Tenczyńska Okovita podała termin startu nowej emisji

Spółka Janusza Palikota Tenczyńska Okovita podała termin startu nowej emisji akcji na platformie Crowdway.pl. Zapisy ruszą we wtorek 23 marca. Dzień wcześniej poznamy parametry oferty.

Emisja akcji Tenczyńska Okovita

W tekście Tenczyńska Okovita z kolejną emisją i dywidendą pisałem, że kolejna emisja spółki Janusza Palikota ruszy jeszcze w marcu. Dziś poznaliśmy dokładną datę oferty – rozpocznie się ona w najbliższy wtorek 23 marca o godz. 9:00. Dzień wcześniej zostaną upublicznione szczegółowe parametry oraz dokument ofertowy. Kampania jest promowana przez platformie Crowdway.

Firma Janusza Palikota planuje pozyskać 4.436.158 zł. Środki od inwestorów społecznościowych zostaną przeznaczone na rozbudowę dotychczasowych mocy wytwórczych, uruchomienie produkcji oraz sprzedaży własnej marki whisky, jak i rozpoczęcie działalności eksportowej na rynkach azjatyckich.

Emisja jest etapem zaplanowanego procesu upublicznienia Grupy Manufaktury Piwa Wódki i Wina, której Tenczyńska Okovita jest częścią. Debiut giełdowy przewidziano na III kwartał 2021 roku. Zgodnie z planem w 2022 roku inwestorzy Tenczyńskiej Okovity uzyskają możliwość upłynnienia akcji przez  zamianę posiadanych walorów spółki na akcje Manufaktury Piwa Wódki i Wina.

Zapowiedź dywidendy

Jak już informowałem w poprzednim tekście, Tenczyńska Okovita w związku z dotychczasowymi bardzo dobrymi wynikami, zdecydowała o wypłaceniu ok. 0,5 mln zł zaliczki na poczet dywidendy. Będzie to pierwszy taki przypadek w historii polskiego crowdfundingu udziałowego. Środki przeznaczone na zaliczki na poczet dywidendy nie będą pochodzić z bieżącej emisji crowdfundingowej, ale z dotychczasowej działalności operacyjnej.

Czytaj też:   Pełen sukces Kolejkowa! Wszystkie akcje sprzedane

Tenczyńska Okovita w ostatnim roku rozwinęła największy w historii polskiego rynku alkoholowego program zakupów whisky. Nie był on wcześniej planowany na etapie crowdfundingu, odniósł jednak ogromny sukces i zapewnił dodatkowe przychody.

Już 23 marca rozpoczynamy drugą emisję crowdfundingową w historii Tenczyńska Okovita SA. Od momentu poinformowania o zbliżającej się ofercie spotkaliśmy się z dużym zainteresowaniem inwestorów społecznościowych. Do naszego Alertu Inwestora już w pierwszych dniach zapisało się ponad 1,5 tysiąca osób. Nasi akcjonariusze doceniają nas za to, że realizujemy wyznaczone cele, przedstawiamy plany podziału zysku i w bliskiej perspektywie zadebiutujemy na giełdzie.

– powiedział Janusz Palikot, prezes Manufaktury Piwa Wódki i Wina SA oraz Tenczyńska Okovita SA.

Cele emisji

Spółka, dzięki działaniom komunikacyjnym i wprowadzeniem na rynek wysokojakościowych rzemieślniczych wyrobów alkoholowych, notuje rosnącą liczbę zamówień. Maszyny zakupione ze środków pozyskanych z crowdfundingu z 2019 roku oraz z dodatkowej późniejszej emisji prywatnej jeszcze przed startem ich pracy były obłożone w pełni na cztery miesiące do przodu. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie Tenczyńska Okovita postanowiła więc zwiększyć moce produkcyjne.

