Udany początek oferty Pora na Pola

Bardzo udanie rozpoczęły się zapisy na akcje spółki Pora na Pola. Po kilku godzinach na koncie emitenta jest już ponad 500 tysięcy złotych. 

Emisja akcji Pora na Pola

Uwaga – tekst archiwalny

EmitentEmitentPora na Pola S.A.
BranżaBranżainternetowy targ naturalnej żywności
Kwota zbiórkiKwota zbiórki2.610.000 zł
Udział w kapitale nowych akcjiProcent oferowany18,63%
Wycena spółkiWycena spółki (według ceny emisyjnej) 11,4 mln zł
Cena emisyjnaCena emisyjna75 zł
Liczba oferowanych akcjiLiczba oferowanych akcji34.800 akcji serii D


Data zakończenia emisjiData zakończenia oferty 26.03.2021
Cel emisjiCel emisjiwdrożenie szybkiej dostawy, rozwój sprzedaży B2B, hub logistyczny
Strona emisjiStrona emisjihttps://akcje.poranapola.pl/

Dziś punktualnie o godz. 9:00 na platformie Crowdway.pl rozpoczęła się emisja akcji spółki Pora na Pola. Celem oferty jest kwota ponad 2,6 mln zł. Emitent, który prowadzi internetowy targ ze zdrową żywnością zaoferował 34.800 akcji po cenie emisyjnej 75 zł.

Firma jest doskonale znana inwestorom z rynku crowdfundingu. Ma na koncie już dwie rundy finansowania społecznościowego, które prowadzone były na platformie Beesfund. Do tej pory pozyskała ponad 1,16 mln zł od 1000 inwestorów. Tym razem zdecydowała się na pomoc platformy Crowdway a dzięki nowej emisji chce zwiększyć częstotliwość dostaw zdrowej żywności, precyzyjnie przewidywać koszyki zakupów i otworzyć regionalne huby logistyczne. W 2023 roku Pora na Pola planuje debiut na NewConnect. Do tego czasu przychody mają rosnąć o ponad 150% rocznie.

W dobie pandemii szybko rozwijające się biznesy mogą liczyć na crowdinwestorów. Preferowane przez nich branże to obok kraftowych alkoholi i gamingu, także rynek konopny, fotowoltaika i e-commerce. Skala zainteresowania startem emisji akcji Pora na Pola jest dwa do trzykrotnie wyższa wobec poprzednich naszych projektów z branży spożywczej.

– powiedział Tomasz Kowcun, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Crowdway.

O spółce

Na początku wszystko robił sam. Miód przywoził z Mazur, po jajka jeździł kilkadziesiąt kilometrów poza Warszawę. Mowa o Adrianie Piwko, założycielu i prezesie spółki Pora na Pola SA.

Osobiście sprawdziłem setki rolników i rzemieślników, by w zorganizowanym w 2017 roku e-targu żywności poranapola.pl zaoferować tylko najlepsze, naturalne produkty, wytwarzane metodą rzemieślniczą.

– relacjonuje prezes.

Pierwszych inwestorów pozyskał w 2019 roku, zanim w firmie pojawił się pierwszy pracownik. Wtedy cały biznes został wyceniony na mniej niż 1 mln zł. W miarę rozwoju serwisu i zapotrzebowania na kapitał zwrócił się do inwestorów ponownie wiosną 2020 r. a wycena firmy wzrosła wtedy już prawie 4-krotnie.

Dziś zespół Pora na Pola tworzy 20 pasjonatów zdrowej żywności oraz 1000 inwestorów, którzy dołożyli do rozwoju spółki w sumie ponad 1,16 mln zł. Za pośrednictwem e-targu poranapola.pl swoje produkty oferuje już ponad 80 rolników i wytwórców żywności.

Dostawcy produktów na platformie Pora na Pola to młode pokolenie rzemieślników, którzy łączą tradycyjne metody produkcji z nowoczesnym podejściem do biznesu. Niektóre z firm osiągnęły w ubiegłym roku 6-cyfrową sprzedaż na naszym e-targu.

– dodaje Adrian Piwko.

Rozwój

W 2020 roku firma zrealizowała około 10 tysięcy zamówień i dostarczyła ponad 165 tysięcy produktów do domów konsumentów w całej Polsce. Przychody spółki przekroczyły 2,5 mln zł i wzrosły o ponad 500% wobec roku poprzedniego.

Osiągnęliśmy blisko 9 razy większą dynamikę niż rynek e-grocery, który według PwC wzrósł w tym czasie o 60%.

– tłumaczy prezes Pora na Pola.

Do tej pory nie udało się osiągnąć zysku netto, ale jest to zgodne z założoną strategią spółki. Do 2023 roku Pora na Pola zakłada osiągnięcie rentowności EBITDA, przy rocznych obrotach na poziomie 42 mln zł.

Według ostrożnych założeń średnioroczne tempo wzrostu przychodów w tym okresie przekroczy 150%.

– zadeklarował prezes.

Trzecia emisja akcji Pora na Pola

Pora na Pola jest w trakcie procesów inwestycyjnych zaplanowanych do końca 2022 roku. Dzięki ponadprzeciętnej dynamice w ubiegłym roku, spółka podjęła decyzję o przyspieszeniu realizacji strategii. Ma w tym pomóc trzecia w historii oferta akcji Pora na Pola SA. Emisja o wartości do 2,61 mln zł, która właśnie wystartowała i jest promowana we współpracy z platformą Crowdway.pl.

Pozyskane środki spółka przeznaczy na zwiększenie efektywności procesu zakupowego. W planie ma zmianę cyklu logistycznego z tygodniowego na dzienny, w czym ma pomóc otwarcie nowego hubu logistycznego. Będzie to pierwszy krok w kierunku regionalizacji platformy, czyli budowania lokalnych magazynów w całym kraju.

Firma kończy też prace nad algorytmem predykcji koszyka – projektem B+R dofinansowanym dotacją UE w kwocie blisko 0,5 mln zł. Wyniki prac wraz z kwotą pozyskaną z rozpoczętej oferty akcji mają pozwolić spółce rozwinąć sprzedaż w modelu subskrypcyjnym. Pora na Pola zamierza przygotować również kolejny innowacyjny algorytm do prognozowania popytu na poszczególne produkty, by ułatwić planowanie dostaw. Pozostałe środki pozyskane w emisji pomogą w rozwoju sprzedaży w kanale B2B.

Analiza

Przy poprzednich dwóch emisjach akcji Pora na Pola byłem dość sceptyczny, co wynikało z większej liczby zagrożeń niż szans. Teraz widzę jednak, że spółka doskonale wykorzystała okazję, jaką jest dla niej trwająca pandemia oraz rosnąca moda na zdrową i naturalną żywność.

Na platformie Crowdway.pl każdy chętny inwestor może zapoznać się z dokumentem ofertowym oraz danymi finansowymi za ostatnie 2 lata. Ja chętnie skorzystam z tej możliwości i podzielę się z Wami moimi wnioskami. Moją subiektywną ocenę zamieszczę prawdopodobnie w sobotę a do tego czasu zachęcam do samodzielnej lektury wspomnianych dokumentów.


Lubisz moje teksty? Polub mój profil na Facebook-u 🙂


Pamiętaj, że jakikolwiek tekst w serwisie Crowdnews.pl nie stanowi rekomendacji ani porady inwestycyjnej. Serwis zawiera opisy warunków emisji akcji w ofertach crowdfundingowych i autorskie komentarze dotyczące tych ofert. Nie ponoszę odpowiedzialności za efekty i skutki decyzji podjętych po lekturze tekstów w serwisie Crowdnews.pl. Jeśli planujesz inwestycję w akcje – za każdym razem dokładnie zapoznaj się z materiałami przedstawionymi przez emitenta. Nie kieruj się opinią moją ani jakiejkolwiek innej osoby.

Please follow and like us:
Czytaj też:   Crowdway dołączył do Eurocrowd

Podobne wpisy

Rzut oka na trwającą emisję CStore

Tak jak zapowiadałem w jednym z ostatnich wpisów zaciekawiłem się trwającą emisją CStore. Czy warto kupić akcje producenta oprogramowania do e-handlu?

Wystartowała nowa emisja CStore

Dziś wystartowała nowa emisja akcji CStore. Jest to ostatnia oferta przed planowanym na ten rok debiutem na NewConnect.

RSS
Facebook
Facebook