Tenczyńska Okovita z kolejną emisją i dywidendą

Tenczyńska Okovita z kolejną emisją i dywidendą

10 marca, 2021 0 przez Crowdnews.pl

Ciekawe informacje podał na dzisiejszej konferencji Janusz Palikot – Tenczyńska Okovita jeszcze w marcu przeprowadzi kolejną emisję akcji. Niespodzianką dla inwestorów jest też zapowiedź dywidendy.

Tenczyńska Okovita

Tenczyńska Okovita jeszcze w marcu ruszy z kolejną emisją crowdfundingową promowaną na platformie Crowdway. Jest to część zaplanowanego procesu upublicznienia Grupy Manufaktury Piwa Wódki i Wina, której Tenczyńska Okovita jest częścią.

Giełdowy debiut grupy przewidziano na III kwartał 2021 roku. W przyszłym roku inwestorzy Tenczyńska Okovita SA uzyskają możliwość upłynnienia akcji przez konwersję do spółki matki.

W rozpoczynającej się wkrótce emisji spółka planuje pozyskać ponad 4,4 mln zł. Środki te zostaną przeznaczone na rozbudowę dotychczasowych mocy wytwórczych, uruchomienie produkcji oraz sprzedaży własnej marki whisky. Jednym z celów będzie też rozpoczęcie działalności eksportowej na rynkach azjatyckich.

Rozwój spółki

Tenczyńska Okovita w ostatnim roku rozwinęła największy w historii polskiego rynku alkoholowego program zakupów whisky. Nie był on planowany podczas poprzedniej emisji, jednak odniósł sukces i zapewnił dodatkowe przychody. W związku z bardzo dobrymi wynikami, osiąganymi na początku 2021 roku, spółka wypłaci ok. 0,5 mln zł zaliczki na poczet dywidendy. Jest to w pewnym sensie nagrodą dla inwestorów, którzy zaufali projektom Janusza Palikota na wstępnym etapie rozwoju.

Będzie to pierwszy taki przypadek w historii polskiego crowdfundingu udziałowego. Polska od kilku lat jest w trakcie rewolucji na rynku alkoholowym. Zaczęło się od piwa kraftowego, które jako pierwsze zaczęło cieszyć się coraz większą popularnością. Następnie przyszedł czas na alkohole wysokoprocentowe. Doświadczenie i zaangażowanie zespołu Tenczyńska Okovita sprawiło, że rzemieślnicze gorzałki z różnych zbóż i owoców podbiły gusta Polaków. Teraz zapraszamy nowych akcjonariuszy do kolejnego przedsięwzięcia – stworzenia nowej polskiej marki whisky.

– powiedział Janusz Palikot, prezes Manufaktury Piwa Wódki i Wina SA oraz Tenczyńska Okovita SA podczas dzisiejszej konferencji.

Patronite

Dywidenda

Warto dodać, że w tym roku nasi dotychczasowi inwestorzy otrzymają zaliczkę na poczet dywidendy. Wypłacimy ją jako pierwsza spółka w Polsce, która wsparła się finansowaniem z crowdfundingu udziałowego. Ponadto w tym roku planujemy IPO Grupy Manufaktury, której Tenczyńska Okovita jest ważnym ogniwem, co docelowo dostarczy naszym akcjonariuszom m.in. wartość w postaci płynności papierów wartościowych.

– dodał Janusz Palikot.

Czytaj też:   Browar za Miastem z kolejną emisją

Cele emisji

Spółka – za sprawą działań komunikacyjnych i wprowadzeniem na rynek wysokojakościowych rzemieślniczych wyrobów alkoholowych – notuje rosnącą liczbę zamówień. Maszyny zakupione ze środków pozyskanych z crowdfundingu z 2019 roku oraz z dodatkowej późniejszej emisji prywatnej jeszcze przed startem ich pracy były obłożone w pełni na cztery miesiące do przodu.

W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie Tenczyńska Okovita postanowiła zwiększyć moce produkcyjne. Spółka planuje również produkcję whisky, którą będzie sprzedawana pod własną marką (nie tylko produkując ją dla prywatnych właścicieli beczek). Wymaga to jednak nakładów na rozwój produkcji, zakup kolejnych beczek i zagospodarowanie miejsca na magazynowanie przez minimum 3 lata, a docelowo o wiele dłużej.

Wraz z popularyzacją produktu whisky i jej tokenizacji pojawiła się szansa wprowadzenia projektu na rynek azjatycki, który wykazuje bardzo duże zapotrzebowanie na projekty inwestycyjne w alkohol starzony. Spółka planuje wejść na rynki Azji, które są jednym z najciekawszych rynków sprzedaży dla tego typu produktów.

