Spółka Pora na Pola zapowiedziała przeprowadzenie czwartej już crowdfundingowej emisji akcji. Pozyskane środki przeznaczy na rozwój w zakresie technologii, wsparcia sprzedaży od drobnych rolników, rozwoju oferty jedzenia i alkoholi.
Pora na Pola
Pora na Pola SA, internetowy targ naturalnego jedzenia, podsumował rekordowy rok i podtrzymał plany debiutu na NewConnect. Dzięki środkom pozyskanym z dotychczasowych emisji, spółka zrealizowała ważne projekty rozwojowe. Teraz planuje kolejne, które także chce sfinansować przez emisję akcji w crowdinvestingu.
Rok 2021 był rekordowy pod kątem sprzedaży, emisji akcji i realizacji najważniejszych celów inwestycyjnych szybciej niż przewidywaliśmy. Ostatnie miesiące to także przygotowanie nowych projektów, które przyspieszą nasz wzrost w kolejnych latach.
– powiedział Adrian Piwko, założyciel i prezes zarządu Pora na Pola.
Poprzednie emisje
Dzięki pierwszej i drugiej emisji spółka podniosła kluczowe w e-commerce wskaźniki. Spółka wymienia tu m.in. konwersję, średnią wartość zamówienia i ruch na stronie. Trzecia emisja umożliwiła uruchomienie szybszych dostaw i otwarcie nowego magazynu w Łodzi. Przyczyniła się też do stworzenia oferty B2B, rozpoczęcie sprzedaży subskrypcyjnej na nowej odsłonie portalu i start projektu technologicznego badawczo-rozwojowego. Spółka w trzech dotychczasowych emisjach zdobyła zaufanie łącznie ponad 1500 akcjonariuszy. O poprzednich emisjach pisałem w kilku tekstach, m.in.:
Kontynuacja przyjętej strategii finansowania
Nowe inicjatywy sprzedażowe, sukces poprzednich ofert publicznych akcji, a także kontynuacja założonej strategii finansowania wpłynęły na naszą decyzję o realizacji czwartej rundy inwestycyjnej w crowdinvestingu. Strategia wyjścia dla inwestorów pozostała również nadal bez zmian, planujemy wprowadzenie akcji Pora na Pola na rynek NewConnect pod koniec 2023 roku.
– wyjaśnia Adrian Piwko.
Zazwyczaj z dużą rezerwą podchodzę do spółek, które przeprowadzają mnóstwo emisji akcji. Z Pora na Pola sytuacja przedstawia się jednak inaczej. Spółka nie ukrywała od samego początku, że emisji będzie kilka. Strategia finansowania i rozwoju firmy zakłada pozyskiwanie kapitału w sposób wieloetapowy. Wszystko po to, aby stopniowo realizować założone cele biznesowe.
Krótsze odstępy pomiędzy rundami inwestycyjnymi umożliwiają – zdaniem spółki – lepsze dopasowanie celów inwestycyjnych do aktualnej sytuacji rynkowej. Środki pozyskane z czwartej emisji będą przeznaczone na rozwój w zakresie technologii, wsparcia sprzedaży od drobnych rolników oraz rozwoju oferty jedzenia i alkoholi.
Nowe projekty biznesowe i odpowiedzialność społeczna biznesu
W ramach rozwoju biznesu i wprowadzania do oferty kolejnych tradycyjnych, polskich produktów, z końcem września ruszył projekt Pole i Alkohole. Jest to nowa spółka, której 100% udziałów należy do Pora na Pola SA. Dzięki temu klienci platformy będą mogli nabyć także lokalne, rzemieślnicze alkohole, w ramach prostego i szybkiego procesu zakupowego.
Spółka cały czas działa na rzecz budowania odpowiedzialnego biznesu. W październiku spółka podpisała umowę z Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, zgodnie z którą powstało konsorcjum Por Familia. W jego skład, poza liderem grupy, Pora na Pola, wchodzi 8 rolników, a celem jest tworzenie krótkich łańcuchów dostaw – konkretnie chodzi o poprawę konkurencyjności i zwiększenie sprzedaży lokalnych produktów, wytwarzanych przez rolników z tej grupy.
Kolejna inicjatywa
Kolejną ważną inicjatywą związaną z wspieraniem drobnych rolników jest działanie w ramach programu akceleracyjnego NESsT i IKEA Social Entrepreneurship, którego celem jest poprawa warunków zatrudnienia dla osób wywodzących się z grup szczególnie zagrożonych wykluczeniem społecznym czy ubóstwem. Pora na Pola znalazło się w programie dzięki działaniom na rzecz umożliwiania drobnym rolnikom sprzedaży ich produktów na dużo większą skalę, dzięki zamieszczeniu ich w ofercie i promowaniu wśród klientów platformy.
Doskonale wiemy o tym, że inwestor, oprócz tego, że chce zarabiać, to chce się z tym jeszcze dobrze czuć. Chcemy, żeby w Pora na Pola inwestowały osoby, które utożsamiają się z tym, co robimy. Z tego względu dajemy możliwość zainwestowania w naszą spółkę jak największej liczbie indywidualnych inwestorów, którzy wkładając swoje pieniądze w rozwój Pora na Pola, będą mieli świadomość tego, że wspierają firmę, która odpowiada za tak ważny element prawidłowego rozwoju społeczeństwa, jak poprawa dostępu do wysokiej jakości żywności. I będą z tego dumni
– dodaje Adrian Piwko.
Więcej informacji o spółce i zbliżającej się emisji można znaleźć na stronie: crowdway.pl/poranapola/
Źródło: informacja prasowa
Lubisz moje teksty – polub też mój profil na Facebook-u 🙂
Pamiętaj, że jakikolwiek tekst w serwisie Crowdnews.pl nie stanowi rekomendacji ani porady inwestycyjnej. Serwis zawiera opisy warunków emisji akcji w ofertach crowdfundingowych i autorskie komentarze dotyczące tych ofert. Nie ponoszę odpowiedzialności za efekty i skutki decyzji podjętych po lekturze tekstów w serwisie Crowdnews.pl. Jeśli planujesz inwestycję w akcje – za każdym razem dokładnie zapoznaj się z materiałami przedstawionymi przez emitenta. Nie kieruj się opinią moją ani jakiejkolwiek innej osoby.