Wielkopolska Manufaktura Wódek wystartowała z emisją


Dziś o godz. 9:00 ruszyła crowdfundingowa emisja spółki Wielkopolska Manufaktura Wódek. Firma chce pozyskać od inwestorów 2,1 mln zł.

Wielkopolska Manufaktura Wódek

Spółka szacuje, że całkowita wartość przychodów netto ze sprzedaży w 2021 roku wyniesie 5,3 mln zł. Zgodnie z prognozami zarządu spółki, przychody ze sprzedaży powinny w dalszych latach nadal rosnąć. W przyszłym roku można spodziewać się ok. 15,5 mln zł, a w kolejnym – 21,4 mln zł. W prognozach spółka uwzględniła dane do 2027 roku.

źródło: spółka
źródło: spółka

Zakładane wzrosty mają być efektem realizacji założonej strategii rozwoju w trzech głównych obszarach działalności. Pierwszym z nich jest sprzedaż własnych wyrobów – ginu, wódek czystych, nalewek i produktów sezonowych. Drugi z obszarów to usługi, czyli rozlew usługowy, banderolowanie, import alkoholi, magazynowanie. Trzecim i ostatnim jest dystrybucja zagranicznych alkoholi klasy premium, czyli przychód ze sprzedaży towarów.

Emisja akcji

W ramach emisji crowdinvestingowej spółka zamierza pozyskać 2 100 000 zł. W dalszej perspektywie Wielkopolska Manufaktura Wódek rozważa debiut na NewConnect w 2023 r. Wprowadzenie akcji do obrotu uzależnione będzie jednak m.in. od uwarunkowań rynkowych i aktualnej sytuacji spółki.

Wielkopolską Manufakturę Wódek prowadzimy w sposób nowoczesny, jak startup w USA, czy  tzw. foodtechy. Wykorzystujemy wieloletnią obecność na rynku, współpracujemy z niemal wszystkimi producentami wódek i likierów, mamy zaplecze technologiczne i infrastrukturę. Cały czas inwestujemy w pracę nad markami własnymi, udoskonalamy technologię. Dzięki temu w tym roku odnotujemy wyższe przychody niż w roku poprzednim.

– mówi Jakub Ima, prezes zarządu Wielkopolskiej Manufaktury Wódek.

Czytaj też:   Platforma Crowdway powiększa zespół

Spółka na bazie oryginalnych, tradycyjnych receptur stworzyła już kilka produktów, które zostały bardzo dobrze przyjęte przez klientów. Teraz chce zainwestować w dodatkowe instalacje i wejść w nowe kanały dystrybucji. Korzysta przy tym z wieloletnich doświadczeń biznesowych założycieli i jeszcze większego, ponad 50-letniego, doświadczenia w gorzelnictwie.

Cele emisji

Pozyskane środki spółka przeznaczy m.in. na wyposażenie zestawialni i rozlewni w nowe urządzenia oraz kraftową instalację do produkcji ginu. Dziś spółka produkuje dwa rodzaje tego alkoholu. Z jednej strony zainteresowanie produkcją kraftową rośnie, z drugiej – w tym segmencie produktów wciąż jeszcze wybór jest niewielki, w porównaniu do innych kategorii. Nowa instalacja pozwoli znacząco zwiększyć skalę produkcji. 

By ułatwić klientom wybór i pozyskiwać więcej zamówień spółka planuje otwarcie własnego showroomu z alkoholami rzemieślniczymi. Będzie to stały punkt sprzedaży, ekspozycji nowych produktów z oferty, a także kontaktu z konsumentami czy firmami zainteresowanymi szerszą współpracą. Możliwe będzie też dodatkowe zbieranie opinii i sugestii klientów. 

Kolejnym z celów emisji jest badanie i rozwój marek własnych . W segmencie produktów premium, w którym spółka działa, jakość produktów jest na pierwszym miejscu. Spółka będzie dążyła do ulepszania zarówno produktów, jak i procesów, w jakich powstają, czy badania oczekiwań i perspektyw rynkowych, by się do nich jak najlepiej dostosować.

Kapitał spółka przeznaczy także  na zwiększenie przychodów ze sprzedaży dzięki inwestycjom w promocję i marketing. Wzmocnienie rozpoznawalności poprzez nowoczesne kampanie pozwoli dotrzeć do szerszego grona odbiorców.

Doświadczenie założycieli

Pomysłodawcą projektu jest Jakub Ima, przedsiębiorca działający w branży od ponad dekady. Pod jego kierunkiem spółka IMA Polska SA w ciągu dziewięciu lat zwiększyła sprzedaż z 5 tys. do 200 mln zł rocznie i trafiła do pierwszej piątki polskich producentów alkoholu. W działalność spółki jest również zaangażowany jego ojciec, Krzysztof Ima, twórca nowoczesnych instalacji gorzelniczych w całej Polsce.

Czytaj też:   Wystartowała nowa emisja CStore

Dzięki temu Wielkopolska Manufaktura Wódek korzysta z idealnie dobranych instalacji, zaprojektowanych specjalnie na potrzeby spółki. Produkty mają łączyć tradycję z oczekiwaniami współczesnych konsumentów, udaje się to dzięki recepturom, stworzonym przez Antoniego Imę, który ukończył kurs gorzelnictwa w 1957 r., nalewki na bazie jego pomysłów są nagradzane w konkursach branżowych.

Plany na rozwój to skupienie się na jakości  i produktach premium, które będą mogły być sprzedawane również za granicą. Wszystkie składniki, takie jak owoce, miód, zboża, pochodzą od lokalnych dostawców działających w okolicy Puszczy Zielonki. W ten sposób powstają niewielkie partie alkoholi z naturalnych składników, produkowane z wykorzystaniem wody z własnego ujęcia. Unikatowe regionalne produkty oraz technologie chroniące środowisko to nasz cel.

– mówią założyciele.

Kampania promowana jest na platformie Crowdway.pl. Zapoznałem się już z udostępnionymi materiałami. Mojej oceny możecie więc spodziewać się już wkrótce.

 

Źródło: informacja prasowa

Szczegóły emisji akcji dostępne są na platformie Crowdway – emisja.manufakturawodek.pl


Lubisz moje teksty – polub też mój profil na Facebook-u

Pamiętaj, że jakikolwiek tekst w serwisie Crowdnews.pl nie stanowi rekomendacji ani porady inwestycyjnej. Serwis zawiera opisy warunków emisji akcji w ofertach crowdfundingowych i autorskie komentarze dotyczące tych ofert. Nie ponoszę odpowiedzialności za efekty i skutki decyzji podjętych po lekturze tekstów w serwisie Crowdnews.pl. Jeśli planujesz inwestycję w akcje – za każdym razem dokładnie zapoznaj się z materiałami przedstawionymi przez emitenta. Nie kieruj się opinią moją ani jakiejkolwiek innej osoby.

Czytaj też:   Start emisji akcji Signius SA

Może Cię zainteresuje:

Please follow and like us:

Zobacz też

Bardzo słabe wyniki Kombinatu Konopnego

Niedługo miną 4 lata od pierwszej emisji akcji Kombinatu Konopnego. Nadal jestem takim samym pesymistą jak wtedy, tym bardziej, że spółka pokazała bardzo słabe wyniki finansowe. Wyniki Kombinatu Konopnego Jeden…

Mentzen dał zarobić

90% w 3,5 miesiąca. Tyle można było zarobić na akcjach Mentzen SA, biorąc udział w marcowej ofercie. Bardzo udany debiut spółki nie jest dla mnie żadną niespodzianką. Debiut akcji Mentzen…

RSS
Facebook
Facebook