Wystartowała czwarta emisja Pora na Pola

Wystartowała czwarta emisja Pora na Pola

18 stycznia, 2022 0 przez Maciejka

Dziś wystartowała czwarta już crowdfundingowa emisja Pora na Pola. Na giełdowy debiut poczekamy jeszcze około 2 lat. Zapraszam do zapoznania się z materiałem prasowym na temat oferty.

Emisja Pora na Pola

Pora na Pola to internetowy targ naturalnego jedzenia. Z rozpoczętej dziś czwartej emisji akcji w crowdfundingu udziałowym planuje pozyskać 1,9 mln zł. Na koniec 2023 roku przewiduje debiut na NewConnect.

W poprzednich emisjach w spółkę zainwestowało łącznie ponad 1500 inwestorów.

Z roku na rok zwiększamy nasze przychody. Dziś jesteśmy 7,5 razy więksi niż przed pandemią. Mamy doświadczenie, dzięki któremu możemy stać się liderem internetowej sprzedaży rzemieślniczego jedzenia i zapewnić konsumentom doskonałą obsługę. Tworzymy nieprzeciętny biznes, w którym podstawą jest odpowiedzialność społeczna, ale równolegle chcemy także osiągnąć wzrost wartości dla inwestorów.

– mówi Adrian Piwko, założyciel i prezes zarządu Pora na Pola.

W ramach kwoty 1,9 mln zł spółka planuje kontynuować rozwój technologii i realizować projekt narzędzia, który umożliwi m.in. zapobieganie stratom i automatyzację zamówień. Podążając za oczekiwaniami klientów chce otworzyć się na wielokanałowość, a także rozszerzyć ofertę produktową. Będzie promować działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu i transparentnie przedstawiać drogę pochodzenia produktów. Kampania promowana jest przez Crowdway.

Wzrost przychodów i prognozy finansowe

Od początku działalności spółka rok do roku notuje wzrost przychodów średnio o 140%. W 2021 roku, wg danych wstępnych, wyniosły one 3 mln zł. Pora na Pola przewiduje wzrost przychodów netto do wartości 8,8 mln zł w 2022 i 18,1 mln zł w 2023 roku.

Patronite

Znaczące różnice we wzrostach przychodów rok do roku w ostatnich dwóch latach wynikają w szczególności z wpływu pandemii. W roku 2020 wzrost w stosunku do 2019 był wyjątkowo duży i wzmocniony efektem obostrzeń, co z kolei spowodowało, że w roku 2021 w stosunku do roku 2020 nastąpiła korekta wzrostu. Sytuacja z pandemią się normuje, więc spodziewamy się, że w następnych latach wartości procentowe wzrostów będą bardziej przewidywalne

– tłumaczy prezes spółki.

Czytaj też:   Najciekawsze emisje akcji w 2021 - CrowdConnect i Kubota

Technologia pomoże rzemieślnikom

Pora na Pola chce stworzyć narzędzie, które ułatwi zarządzanie zakupami u dostawców żywności. Samym rolnikom natomiast pomoże zaplanować produkcję. Dzięki temu będzie można przewidzieć, z określonym prawdopodobieństwem, jakie zapotrzebowanie na konkretne produkty będą mieli klienci w danym okresie w przyszłości.

Projekt będzie częściowo finansowany z grantu. W ubiegłym roku na ten cel przyznano 1 mln zł z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego. W ramach środków z emisji Pora na Pola chce przeprowadzić dwa z trzech etapów projektu.

Realizując tego typu projekty spółka udostępnia rolnikom technologie, które pomagają w kultywowaniu tradycji rzemieślniczej produkcji naturalnej żywności. Lepsze przewidywanie popytu to łatwiejsze planowanie produkcji niemasowej, także tradycyjnymi metodami wymagającymi czasu. To także zapobieganie marnowaniu żywności już na etapie produkcji i handlu. Dla Pora na Pola przyniesie to trafniejsze prognozowanie przychodów.

Emisja Pora na Pola pozwoli pokazać drogę produktu “z pola na stół”

Kolejny projekt technologiczny Pora na Pola zakłada udostępnienie konsumentom informacji o drodze produktu “z pola na stół”. Da to gwarancję, że produkt pochodzi np. z konkretnej uprawy czy gospodarstwa. Spółka rozpocznie działania od analizy wykonalności i stworzenia prototypu rozwiązania.

