Pora na Pola przeprowadzi czwartą emisję akcji

Spółka Pora na Pola zapowiedziała przeprowadzenie czwartej już crowdfundingowej emisji akcji. Pozyskane środki przeznaczy na rozwój w zakresie technologii, wsparcia sprzedaży od drobnych rolników, rozwoju oferty jedzenia i alkoholi.

Pora na Pola

Pora na Pola SA, internetowy targ naturalnego jedzenia, podsumował rekordowy rok i podtrzymał plany debiutu na NewConnect. Dzięki środkom pozyskanym z dotychczasowych emisji, spółka zrealizowała ważne projekty rozwojowe. Teraz planuje kolejne, które także chce sfinansować przez emisję akcji w crowdinvestingu.

Rok 2021 był rekordowy pod kątem sprzedaży, emisji akcji i realizacji najważniejszych celów inwestycyjnych szybciej niż przewidywaliśmy. Ostatnie miesiące to także przygotowanie nowych projektów, które przyspieszą nasz wzrost w kolejnych latach.

– powiedział Adrian Piwko, założyciel i prezes zarządu Pora na Pola.

Poprzednie emisje

Dzięki pierwszej i drugiej emisji spółka podniosła kluczowe w e-commerce wskaźniki. Spółka wymienia tu m.in. konwersję, średnią wartość zamówienia i ruch na stronie. Trzecia emisja umożliwiła uruchomienie szybszych dostaw i otwarcie nowego magazynu w Łodzi. Przyczyniła się też do stworzenia oferty B2B, rozpoczęcie sprzedaży subskrypcyjnej na nowej odsłonie portalu i start projektu technologicznego badawczo-rozwojowego. Spółka w trzech dotychczasowych emisjach zdobyła zaufanie łącznie ponad 1500 akcjonariuszy. O poprzednich emisjach pisałem w kilku tekstach, m.in.:

Kontynuacja przyjętej strategii finansowania

Nowe inicjatywy sprzedażowe, sukces poprzednich ofert publicznych akcji, a także kontynuacja założonej strategii finansowania wpłynęły na naszą decyzję o realizacji czwartej rundy inwestycyjnej w crowdinvestingu. Strategia wyjścia dla inwestorów pozostała również nadal bez zmian, planujemy wprowadzenie akcji Pora na Pola na rynek NewConnect pod koniec 2023 roku.

– wyjaśnia Adrian Piwko.

Czytaj też:   CStore pozyskał ponad 0,5 mln zł - giełdowy debiut blisko

Zazwyczaj z dużą rezerwą podchodzę do spółek, które przeprowadzają mnóstwo emisji akcji. Z Pora na Pola sytuacja przedstawia się jednak inaczej. Spółka nie ukrywała od samego początku, że emisji będzie kilka. Strategia finansowania i rozwoju firmy zakłada pozyskiwanie kapitału w sposób wieloetapowy. Wszystko po to, aby stopniowo realizować założone cele biznesowe.

Krótsze odstępy pomiędzy rundami inwestycyjnymi umożliwiają – zdaniem spółki – lepsze dopasowanie celów inwestycyjnych do aktualnej sytuacji rynkowej. Środki pozyskane z czwartej emisji będą przeznaczone na rozwój w zakresie technologii, wsparcia sprzedaży od drobnych rolników oraz rozwoju oferty jedzenia i alkoholi.

Nowe projekty biznesowe i odpowiedzialność społeczna biznesu

W ramach rozwoju biznesu i wprowadzania do oferty kolejnych tradycyjnych, polskich produktów, z końcem września ruszył projekt Pole i Alkohole. Jest to nowa spółka, której 100% udziałów należy do Pora na Pola SA. Dzięki temu klienci platformy będą mogli nabyć także lokalne, rzemieślnicze alkohole, w ramach prostego i szybkiego procesu zakupowego.

Spółka cały czas działa na rzecz budowania odpowiedzialnego biznesu. W październiku spółka podpisała umowę z Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, zgodnie z którą powstało konsorcjum Por Familia. W jego skład, poza liderem grupy, Pora na Pola, wchodzi 8 rolników, a celem jest tworzenie krótkich łańcuchów dostaw – konkretnie chodzi o poprawę konkurencyjności i zwiększenie sprzedaży lokalnych produktów, wytwarzanych przez rolników z tej grupy.

Kolejna inicjatywa

Kolejną ważną inicjatywą związaną z wspieraniem drobnych rolników jest działanie w ramach programu akceleracyjnego NESsT i IKEA Social Entrepreneurship, którego celem jest poprawa warunków zatrudnienia dla osób wywodzących się z grup szczególnie zagrożonych wykluczeniem społecznym czy ubóstwem. Pora na Pola znalazło się w programie dzięki działaniom na rzecz umożliwiania drobnym rolnikom sprzedaży ich produktów na dużo większą skalę, dzięki zamieszczeniu ich w ofercie i promowaniu wśród klientów platformy.

Doskonale wiemy o tym, że inwestor, oprócz tego, że chce zarabiać, to chce się z tym jeszcze dobrze czuć. Chcemy, żeby w Pora na Pola inwestowały osoby, które utożsamiają się z tym, co robimy. Z tego względu dajemy możliwość zainwestowania w naszą spółkę jak największej liczbie indywidualnych inwestorów, którzy wkładając swoje pieniądze w rozwój Pora na Pola, będą mieli świadomość tego, że wspierają firmę, która odpowiada za tak ważny element prawidłowego rozwoju społeczeństwa, jak poprawa dostępu do wysokiej jakości żywności. I będą z tego dumni

– dodaje Adrian Piwko.

Czytaj też:   Pora na Pola upada. 2 miesiące po emisji akcji

Więcej informacji o spółce i zbliżającej się emisji można znaleźć na stronie: crowdway.pl/poranapola/


Źródło: informacja prasowa


Lubisz moje teksty – polub też mój profil na Facebook-u 🙂


Pamiętaj, że jakikolwiek tekst w serwisie Crowdnews.pl nie stanowi rekomendacji ani porady inwestycyjnej. Serwis zawiera opisy warunków emisji akcji w ofertach crowdfundingowych i autorskie komentarze dotyczące tych ofert. Nie ponoszę odpowiedzialności za efekty i skutki decyzji podjętych po lekturze tekstów w serwisie Crowdnews.pl. Jeśli planujesz inwestycję w akcje – za każdym razem dokładnie zapoznaj się z materiałami przedstawionymi przez emitenta. Nie kieruj się opinią moją ani jakiejkolwiek innej osoby.

Please follow and like us:

Zobacz też

Bardzo słabe wyniki Kombinatu Konopnego

Niedługo miną 4 lata od pierwszej emisji akcji Kombinatu Konopnego. Nadal jestem takim samym pesymistą jak wtedy, tym bardziej, że spółka pokazała bardzo słabe wyniki finansowe. Wyniki Kombinatu Konopnego Jeden…

Mentzen dał zarobić

90% w 3,5 miesiąca. Tyle można było zarobić na akcjach Mentzen SA, biorąc udział w marcowej ofercie. Bardzo udany debiut spółki nie jest dla mnie żadną niespodzianką. Debiut akcji Mentzen…

RSS
Facebook
Facebook