Ruszyły zapisy na akcje Columbus Polska

Ruszyły zapisy na akcje Columbus Polska

23 marca, 2022 0 przez Maciejka

Na platformie Beesfund wystartowała już emisja akcji Columbus Polska. Zapraszam do zapoznania się z tekstem przygotowanym przez kawowego emitenta.

Akcje Columbus Polska

Dziś spółka Columbus Polska ruszyła z emisją akcji przy współpracy z platformą Beesfund. Emitent planuje pozyskać 1,7 mln zł, które przeznaczy na dalszy rozwój swojej kawowej marki Qethereal.

Celem firmy jest kawowy biznes oparty na zasadach Fairtrade, „konfigurator smaku” i przyjazne technologie zakupowe. Spółka wymienia też kapsułę eteryczną oraz działania edukujące rynek i konsumenta.

Kawowa firma powstała pod koniec roku 2020. W listopadzie 2021 roku ruszyła ze sprzedażą. Od tego momentu dostarczyła ponad 4 tony kawy do segmentu HoReCa oraz klientów indywidualnych. W międzyczasie Columbus Polska rozpoczął działalność na rynku hiszpańskim.

O Columbus Polska

Columbus Polska SA to przede wszystkim pasjonaci kawy, ale co równie ważne – profesjonalny zespół z wieloletnim doświadczeniem w obszarze HoReCa.

Prezesem spółki jest Tomasz Weczer, doświadczony manager, który swoją kawową przygodę rozpoczął od stanowiska kelnera w kawiarni rodziców. Po latach współtworzył i rozwijał znaną sieć lokali Columbus Coffee. Pod koniec 2020 roku wspólnie z Krzysztofem Leszczyńskim – właścicielem studia brandingowego oraz Michałem Kiblerem – franczyzobiorcą Columbus Coffee oraz utytułowanym baristą, założył markę Qethereal.

Patronite

Na początku roku 2021 dołączył do nich Piotr Jaskulski – manager zarządzania i sprzedaży, który odpowiada za kontakty handlowe. Wspólnie rozwijają firmę, która wpisuje się w segment kaw wysokiej jakości.

Przepis na kawę idealną?

Czym jest kawa idealna? Dla każdego czymś innym. Z pewnością bliską ideału będzie ta, która najlepiej wpisuje się w nasze upodobania i gusta. Właśnie to założenie legło u podstaw marki Qethereal, która z jednej strony oferuje najlepszej jakości ziarna, a z drugiej ułatwia wybór ulubionego gatunku czy mieszanki. Temu ostatniemu ma służyć „konfigurator smaku”, czyli funkcjonalność rozwijanej przez nas aplikacji, dzięki której będzie można dobrać określony rodzaj kawy. Chcemy, by kawa była czymś indywidualnym i spersonalizowanym, a jednocześnie czymś więcej, niż zwykły produkt. W dzisiejszym świecie muszą stać za nią wartości. To, dlatego od początku wspieramy ideę sprawiedliwego handlu oraz zrównoważony rozwój poprzez świadome działania proekologiczne.

– mówi Tomasz Weczer, współtwórca marki Qethereal i prezes zarządu Columbus Polska SA.

Czytaj też:   Browar za Miastem z kolejną emisją

Qethereal

Marka Qethereal kierowana jest zarówno do klienta indywidualnego, jak i odbiorców z sektora HoReCa. W jej ofercie znajdują się, certyfikowane znakami Fairtrade i Bio Organic kawy z 13 krajów. Sprzedaż prowadzona jest za pośrednictwem przedstawicieli handlowych i lokali partnerskich oraz przez sklep on-line. Jednym z wyróżników marki są zamieszczane na opakowaniach diagramy sensoryczne, które ułatwiają zidentyfikowanie określonych smaków i aromatów.

Twórcy Qethereal, poprzez publikacje w mediach, a także warsztaty i szkolenia angażują się w upowszechnianie wiedzy dotyczącej odmian kawy, sposobów jej parzenia oraz tego, jaki wpływ kawowy biznes wywiera na naszą planetę. Z czasem planują poszerzyć swoją ofertę o akcesoria kawowe, młynki, ekspresy, mleka roślinne dla baristów, wodę w ekologicznych opakowaniach, a także herbaty.

Współpraca z Invest Cuffs oraz Browarem Warszawskim

Ambicje marki Qethereal potwierdzają nawiązane współprace biznesowe i marketingowe. Przykładem jest dołączenie do grona partnerów Invest Cuffs 2022 – jednego z największych w Europie wydarzeń skupiających branżę rynku inwestycyjnego. Columbus Polska SA jest wyłącznym dostawcą kawy na konferencję, która odbędzie się w dniach 25-26 marca 2022 w krakowskim centrum kongresowym ICE. Z zarządem spółki będzie można wtedy spotkać się m.in. w strefie VIP, której marka Qethereal jest partnerem kawowym.

Na początku kwietnia planowane jest spotkanie w otwartym niedawno Browarze Warszawskim, który warzy 19 rodzajów piwa rzemieślniczego. We współpracy z Columbus Polska powstało jeszcze jedno – Coffee Stout uwarzony z dodatkiem kawy Qethereal. W trakcie eventu przygotowywanego na jego premierę będzie można spróbować zarówno piwa z kawą, jak i samej kawy, a jednocześnie porozmawiać z ich twórcami. Coffee Stout będzie przede wszystkim w wersji lanej, ale limitowana ilość trafi także do butelek z zaprojektowanymi specjalnie dla nich etykietami.