Wielokanałowość i rozszerzenie oferty produktowej

Paradoksalnie pandemia wcale nie przeniosła Polaków do zakupów do sieci, a zatarła granice pomiędzy kanałem online i stacjonarnym. Polacy nie chcą robić zakupów online czy offline – chcą robić zakupy tak, jak w danej chwili mają na to ochotę. Widzimy wiele korzyści w przenikaniu się sprzedaży w obu tych kanałach, mamy też poczucie, że nasze produkty warto prezentować w świecie rzeczywistym ze względu na ich specyfikę

– komentuje Adrian Piwko, prezes Pora na Pola.

Czytaj też:   Odpowiedź GGDAB Polska

Dlatego spółka planuje także krok w stronę sprzedaży offline. W ten sposób chce poszerzyć grupę docelową i zbudować większą świadomość marki.

Z Pora na Pola współpracuje obecnie ponad 100 zaufanych rolników i małych producentów, a w ofercie jest ponad 1500 zweryfikowanych produktów. Dzięki projektowi Pole i Alkohole dla klientów są już dostępne także wyselekcjonowane polskie alkohole rzemieślnicze. Spółka zamierza rozwijać tę kategorię, by przyciągnąć koneserów, gotowych na wydatek adekwatny do jakości produktów.

Odpowiedzialność społeczna biznesu

Działania na rzecz odpowiedzialnego biznesu są na stałe wpisane w strategię rozwoju spółki, szczególnie jeśli chodzi o transparentność, etyczne wynagradzanie i kultywowanie tradycji. Pora na Pola planuje wdrożenie tzw. transparentnej ceny, czyli udostępnienie kupującym informacji o tym, co składa się na cenę produktu – jaki udział ma koszt produkcji i praca rolnika czy logistyka i podatki.

W październiku 2021 r., wspólnie z Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, spółka stworzyła konsorcjum Por Familia. W jego skład, poza liderem grupy, Pora na Pola, wchodzi 8 rolników, a celem jest tworzenie krótkich łańcuchów dostaw – poprawa konkurencyjności i zwiększenie sprzedaży lokalnych produktów.

Emisja Pora na Pola przyczyni się do kolejnych sukcesów?

Dzięki pierwszej i drugiej emisji akcji w Pora na Pola udało się podnieść kluczowe wskaźniki, takie jak konwersja, średnia wartość zamówienia, liczba dostawców czy ruch na stronie. Trzecia emisja umożliwiła uruchomienie szybszych dostaw, otwarcie nowego magazynu w Łodzi, stworzenie oferty B2B, rozpoczęcie sprzedaży subskrypcyjnej na nowej odsłonie portalu i start projektu technologicznego badawczo-rozwojowego.

Czytaj też:   Coffeedesk podsumował kampanię

Strategią finansowania i rozwoju Pora na Pola zakłada pozyskiwanie dodatkowego kapitału w sposób wieloetapowy, pozwalający na stopniową realizację założonych celów biznesowych. Krótsze odstępy pomiędzy rundami inwestycyjnymi umożliwiają lepsze dopasowanie celów inwestycyjnych do aktualnej sytuacji rynkowej oraz przedsiębiorstwa. Debiut spółki na NewConnect planowany jest na koniec 2023 roku.

Emisja Pora na Pola – szczegóły

Szczegóły dotyczące emisji akcji Pora na Pola wraz z dokumentem ofertowym można znaleźć na stronie: zainwestuj.poranapola.pl/. Powyższy tekst pochodzi z materiału prasowego na temat rozpoczętej dziś oferty. Po dokładniejszym zapoznaniu się z parametrami emisji postaram się napisać coś „od siebie” 🙂


Źródło: informacja prasowa


Lubisz moje teksty – polub też mój profil na Facebook-u 🙂


Pamiętaj, że jakikolwiek tekst w serwisie Crowdnews.pl nie stanowi rekomendacji ani porady inwestycyjnej. Serwis zawiera opisy warunków emisji akcji w ofertach crowdfundingowych i autorskie komentarze dotyczące tych ofert. Nie ponoszę odpowiedzialności za efekty i skutki decyzji podjętych po lekturze tekstów w serwisie Crowdnews.pl. Jeśli planujesz inwestycję w akcje – za każdym razem dokładnie zapoznaj się z materiałami przedstawionymi przez emitenta. Nie kieruj się opinią moją ani jakiejkolwiek innej osoby.

Please follow and like us: