Platforma Crowdway.pl podsumowała 2020 rok

Już tylko kilka dni pozostało do końca 2020 roku. Z tej okazji platforma Crowdway.pl podsumowała ostatnie 12 miesięcy. Ma się czym pochwalić. 

Platforma Crowdway.pl

Platforma Crowdway.pl zamyka rok na dużym plusie. Od stycznia zrealizowała 12 emisji o łącznej wartości 25,6 mln zł. Suma wpłat od inwestorów społecznościowych wzrosła o 140 proc. w porównaniu do roku 2019.

Aż 8 zbiórek na Crowdway.pl osiągnęło 100 proc. celu, a wśród nich 4 kampanie o wartości 1 mln euro.

Wpływ pandemii

Według platformy, rynek crowdinvestingu okazał się odporny na pandemię. Na podstawie danych zebranych przez Crowdway.pl, wartość zakończonych kampanii w 2020 roku wyniosła około 81 mln zł. To suma około 50 upublicznionych emisji, promowanych na 5 największych platformach w Polsce.

Według naszych szacunków suma wpłat od krajowych inwestorów społecznościowych była o ponad połowę wyższa niż w 2019 roku. Zakładamy, że ten trend zostanie podtrzymany w przyszłym roku. Crowdinvesting staje się coraz bardziej znaczącą metodą inwestowania i pozyskiwania kapitału. W skali całego rynku pojawiają się projekty o rosnącej atrakcyjności dla inwestorów pod względem jakości biznesplanu, a także etapu rozwoju przedsięwzięcia

– powiedział Marcel Rowiński (na zdjęciu), dyrektor operacyjny w Crowdway sp. z o.o. (platforma Crowdway.pl).

Skuteczność 88%

Od stycznia do grudnia 2020 r. wartość zakończonych emisji na Crowdway.pl wyniosła 25,6 mln zł wobec 10,78 mln zł w roku poprzednim. Wzrosła też skuteczność zbiórek. Wśród 12 kampanii promowanych przez platformę w mijającym roku, aż dwie trzecie osiągnęło 100 proc. swojego celu.

Czytaj też:   Mentzen dał zarobić

Na ten sukces złożyły się emisje następujących spółek:

Jako Crowdway.pl pozostajemy konsekwentni w selektywnym doborze projektów. To pozwala nam utrzymywać standard indywidualnego podejścia do emitentów i promować projekty o najwyższym potencjale dla inwestorów. Takie podejście procentuje. Efektywność pozyskiwania kapitału na naszej platformie wzrosła do 88 proc. wobec 51 proc. w roku poprzednim

– dodał przedstawiciel Crowdway.pl.

Największe emisje

Według danych zebranych przez Crowdway.pl, na największych platformach w Polsce w 2020 roku odnotowano 8 kampanii, które osiągnęły maksymalną wartość emisji akcji bez obowiązku przygotowania prospektu emisyjnego, tj. 1 mln euro. Aż 4 z nich promowane były przez Crowdway.pl.

Zgodnie z najnowszym Rozporządzeniem PE i Rady UE limit zbiórek zwiększy się z 1 mln euro do 5 mln euro. Przepisy wymagają jeszcze jednak  odpowiedniej legislacji na poziomie krajowym.

Istotne jest nie tylko podwyższenie limitu, bo nowe przepisy mają umożliwić prowadzenie ofert transgranicznych w granicach UE i ułatwić handel akcjami wyemitowanymi w crowdfundingu udziałowym. Należy się spodziewać, że przepisy wejdą w życie z końcem 2021 roku, ale stworzą ogromne perspektywy dla polskich platform, a także emitentów. W pierwszych miesiącach z podwyższonego progu będzie w stanie skorzystać oczywiście wąskie grono podmiotów, jednak na platformie Crowdway.pl już w okresie 2019-2020 promowane były kampanie, dla których 1 mln euro stanowiło ograniczenie

– powiedział Marcel Rowiński.

Czytaj też:   Kombinat Konopny rusza z kolejną emisją - informacja prasowa

Nie tylko browary

W 2020 roku wśród kampanii o wartości 1 mln euro przeważały emisje producentów piw rzemieślniczych i alkoholi mocnych. Nie tylko one wzbudziły jednak zainteresowanie inwestorów społecznościowych. W listopadzie 2020 r. na Crowdway.pl spółka Kombinat Konopny zebrała kwotę 4,2 mln zł w rekordowe 38 minut od startu zapisów. Uwagę przyciągnęła też emisja akcji Film RÓJ SA, która osiągnęła cel 1,93 mln zł w 38 dni.

W trudnym okresie pandemii dobrze radzą sobie spółki związane z e-commerce czy gamingiem. Podmioty z tych branż cieszyły się zaufaniem i popularnością wśród crowdinwestorów. Do nich powinny w przyszłym roku dołączyć farmy fotowoltaiczne. Pierwsza w Polsce inwestycja społeczności w film fabularny otworzyła drogę kolejnym produkcjom

– zapowiada przedstawiciel Crowdway.pl.


Źródło: informacja prasowa


Lubisz moje teksty? Polub mój profil na Facebook-u 🙂


Pamiętaj, że jakikolwiek tekst w serwisie Crowdnews.pl nie stanowi rekomendacji ani porady inwestycyjnej. Serwis zawiera opisy warunków emisji akcji w ofertach crowdfundingowych i autorskie komentarze dotyczące tych ofert. Nie ponoszę odpowiedzialności za efekty i skutki decyzji podjętych po lekturze tekstów w serwisie Crowdnews.pl. Jeśli planujesz inwestycję w akcje – za każdym razem dokładnie zapoznaj się z materiałami przedstawionymi przez emitenta. Nie kieruj się opinią moją ani jakiejkolwiek innej osoby.

Please follow and like us:

Zobacz też

Bardzo słabe wyniki Kombinatu Konopnego

Niedługo miną 4 lata od pierwszej emisji akcji Kombinatu Konopnego. Nadal jestem takim samym pesymistą jak wtedy, tym bardziej, że spółka pokazała bardzo słabe wyniki finansowe. Wyniki Kombinatu Konopnego Jeden…

Mentzen dał zarobić

90% w 3,5 miesiąca. Tyle można było zarobić na akcjach Mentzen SA, biorąc udział w marcowej ofercie. Bardzo udany debiut spółki nie jest dla mnie żadną niespodzianką. Debiut akcji Mentzen…

RSS
Facebook
Facebook