Niespełna rok po zakończeniu crowdfundingowej oferty Tenczyńska Okovita zaprezentowała finalny efekt emisji akcji – kolekcję destylatów.
Tenczyńska Okovita
W emisji, odbywającej się na platformie Crowdway.pl wzięło udział 1339 inwestorów. Spółka Janusza Palikota pozyskała dzięki ofercie 4.180.000 zł.
Niespełna rok po zbiórce biznesmen zaprezentował rezultat przedsięwzięcia. To 7 destylatów pod marką Tenczyńska Okovita, powstałych na bazie ziemniaków, zbóż, a także… piwa! Wszystkie już można kupić w internecie, a do końca roku także w sklepach stacjonarnych w całej Polsce.
Minął rok od kampanii crowdfundingowej, który poświęciliśmy na realizację założeń i obietnic złożonej inwestorom. Przedpremierowo zaprezentowaliśmy Okovitę ponad 1300 akcjonariuszom, którzy rok temu powierzyli nam swoje pieniądze. Teraz możemy przedstawić produkt konsumentom w całej Polsce. Mimo utrudnień związanych z lockdownem, dołożyliśmy starań, by produkt ujrzał światło dziennie w zakładanym terminie. Cieszę się, że to się udało.
– powiedział Janusz Palikot.
Inwestycje na finiszu
Tenczyńska Okovita to firma stworzona przez Janusza Palikota we wrześniu 2019 roku. Jej cel to rozwój produkcji piw starzonych w beczkach po mocnych alkoholach, a także wielki powrót małopolskiej gorzałki. W realizacji przedsięwzięcia pomogła kampania crowdinvestingowa na Crowdway.pl.
Dzięki pozyskanym z crowdfundingu środków Tenczyńska Okovita kończy wyposażenie wydzielonej części Browaru Tenczynek w instalacje do destylacji słodu i zbóż do produkcji okowity wedle receptur z XIX w. Przejęła też od browaru produkcję serii piw RIS Barrel Aged, która miała premierę w ubiegłym roku oraz wprowadzi kolejne edycje piw starzonych, w tym po Okovicie.
W ciągu niespełna roku sprzedaliśmy prawie 200 Beczek Palikota. Już przyjmujemy zamówienia hurtowe na zakup Okovit, także piwa leżakują w kolejnych beczkach, więc mogę powiedzieć, że realizujemy nasz założony w 2019 roku plan. Do 2024 planowana sprzedaż wyniesie 6 tys. hektolitrów rocznie, z czego 5 tys. stanowić będzie Okovita.
– zapowiada Janusz Palikot.
W historycznych piwnicach Browaru Tenczynek powstaje taproom – miejsce degustacji pełnej oferty piw oraz Okovity. – Obecnie trwa remont, który zamierzamy zakończyć się w ciągu maksymalnie dwóch miesięcy. Uroczyste otwarcie taproomu planujemy na koniec br. lub początek przyszłego roku, o ile prac nie spowolni kolejny lockdown – dodaje.
Karta alkoholi premium Tenczyńskiej Okovity
Okowita to alkohol wysokoprocentowy, który tradycyjnie wytwarzany był na terenie Małopolski, na bazie zbóż i ziemniaków, w procesie trzykrotnej destylacji. Obecnie Tenczyńska Okovita nawiązuje do tego szlachetnego trunku, tworząc destylaty w siedmiu wariantach smakowych. Cztery premierowe odmiany Tenczyńskiej Okovity destylowane w miedzianym alembiku z udziałem roślin, to: Ziemniak, Żyto, Pszenica i Jęczmień. Pozostałe trzy to tzw. Bierbrandy, czyli wysokoprocentowe alkohole otrzymywane z destylacji piw: Koźlak, Pils i RIS. Cena za butelkę 0,5 l wynosi od 130 zł do 200 zł.
Nasza Okovita plasuje się na półce alkoholi premium. Na jej cenę składa się produkcja w alembiku, akcyza oraz destylaty z piwa. Butelki sprowadzamy z Francji, korek importujemy z Włoch, a etykieta produkowana jest z papieru czerpanego. Walory smakowe są nieporównywalne z żadnym z kraftowych alkoholi wysokoprocentowych dostępnych aktualnie na polskim rynku
– dodaje Palikot.
Źródło: informacja prasowa
Lubisz moje teksty? Polub mój profil na Facebook-u 🙂
Pamiętaj, że jakikolwiek tekst w serwisie Crowdnews.pl nie stanowi rekomendacji ani porady inwestycyjnej. Serwis zawiera opisy warunków emisji akcji w ofertach crowdfundingowych i autorskie komentarze dotyczące tych ofert. Nie ponoszę odpowiedzialności za efekty i skutki decyzji podjętych po lekturze tekstów w serwisie Crowdnews.pl. Jeśli planujesz inwestycję w akcje – za każdym razem dokładnie zapoznaj się z materiałami przedstawionymi przez emitenta. Nie kieruj się opinią moją ani jakiejkolwiek innej osoby.