Spółka Petgram ma najwyraźniej problem z uplasowaniem wszystkich oferowanych akcji. Po raz trzeci podjęła decyzję o wydłużeniu terminu trwania emisji.
Emisja akcji Petgram
Dwa tygodnie temu informowałem o wydłużeniu terminu przyjmowania zapisów na akcje Petgram w emisji prowadzonej przy wsparciu platformy CrowdConnect.pl. Była to druga zmiana terminu i jak się teraz okazało – nieostatnia.
Według najnowszego (i podobno ostatniego) harmonogramu zapisy w ramach transzy CrowdConnect będą przyjmowane do 9 stycznia, a cała oferta potrwa do 10 stycznia 2023 r.
Kampania wystartowała w październiku 2022 r., o czym informowałem w tekście Petgram – trwa emisja akcji „Instagrama dla zwierząt”.
Zmiana terminu
Po raz trzeci podjęliśmy decyzję o przedłużeniu terminu naszej oferty publicznej akcji prowadzonej w formie kampanii crowdinvestingowej na platformie inwestycyjnej Domu Maklerskiego INC – CrowdConnect. Wynika to z aktualnie prowadzonych rozmów z potencjalnymi inwestorami. Wierzymy, że zakończą się one sukcesem.
– skomentował Jordan Wojsym-Antoniewicz, prezes zarządu Petgram S.A.
Parametry oferty Petgram
W ramach publicznej emisji akcji oferowanych jest nie mniej niż 149.253 i nie więcej niż 448.000 akcji serii B. Cenę emisyjną ustalono na poziomie 6,70 zł za jedną akcję. Daje to wycenę spółki na poziomie 16 mln zł (pre-ipo).
W przyszłości emitent zamierza zadebiutować na rynku NewConnect.
Pytania
Mimo, że termin trwania oferty bardzo mocno się wydłużył spółka nie odpowiedziała w ciągu kilku tygodni na nurtujące mnie pytania. Petgram jest we wstępnej fazie rozwoju. Trudno ocenić dotychczasowe wyniki i osiągnięcia. Musimy opierać się na przedstawianych prognozach i planach.
W związku z tym ważne jest zaufanie do kadry zarządzającej. Tak się szczęśliwie składa, że osoby zarządzające i nadzorujące obecnego emitenta działają również w innej spółce, która była crowdfundingowym emitentem. Mowa o Cave Games. Firma ta pozyskiwała kapitał 2 lata temu. Przedstawiała wtedy bardzo ambitne plany, m.in. 2021 rok miał przynieść spółce wydanie 4 gier i debiut na rynku NewConnect.
Mamy koniec 2022 roku a Cave Games nie złożył jeszcze nawet wniosku o dopuszczenie do obrotu na giełdzie. Nie widzę też żeby ukazały się gry zapowiadane przez spółkę na 2021 rok, np. Pandemic Shooter – store.steampowered.com/app/1758760/Pandemic_Shooter/. Oficjalny profil facebookowy emitenta, który pozyskał 2 lata temu od inwestorów 1 mln zł ma jedynie 18 obserwujących a ostatni post pochodzi z… listopada 2020 roku, czyli czasu gdy była prowadzona kampania crowdfundingowa.
Funkcjonalność platformy CrowdConnect
Ucieszyłem się zatem gdy platforma CrowdConnect informowała o wprowadzeniu nowej funkcji – możliwości zadawania pytań emitentom. Tego mi brakowało do tej pory. Pospiesznie zapytałem o plany przedstawiane podczas emisji sprzed dwóch lat i etapie ich realizacji.
Minęło kilkanaście dni i odpowiedzi nadal nie ma. Co ciekawe – nie ma też pytań. Gdy zadajemy emitentom pytania na platformie Beesfund czy Crowdway – są one od razu widoczne innym inwestorom. Tu niestety są jedynie wysyłane spółce a inni inwestorzy ich nie widzą.
Podsumowanie
Choć zadałem pytania dość ważne (moim zdaniem) z punktu widzenia oceny sensu wzięcia udziału w trwającej ofercie, na stronie emisji w zakładce „Pytania i odpowiedzi” nadal widzimy napis „Brak pytań. Bądź pierwszy!”.
Ja więc nawet nie rozważam wzięcia udziału w ofercie. Warto jednak odwiedzić stronę emisji i przeczytać obszerny dokument ofertowy. Może Tobie oferta się spodoba.
Źródło: informacja prasowa
Lubisz moje teksty – polub też mój profil na Facebook-u