Platforma Crowdway.pl podsumowała 2020 rok

Już tylko kilka dni pozostało do końca 2020 roku. Z tej okazji platforma Crowdway.pl podsumowała ostatnie 12 miesięcy. Ma się czym pochwalić. 

Platforma Crowdway.pl

Platforma Crowdway.pl zamyka rok na dużym plusie. Od stycznia zrealizowała 12 emisji o łącznej wartości 25,6 mln zł. Suma wpłat od inwestorów społecznościowych wzrosła o 140 proc. w porównaniu do roku 2019.

Aż 8 zbiórek na Crowdway.pl osiągnęło 100 proc. celu, a wśród nich 4 kampanie o wartości 1 mln euro.

Wpływ pandemii

Według platformy, rynek crowdinvestingu okazał się odporny na pandemię. Na podstawie danych zebranych przez Crowdway.pl, wartość zakończonych kampanii w 2020 roku wyniosła około 81 mln zł. To suma około 50 upublicznionych emisji, promowanych na 5 największych platformach w Polsce.

Według naszych szacunków suma wpłat od krajowych inwestorów społecznościowych była o ponad połowę wyższa niż w 2019 roku. Zakładamy, że ten trend zostanie podtrzymany w przyszłym roku. Crowdinvesting staje się coraz bardziej znaczącą metodą inwestowania i pozyskiwania kapitału. W skali całego rynku pojawiają się projekty o rosnącej atrakcyjności dla inwestorów pod względem jakości biznesplanu, a także etapu rozwoju przedsięwzięcia

– powiedział Marcel Rowiński (na zdjęciu), dyrektor operacyjny w Crowdway sp. z o.o. (platforma Crowdway.pl).

Skuteczność 88%

Od stycznia do grudnia 2020 r. wartość zakończonych emisji na Crowdway.pl wyniosła 25,6 mln zł wobec 10,78 mln zł w roku poprzednim. Wzrosła też skuteczność zbiórek. Wśród 12 kampanii promowanych przez platformę w mijającym roku, aż dwie trzecie osiągnęło 100 proc. swojego celu.

Czytaj też:   Crowdway dołączył do Eurocrowd

Na ten sukces złożyły się emisje następujących spółek:

Jako Crowdway.pl pozostajemy konsekwentni w selektywnym doborze projektów. To pozwala nam utrzymywać standard indywidualnego podejścia do emitentów i promować projekty o najwyższym potencjale dla inwestorów. Takie podejście procentuje. Efektywność pozyskiwania kapitału na naszej platformie wzrosła do 88 proc. wobec 51 proc. w roku poprzednim

– dodał przedstawiciel Crowdway.pl.

Największe emisje

Według danych zebranych przez Crowdway.pl, na największych platformach w Polsce w 2020 roku odnotowano 8 kampanii, które osiągnęły maksymalną wartość emisji akcji bez obowiązku przygotowania prospektu emisyjnego, tj. 1 mln euro. Aż 4 z nich promowane były przez Crowdway.pl.

Zgodnie z najnowszym Rozporządzeniem PE i Rady UE limit zbiórek zwiększy się z 1 mln euro do 5 mln euro. Przepisy wymagają jeszcze jednak  odpowiedniej legislacji na poziomie krajowym.

Istotne jest nie tylko podwyższenie limitu, bo nowe przepisy mają umożliwić prowadzenie ofert transgranicznych w granicach UE i ułatwić handel akcjami wyemitowanymi w crowdfundingu udziałowym. Należy się spodziewać, że przepisy wejdą w życie z końcem 2021 roku, ale stworzą ogromne perspektywy dla polskich platform, a także emitentów. W pierwszych miesiącach z podwyższonego progu będzie w stanie skorzystać oczywiście wąskie grono podmiotów, jednak na platformie Crowdway.pl już w okresie 2019-2020 promowane były kampanie, dla których 1 mln euro stanowiło ograniczenie

– powiedział Marcel Rowiński.

Czytaj też:   Emisja 2loop Tech mnie nie zachwyciła

Nie tylko browary

W 2020 roku wśród kampanii o wartości 1 mln euro przeważały emisje producentów piw rzemieślniczych i alkoholi mocnych. Nie tylko one wzbudziły jednak zainteresowanie inwestorów społecznościowych. W listopadzie 2020 r. na Crowdway.pl spółka Kombinat Konopny zebrała kwotę 4,2 mln zł w rekordowe 38 minut od startu zapisów. Uwagę przyciągnęła też emisja akcji Film RÓJ SA, która osiągnęła cel 1,93 mln zł w 38 dni.

W trudnym okresie pandemii dobrze radzą sobie spółki związane z e-commerce czy gamingiem. Podmioty z tych branż cieszyły się zaufaniem i popularnością wśród crowdinwestorów. Do nich powinny w przyszłym roku dołączyć farmy fotowoltaiczne. Pierwsza w Polsce inwestycja społeczności w film fabularny otworzyła drogę kolejnym produkcjom

– zapowiada przedstawiciel Crowdway.pl.


Źródło: informacja prasowa


Lubisz moje teksty? Polub mój profil na Facebook-u 🙂


Pamiętaj, że jakikolwiek tekst w serwisie Crowdnews.pl nie stanowi rekomendacji ani porady inwestycyjnej. Serwis zawiera opisy warunków emisji akcji w ofertach crowdfundingowych i autorskie komentarze dotyczące tych ofert. Nie ponoszę odpowiedzialności za efekty i skutki decyzji podjętych po lekturze tekstów w serwisie Crowdnews.pl. Jeśli planujesz inwestycję w akcje – za każdym razem dokładnie zapoznaj się z materiałami przedstawionymi przez emitenta. Nie kieruj się opinią moją ani jakiejkolwiek innej osoby.

Please follow and like us:

Podobne wpisy

Rzut oka na trwającą emisję CStore

Tak jak zapowiadałem w jednym z ostatnich wpisów zaciekawiłem się trwającą emisją CStore. Czy warto kupić akcje producenta oprogramowania do e-handlu?

Wystartowała nowa emisja CStore

Dziś wystartowała nowa emisja akcji CStore. Jest to ostatnia oferta przed planowanym na ten rok debiutem na NewConnect.

RSS
Facebook
Facebook