Janusz Palikot sprzedał akcje Alembik Polska

Janusz Palikot może otwierać szampana (albo inny mocniejszy trunek). Spółka Alembik Polska zakończyła z sukcesem crowdfundingową emisję akcji. Inwestorzy zainwestowali prawie 4,2 mln zł.

Janusz Palikot

Najwyraźniej lubelski biznesmen i były polityk ma patent na crowdfundingowe oferty i pozyskiwanie kapitału od inwestorów.

To już trzeci pełen sukces – najpierw Tenczyńska Okovita, później Tenczynek Bezalkoholowe a teraz Alembik Polska. Każdy koncept stworzony przez Janusza Palikota pozyskał 100% celu w kampanii crowdfundingowej promowanej na platformie Crowdway.pl.

Dzięki emisji powstanie sieć 10 lokalnych Alkotek z alembikami do destylacji m.in. wódki kraftowej „Palikot”, piwem rzemieślniczym, importowanymi destylatami i autorskim menu. Pierwszy lokal powstanie w Lublinie.

O projekcie

– Wszystkie trzy kampanie – Okovita, Tenczynek Bezalkoholowe, Alembik – to odrębne strukturalnie projekty. Wszystkie jednak łączy fakt, że przez crowdinvesting pozyskały grono inwestorów, którzy kibicują powodzeniu tych biznesów. Alembik Polska zgromadził społeczność ponad 1200 osób, za co pragnę serdecznie podziękować. Przed nami miesiące wytężonej pracy nad realizacją projektu. Już niedługo otworzymy w Lublinie pierwszą z dziesięciu Alkotek i mam nadzieję, że będzie to idealne miejsce do spotkania i celebracji wspólnego sukcesu z inwestorami

– powiedział Janusz Palikot.

Kraft-funding

– W przypadku Janusza Palikota możemy pozwolić sobie na grę słowną i ukuć odrębny termin „kraft-funding”. Jest on niewątpliwie jednym z największych w Polsce ambasadorów alkoholi rzemieślniczych. Każdy z zarządzanych przez Palikota konceptów biznesowych to odrębna opowieść o pasji do wysokojakościowych alkoholi kraftowych, która pociągnęła za sobą więcej niż tysiąc inwestorów. Jesteśmy dumni, że do promocji kampanii wybrana została ponownie nasza platforma

– powiedział Jakub Niestrój, prezes Crowdway.pl.

Czytaj też:   Jest raport ws. sytuacji w Manufakturze Palikota. Katastrofa

Strategia spółki

Jak informował podczas emisji akcji Janusz Palikot, strategia Alembik Polska zakłada osiągnięcie w 2021 roku przychodów w wysokości 12 mln zł. Blisko połowa, bo 5,7 mln zł ma pochodzić ze sprzedaży destylowanych w Alkotekach alkoholi. Spółka oczekuje osiągnięcia zysku netto w przyszłym roku na poziomie 1,9 mln zł oraz blisko 3,9 mln zł w roku kolejnym. Planowane są również wypłaty dywidend. Pierwsza już za rok obrotowy 2022.

Prawie rekord

Kwota zebrana przez Alembik Polska, czyli 4,185 mln zł, plasuje spółkę na drugim miejscu wśród największych zbiórek crowdfundingowych w Polsce. Rekordzistą jest Wolf & Oak Distillery. Firma ta na platformie Beesfund pozyskała 4,2 mln zł.

Tak jak wspomniałem wcześniej – Janusz Palikot ma najwyraźniej patent na udane emisje akcji. Po drugim miejscu Alembik Polska, również kolejne miejsca wśród największych zbiórek zajmują jego spółki. Trzecie miejsce ma Tenczyńska Okovita (4.180 tys. zł) a czwarte zajmuje Tenczynek Bezalkoholowe (4.176 tys. zł).

Źródło: Crowdway.pl, Alembik Polska

Lubisz moje teksty? Polub mój profil na Facebook-u

Please follow and like us:

Zobacz też

Jeszcze o wycenach spółek na przykładzie Iron VR

O wygórowanych wycenach emitentów na rynku crowdfundingu napisałem już sporo tekstów na blogu. Kolejnego świetnego przykładu dostarczyła firma Iron VR. Wyceny firm Spółka z szeroko pojętej branży gier komputerowych przeprowadziła…

Ciekawa debata o emisjach akcji

Zapraszam do obejrzenia ciekawej debaty na temat finansowania spółek za pomocą emisji akcji. W rozmowie wzięli udział prezesi firm doskonale znanych crowdfundingowym inwestorom. Emisje akcji W debacie, która odbyła się…

RSS
Facebook
Facebook