Tokenizacja whisky

Spółka uruchomiła program „Beczki Palikota”, w którym inwestorzy mogą rezerwować beczki pełne rzemieślniczej okowity oraz destylatu, który po trzech latach staje się whisky. Ceny beczek zaczynają się już od 4000 zł. W ciągu roku zarezerwowano ich już prawie 300.

Tenczyńska Okovita to prawdopodobnie pierwsza na świecie spółka, która tokenizuje whisky. Projekt wystartował 10 grudnia 2020 roku i do tej pory zakupy whisky w formie tokenów zrealizowało ponad 1100 osób, na kwotę niemal 1,5 mln złotych.

Czytaj też:   Kontrowersyjne zapowiedzi CanPoland

Perspektywy rynkowe

Szansą dla przyszłego emitenta ma być zmiana kultury picia alkoholu. Nie tylko piwa rzemieślnicze zyskały na popularności, ale także odnotowano wzrost sprzedaży alkoholi premium. Polacy są otwarci na nietypowe smaki i wysokiej jakości wyroby. Wynika to między innymi z rosnącej świadomości konsumentów. Ponadto widoczny jest trend, w którym coraz bardziej pożądane są marki personalne, pochodzące od aktorów czy przedsiębiorców, a nie produkty korporacyjne. To ta część branży rozwija się dziś najszybciej na całym świecie.

Rynek whisky odnotował w Polsce w trakcie pandemii największy wzrost (aż o 15% rok do roku) – podaje Tenczyńska Okovita. Społeczeństwo pije droższe i bardziej ekskluzywne trunki. Zainteresowanie polskimi produktami szczególnie w trakcie pandemii jest mocno zauważalne. Swój wpływ na to zjawisko miały nie tylko kampanie promujące zakupy u polskich producentów, wsparcie krajowej gospodarki, ale także świadomy wybór konsumenta stawiającego na dobrą jakość. Istotnym zjawiskiem nasilonym przez pandemię jest wzrost patriotyzmu konsumenckiego, który skutkuje wyborem polskich marek.

Pod koniec 2019 roku Tenczyńska Okovita zebrała 4.180.000 zł w pierwszej zbiórce crowdfundingowej. Wówczas do Janusza Palikota dołączyło 1339 nowych wspólników. Środki z emisji zostały przeznaczone na powstanie tradycyjnej okowity, starzenie piw warzonych w Browarze Tenczynek i otwarcie taproomu. Cieszymy się z dynamicznego rozwoju biznesu, ale także zapowiedzianego upublicznienia, co pozwoli zrealizować zyski inwestorom.

– skomentował Marcel Rowiński, dyrektor operacyjny w Crowdway.

Podsumowanie

Z dużym zainteresowaniem czekam na szczegóły zbliżającej się oferty. Do tej pory wszystkie emisje firmowane nazwiskiem Janusza Palikota (Tenczyńska Okovita, Tenczynek Bezalkoholowe, Alembik Polska) cieszyły się rekordowym zainteresowaniem. Szczególnie kolejne oferty (tak jak to będzie w przypadku Tenczyńskiej Okovity) są ciekawe, ponieważ możemy „rozliczyć” spółkę z poprzednich deklaracji. Cieszy też zapowiedź szybkiego debiutu na giełdzie Grupy Manufaktury. Ewentualny sukces wpłynie pozytywnie na cały rynek crowdfundingu.

Czytaj też:   CanPoland wprowadzi do aptek ekstrakt z konopi medycznych

O szczegółach emisji Tenczyńskiej Okovity napiszę, gdy tylko spółka opublikuje dokument ofertowy.

Tenczyńska Okovita

Tenczyńska Okovita, fot. spółka

Źródło: informacja prasowa


Lubisz moje teksty? Polub mój profil na Facebook-u 🙂


Pamiętaj, że jakikolwiek tekst w serwisie Crowdnews.pl nie stanowi rekomendacji ani porady inwestycyjnej. Serwis zawiera opisy warunków emisji akcji w ofertach crowdfundingowych i autorskie komentarze dotyczące tych ofert. Nie ponoszę odpowiedzialności za efekty i skutki decyzji podjętych po lekturze tekstów w serwisie Crowdnews.pl. Jeśli planujesz inwestycję w akcje – za każdym razem dokładnie zapoznaj się z materiałami przedstawionymi przez emitenta. Nie kieruj się opinią moją ani jakiejkolwiek innej osoby.

Please follow and like us: