Coffeedesk raportuje rekordowe przychody

Coffeedesk poinformowało o swoich najnowszych wynikach. Emisja akcji na platformie Crowdway potrwa jeszcze 3 tygodnie.

Emisja akcji Coffeedesk

EmitentEmitentAll Good SA (Coffeedesk)
BranżaBranżakawiarnie, dystrybucja kawy i akcesoriów kawowych
Kwota zbiórkiKwota zbiórki4.440 tys. PLN
Udział w kapitale nowych akcjiProcent oferowany4,14%
Wycena spółkiWycena spółki (według ceny emisyjnej) 103 mln zł
Cena emisyjnaCena emisyjna37 zł
Liczba oferowanych akcjiLiczba oferowanych akcji120.000 akcji serii C
Data zakończenia emisjiData zakończenia oferty 25.10.2021
14.12.2021
Cel emisjiCel emisjizakup produktów, rozwój narzędzi e-commerce, otwarcie kolejnych lokali
Strona emisjiStrona emisjihttps://zainwestuj.coffeedesk.pl/

O ofercie All Good (Coffedesk) promowanej na platformie Crowdway pisałem m.in. w tekście Coffeedesk po raz kolejny, czyli druga emisja All Good. Przed weekendem spółka poinformowała o swoich najnowszych wynikach finansowych. Czego możemy się z nich dowiedzieć?

Wyniki Coffeedesk

Z informacji prasowej przygotowanej przez spółkę wynika, że w ciągu dziewięciu miesięcy br. zanotowała przychód w wysokości 70 487 mln zł, co oznacza wzrost względem tego samego okresu poprzedniego roku o 34%. Na koniec trzeciego kwartału Coffeedesk zbliżył się do wyniku, jaki wygenerował w całym rekordowym dla firmy 2020 roku, czyli 78,7 mln zł.

Najważniejsze wskaźniki wzrostu 2021:

  • Przychód 70 487 798 zł za I-IIIQ 2021 – wzrost o 34%;
  • B2B z największymi przychodami: wzrost o 13 mln zł r/r;
  • W 2021 r. najszybciej rósł segment kawiarni, o 86% r/r;
  • O 17% więcej aktywnych klientów B2C niż rok temu.

Dla Coffeedesk 2021 rok to kolejny okres wzrostów – po rekordowym dla spółki 2020 roku, kiedy odnotowała ona najwyższy przychód w swojej dziesięcioletniej historii (78,7 mln zł). W pierwszych trzech kwartałach 2021 roku kołobrzeski omnichannel kawowy wygenerował o 17,7 mln zł większy przychód (+34% r/r) niż w analogicznym okresie 2020 roku.

B2B z największym przychodem

Za wzrostem przychodów w 2021 roku w znacznej mierze stoi sprzedaż do klientów biznesowych. Obecnie stanowi ona około 66% wszystkich przychodów firmy. W porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku, ten wiodący segment działalności Coffeedesk urósł aż o 39%, czyli o 13 mln zł r/r. Również o 39% w skali dwunastu miesięcy wzrósł eksport spółki. Coffeedesk kontynuuje ekspansję zagraniczną m.in. na rynki Czech i Rumunii.

W roku 2021 zwiększyliśmy średnią wartość zamówienia o prawie 30%, a liczba aktywnych klientów biznesowych wzrosła o 8%. Znacząco poprawiliśmy efektywność procesów logistyczno-magazynowych, co wpłynęło na obsługę naszych klientów.

– wyjaśnia Marcin Zamaro, Head of Sales B2B w Coffeedesk.

Aktualnie spółka jest na finalnym etapie wdrażania nowej platformy do sprzedaży B2B, która została sfinansowana z emisji akcji w modelu crowdinwestingu, przeprowadzonej w 2020 roku.

Showroomy rozwijają się najszybciej

Największą dynamikę wzrostu w 2021 r. w kanałach sprzedaży Coffeedesk zanotowały kawiarnie. Przychody z tej działalności spółki urosły w ciągu ostatnich dziewięciu miesięcy o 86% r/r. Spółka stawia na rozwój tej gałęzi działalności.

Pod koniec 2020 roku Coffeedesk otworzył już trzeci showroom kawowy – tym razem w śródmieściu Warszawy (Coffeedesk Próżna). Pełni on rolę kawiarni, sklepu oraz punktu odbioru przesyłek ze sklepu internetowego. W ciągu najbliższych tygodni Coffeedesk planuje otwarcie kolejnego showroomu w Warszawie – w popularnej dzielnicy Powiśle. Podobnie, jak w przypadku kawiarni na Próżnej, nowa warszawska lokalizacja Coffeedesk będzie współfinansowana z emisji akcji w modelu crowdinvestingowym. Firma zapowiada również otwarcia następnych butikowych kawiarni z szyldem Coffeedesk w dużych miastach całej Polski w najbliższych latach. Kolejnym rozważanym kierunkiem jest Wrocław.

Więcej aktywnych klientów Coffeedesk

W 2021 roku w Coffeedesk wzrosła również sprzedaż w eCommerce do klientów indywidualnych (B2C). Przychody zwiększyły  się o 12% r/r i stanowią obecnie około 27% w strukturze przychodu firmy.

Przez trzy kwartały 2021 r. liczba aktywnych klientów indywidualnych była większa o 17% niż przed rokiem. Obecnie grupa aktywnych klientów ta wynosi ponad 52,3 tys osób. W skali roku o 9% wzrosła też liczba zamówień w kanale B2C oraz przeciętna wartość “koszyka” o 2 % r/r. Względem poprzedniego roku spółka zauważyła również interesujące zmiany w zachowaniach konsumentów.

Rok temu nasi klienci częściej wchodzili w rolę domowych baristów. Lockdown i wejście w tryb pracy zdalnej wymusiły doposażenie się w dodatkowe sprzęty czy akcesoria. Ta tendencja miała wpływ na strukturę sprzedaży w Coffeedesk, w tym na zwiększenie liczby zamówień na jednego klienta. Obecnie mamy do czynienia z normalizacją zachowań konsumenckich: klienci realizują bieżące potrzeby. Dlatego liczba zamówień per klient jest niższa niż w 2020 roku. Z drugiej strony, wzrosła nam liczba aktywnych klientów

– mówi Sebastian Łęski, Head of Sales B2C w Coffeedesk.

Aktualnie średnia zamówień na jednego klienta w Coffeedesk wynosi 2,1.

A co z zyskiem?

Komunikat prasowy spółki nie mówi nic na temat osiągniętego zysku w tym okresie. A tu niestety tak kolorowo nie jest, o czym możemy się dowiedzieć z prezentacji wynikowej oraz komunikatu aktualizacyjnego na stronie emisji.

Dynamiczny wzrost przychodów nie przełożył się na poprawę wyniku finansowego. EBIT, czyli zysk przed odliczeniem podatku i odsetek, spadł o ponad połowę – z 2.368.307 do 1.154.350 zł. Zysk brutto po III kwartałach spadł o 56% a marża EBITDA obniżyła się z 4,77% do 1,99%.

Wyraźny spadek zysku przy jednoczesnym wzroście przychodów Coffeedesk nie powinien być zaskoczeniem dla Czytelników mojego bloga. Ponad miesiąc temu w tekście Jeszcze o All Good (Coffeedesk) – wyjaśnienia spółki przytaczałem słowa Pana Łukasza Wichłacza, założyciela i CEO emitenta, który tak komentował wyniki firmy:

Rok 2021 to czas przygotowania biznesu na przyszłość. Przede wszystkich inwestujemy najwięcej w ludzi i know how. Przyjęliśmy nowych specjalistów, świadomie ponosimy koszty związane z przyszłymi wzrostami. Niższa EBITDA w prognozie finansowej bieżącego roku to więc koszt profesjonalizacji spółki – przygotowanie do dalszych dużych wzrostów.

Emisja Coffeedesk

Emisja akcji Coffeedesk (All Good) potrwa na platformie Crowdway jeszcze 22 dni. Spółka chce pozyskać 4,4 mln zł poprzez emisję 120 tysięcy akcji po cenie emisyjnej 37 zł. Do tej pory blisko 300 inwestorów zainwestowało łącznie prawie 1,9 mln zł. Szczegóły trwającej oferty dostępne są na stronie emisji – zainwestuj.coffeedesk.pl/.

 

Źródło: informacja prasowa


Lubisz moje teksty – polub też mój profil na Facebook-u.

Pamiętaj, że jakikolwiek tekst w serwisie Crowdnews.pl nie stanowi rekomendacji ani porady inwestycyjnej. Serwis zawiera opisy warunków emisji akcji w ofertach crowdfundingowych oraz autorskie komentarze dotyczące tych ofert. Nie ponoszę odpowiedzialności za efekty i skutki decyzji podjętych po lekturze tekstów w serwisie Crowdnews.pl. Jeśli planujesz inwestycję w akcje – za każdym razem dokładnie zapoznaj się z materiałami przedstawionymi przez emitenta. Nie kieruj się opinią moją ani jakiejkolwiek innej osoby.

Please follow and like us:
Czytaj też:   "Ciekawa" odpowiedź Greyhound Candle

Podobne wpisy

Rzut oka na trwającą emisję CStore

Tak jak zapowiadałem w jednym z ostatnich wpisów zaciekawiłem się trwającą emisją CStore. Czy warto kupić akcje producenta oprogramowania do e-handlu?

Wystartowała nowa emisja CStore

Dziś wystartowała nowa emisja akcji CStore. Jest to ostatnia oferta przed planowanym na ten rok debiutem na NewConnect.

RSS
Facebook
Facebook