Ponadto spółka planuje także produkcję whisky, którą będzie sprzedawana pod własną marką. Wymaga to nakładów na rozwój produkcji, zakup kolejnych beczek i zagospodarowanie miejsca na magazynowanie przez minimum 3 lata. Wraz z popularyzacją produktu whisky i jej tokenizacji pojawiła się szansa wprowadzenia projektu na rynek azjatycki, który wykazuje bardzo duże zapotrzebowanie na projekty inwestycyjne w alkohol starzony. Spółka planuje wejść na rynki Azji, które są jednym z najciekawszych rynków sprzedaży dla tego typu produktów. Whisky z Tenczynka, która powstanie w beczkach z profilem japońskim, a także polskim – będzie niebawem oferowana poza granicami Polski.

Czytaj też:   Crowdway dołączył do Eurocrowd

Beczki Palikota, Palikot Selekcja i tokenizacja whisky

Pod koniec 2019 roku spółka uruchomiła program “Beczki Palikota”, w którym inwestorzy mogą rezerwować beczki pełne rzemieślniczej okowity oraz destylatu, który po trzech latach staje się whisky. Ceny beczek zaczynają się już od 4000 zł – w ciągu roku zarezerwowano ich już prawie 300.

Zanim jeszcze whisky z Tenczynka będzie gotowa spółka wprowadzi na rynek szkocką whisky słodową mieszaną (blended malt whisky), wybraną jako wzorzec, na którym oprze się smak Whisky Palikota. Odbędzie się to w ramach programu „Palikot Selekcja”.

Tenczyńska Okovita to prawdopodobnie pierwsza na świecie spółka, która tokenizuje whisky. Projekt wystartował 10 grudnia 2020 roku i do tej pory zakupy whisky w formie tokenów zrealizowało ponad 1100 osób, na kwotę niemal 1,5 mln złotych.

Czekamy na szczegóły

Tenczyńska Okovita i projekty firmowane przez Janusza Palikota cieszą się niesłabnącą popularnością wśród inwestorów społecznościowych. Jasny model biznesowy, realizacja założonych celów przez spółkę oraz zapowiedź podziału zysku i debiutu giełdowego to podstawowe atuty nadchodzącej emisji. Środki pozyskane ze zbliżającej się zbiórki pozwolą Tenczyńska Okovita SA na dalszy skokowy wzrost działalności.

– powiedział Marcel Rowiński, dyrektor operacyjny w Crowdway.

Jak już napisałem, szczegółowe parametry oferty poznamy w najbliższy poniedziałek. Wtedy też będzie można dokładnie ocenić dotychczasową działalność emitenta oraz opłacalność inwestycji w akcje nowej emisji. Dotychczasowe zainteresowanie inwestorów pokazuje jednak, że jest to jedna z tych ofert, które zakończyć się mogą bardzo szybko.

Czytaj też:   Kolejkowo - chcę więcej takich ofert!

Źródło: informacja prasowa


Lubisz moje teksty? Polub mój profil na Facebook-u 🙂


Pamiętaj, że jakikolwiek tekst w serwisie Crowdnews.pl nie stanowi rekomendacji ani porady inwestycyjnej. Serwis zawiera opisy warunków emisji akcji w ofertach crowdfundingowych i autorskie komentarze dotyczące tych ofert. Nie ponoszę odpowiedzialności za efekty i skutki decyzji podjętych po lekturze tekstów w serwisie Crowdnews.pl. Jeśli planujesz inwestycję w akcje – za każdym razem dokładnie zapoznaj się z materiałami przedstawionymi przez emitenta. Nie kieruj się opinią moją ani jakiejkolwiek innej osoby.

Please follow and like us:

Zobacz też

Bardzo słabe wyniki Kombinatu Konopnego

Niedługo miną 4 lata od pierwszej emisji akcji Kombinatu Konopnego. Nadal jestem takim samym pesymistą jak wtedy, tym bardziej, że spółka pokazała bardzo słabe wyniki finansowe. Wyniki Kombinatu Konopnego Jeden…

Mentzen dał zarobić

90% w 3,5 miesiąca. Tyle można było zarobić na akcjach Mentzen SA, biorąc udział w marcowej ofercie. Bardzo udany debiut spółki nie jest dla mnie żadną niespodzianką. Debiut akcji Mentzen…

RSS
Facebook
Facebook