Crowdinvesting Columbus Polska

Idee zespołu Columbus Polska od dziś mogą wspierać inwestorzy. Przy współpracy z platformą Beesfund ruszyła emisja akcji, dzięki której spółka planuje pozyskać 1,7 mln zł. Środki te przeznaczy m.in. na rozwój asortymentu. 20 proc. z nich posłuży do uruchomienia linii produkcyjnej kawy w kapsułkach. Ambitniejszym przedsięwzięciem będzie kapsuła eteryczna – pierwsze tego typu na świecie, mobilne urządzenie edukacyjne. Odcinając od zewnętrznych bodźców oraz skupiając się jedynie na zmysłach węchu i smaku, kapsuła pozwoli całkowicie zanurzyć się w doznaniach kawowego naparu. Urządzenie będzie przemierzało całą Polskę, pojawiając się na rozmaitych eventach i promując markę Qethereal.

Chcemy nie tylko edukować w kwestiach związanych z kawą, ale też działać według zasad zrównoważonego rozwoju. Naszymi wartościami są: prostota, ekologia, innowacja, doświadczenie, rzemiosło oraz biznes odpowiedzialny społecznie i środowiskowo. Docelowo chcemy całkowicie przejść na ekologiczne opakowania, a nawet uruchomić produkcję filiżanek wytarzanych z kawowych fusów. Qethereal będzie zaangażowany społecznie. Poza codziennym, proklienckim nastawianiem jesteśmy otwarci na niecodzienne, wartościowe kooperacje, takie jak te z Browarem Warszawskim czy Invest Cuffs.

– mówi Tomasz Weczer, prezes zarządu Columbus Polska SA.

Czytaj też:   Emitenci zbierają kapitał głośno, upadają po cichu

Benefity

Na inwestorów spółki, poza akcjami i wpływem na rozwój marki Qethereal, czekają atrakcyjne benefity rosnące wraz z kwotą wpłaty. W pakietach inwestorskich, których wartość zaczyna się od 271,20 zł (za 6 akcji) znalazły się m.in.: kawy Qethereal, kody rabatowe do sklepu on-line, dyplom inwestora. Ci, którzy zdecydują się na większą kwotę inwestycji mogą liczyć ponadto na m.in.: piwo Coffee Stout z limitowanej serii uwarzonej przez Browar Warszawski, ekologiczne filiżanki z fusów kawowych, kolację z zarządem, udział w szkoleniu kawowym, a nawet wyjazd na plantację kawy w Kolumbii, który przewidywana jest przy inwestycji powyżej 100 tys. zł.

Biznesowy potencjał i międzynarodowe plany

Columbus Polska działa obecnie na rynku polskim oraz poprzez spółkę zależną także w Hiszpanii. Od roku 2023 planuje rozpocząć działalność w kolejnych krajach, w pierwszej kolejności w Słowenii. W czerwcu 2021 roku Columbus Polska SA podniósł kapitał zakładowy do kwoty 1 250 000 zł, a środki przeznaczył na kontynuację prac nad rozszerzeniem oferty w szczególności o produkty dedykowane dla retail i omnichanel, marketing oraz rozbudowę struktur sprzedażowych.

Nasze dotychczasowe wyniki pozwalają z optymizmem spoglądać w przyszłość. W pierwszych miesiącach od uruchomienia sprzedaży dostarczyliśmy na rynek ponad 4 tony kawy. Planujemy, że do końca roku 2022 przychód ze sprzedaży wyniesie ponad 1,8 mln zł. Spółka planuje wygenerować zysk już w pierwszym roku działalności. Oczywiście mamy także rozplanowaną politykę dywidendową, o której szczegółach można przeczytać na stronie emisji.

– tłumaczy Tomasz Weczer.

Czytaj też:   Ciekawy komentarz do emisji GGDAB Polska

Rynek

Wartość globalnego rynku kawy nieustannie rośnie i nie przeszkodziła temu nawet pandemia koronawirusa. Jak podkreślają twórcy marki Qethereal, kawowy biznes ma olbrzymi potencjał także w Polsce.

Przeciętny Polak wypija niecałe 2,5 kg kawy rocznie, mieszkaniec Skandynawii aż 10 kg! 80 procent z nas spożywa ją regularnie. Po kawę najczęściej sięgamy w domu i pracy, ale szybko powracamy do jej picia także na mieście. W ostatnich latach dynamicznie rośnie sprzedaż kawy ziarnistej, co pokazuje, że Polacy chcą pić dobrą kawę. I to właśnie do nich wychodzimy z marką Qethereal – pochodzącą z plantacji na całym świecie kawą do picia na co dzień.

– podsumowuje Tomasz Weczer.

Podsumowanie

Powyższy tekst jest informacją prasową przygotowaną przez emitenta. Jeszcze w tym tygodniu postaram się napisać kilka zdań mojego komentarza na temat trwającej oferty.

Więcej informacji na temat emisji Columbus Polska SA na stronie https://inwestujwkawe.pl

Źródło: Informacja prasowa

Lubisz moje teksty? Polub mój profil na Facebook-u 🙂


Pamiętaj, że jakikolwiek tekst w serwisie Crowdnews.pl nie stanowi rekomendacji ani porady inwestycyjnej. Serwis zawiera opisy warunków emisji akcji w ofertach crowdfundingowych i autorskie komentarze dotyczące tych ofert. Nie ponoszę odpowiedzialności za efekty i skutki decyzji podjętych po lekturze tekstów w serwisie Crowdnews.pl. Jeśli planujesz inwestycję w akcje – za każdym razem dokładnie zapoznaj się z materiałami przedstawionymi przez emitenta. Nie kieruj się opinią moją ani jakiejkolwiek innej osoby.

Please follow and like us: