorów.
– powiedział Marcel Rowiński, dyrektor operacyjny w Crowdway.
Podsumowanie
Gdy tylko pojawią się szczegółowe parametry oferty postaram się napisać coś więcej. Na razie proponuję odwiedzić platformę Crowdway.pl, gdzie znajduje się więcej informacji o przyszłym emitencie.
źródło: informacja prasowa
Lubisz moje teksty – polub też mój profil na Facebook-u