Tenczyńska Okovita zaprezentowała finalny efekt oferty

Niespełna rok po zakończeniu crowdfundingowej oferty Tenczyńska Okovita zaprezentowała finalny efekt emisji akcji – kolekcję destylatów.

Tenczyńska Okovita

W emisji, odbywającej się na platformie Crowdway.pl wzięło udział 1339 inwestorów. Spółka Janusza Palikota pozyskała dzięki ofercie 4.180.000 zł.

Niespełna rok po zbiórce biznesmen zaprezentował rezultat przedsięwzięcia. To 7 destylatów pod marką Tenczyńska Okovita, powstałych na bazie ziemniaków, zbóż, a także… piwa! Wszystkie już można kupić w internecie, a do końca roku także w sklepach stacjonarnych w całej Polsce.

Minął rok od kampanii crowdfundingowej, który poświęciliśmy na realizację założeń i obietnic złożonej inwestorom. Przedpremierowo zaprezentowaliśmy Okovitę ponad 1300 akcjonariuszom, którzy rok temu powierzyli nam swoje pieniądze. Teraz możemy przedstawić produkt konsumentom w całej Polsce. Mimo utrudnień związanych z lockdownem, dołożyliśmy starań, by produkt ujrzał światło dziennie w zakładanym terminie. Cieszę się, że to się udało.

powiedział Janusz Palikot.

Inwestycje na finiszu

Tenczyńska Okovita to firma stworzona przez Janusza Palikota we wrześniu 2019 roku. Jej cel to rozwój produkcji piw starzonych w beczkach po mocnych alkoholach, a także wielki powrót małopolskiej gorzałki. W realizacji przedsięwzięcia pomogła kampania crowdinvestingowa na Crowdway.pl.

Dzięki pozyskanym z crowdfundingu środków Tenczyńska Okovita kończy wyposażenie wydzielonej części Browaru Tenczynek w instalacje do destylacji słodu i zbóż do produkcji okowity wedle receptur z XIX w. Przejęła też od browaru produkcję serii piw RIS Barrel Aged, która miała premierę w ubiegłym roku oraz wprowadzi kolejne edycje piw starzonych, w tym po Okovicie.

W ciągu niespełna roku sprzedaliśmy prawie 200 Beczek Palikota. Już przyjmujemy zamówienia hurtowe na zakup Okovit, także piwa leżakują w kolejnych beczkach, więc mogę powiedzieć, że realizujemy nasz założony w 2019 roku plan. Do 2024 planowana sprzedaż wyniesie 6 tys. hektolitrów rocznie, z czego 5 tys. stanowić będzie Okovita.

– zapowiada Janusz Palikot.

Czytaj też:   Co z tym debiutem MPWiW na giełdzie?

W historycznych piwnicach Browaru Tenczynek powstaje taproom – miejsce degustacji pełnej oferty piw oraz Okovity. – Obecnie trwa remont, który zamierzamy zakończyć się w ciągu maksymalnie dwóch miesięcy. Uroczyste otwarcie taproomu planujemy na koniec br. lub początek przyszłego roku, o ile prac nie spowolni kolejny lockdown – dodaje.

Karta alkoholi premium Tenczyńskiej Okovity

Okowita to alkohol wysokoprocentowy, który tradycyjnie wytwarzany był na terenie Małopolski, na bazie zbóż i ziemniaków, w procesie trzykrotnej destylacji. Obecnie Tenczyńska Okovita nawiązuje do tego szlachetnego trunku, tworząc destylaty w siedmiu wariantach smakowych. Cztery premierowe odmiany Tenczyńskiej Okovity destylowane w miedzianym alembiku z udziałem roślin, to: Ziemniak, Żyto, Pszenica i Jęczmień. Pozostałe trzy to tzw. Bierbrandy, czyli wysokoprocentowe alkohole otrzymywane z destylacji piw: Koźlak, Pils i RIS. Cena za butelkę 0,5 l wynosi od 130 zł do 200 zł.

Nasza Okovita plasuje się na półce alkoholi premium. Na jej cenę składa się produkcja w alembiku, akcyza oraz destylaty z piwa. Butelki sprowadzamy z Francji, korek importujemy z Włoch, a etykieta produkowana jest z papieru czerpanego. Walory smakowe są nieporównywalne z żadnym z kraftowych alkoholi wysokoprocentowych dostępnych aktualnie na polskim rynku

dodaje Palikot.

Tenczyńska Okovita
Tenczyńska Okovita, fot. spółka

Źródło: informacja prasowa


Lubisz moje teksty? Polub mój profil na Facebook-u 🙂


Pamiętaj, że jakikolwiek tekst w serwisie Crowdnews.pl nie stanowi rekomendacji ani porady inwestycyjnej. Serwis zawiera opisy warunków emisji akcji w ofertach crowdfundingowych i autorskie komentarze dotyczące tych ofert. Nie ponoszę odpowiedzialności za efekty i skutki decyzji podjętych po lekturze tekstów w serwisie Crowdnews.pl. Jeśli planujesz inwestycję w akcje – za każdym razem dokładnie zapoznaj się z materiałami przedstawionymi przez emitenta. Nie kieruj się opinią moją ani jakiejkolwiek innej osoby.

Czytaj też:   CStore pokazuje wyniki przed kolejną emisją i debiutem

Może Cię zainteresuje:

Please follow and like us:

Podobne wpisy

Rzut oka na trwającą emisję CStore

Tak jak zapowiadałem w jednym z ostatnich wpisów zaciekawiłem się trwającą emisją CStore. Czy warto kupić akcje producenta oprogramowania do e-handlu?

Wystartowała nowa emisja CStore

Dziś wystartowała nowa emisja akcji CStore. Jest to ostatnia oferta przed planowanym na ten rok debiutem na NewConnect.

RSS
Facebook
Facebook