Wielkopolska Manufaktura Wódek zapowiada emisję akcji


Wielkopolska Manufaktura Wódek planuje pozyskać kapitał dzięki emisji akcji w ramach crowdfundingu udziałowego. Przyszły emitent to rodzinna firma z Murowanej Gośliny – zielonego serca Wielkopolski. Spółka tworzy wysokoprocentowe alkohole premium tradycyjnymi metodami, z poszanowaniem środowiska naturalnego. 

Wielkopolska Manufaktura Wódek

Spółkę tworzy niewielki zespół, który żyje pasją do gorzelnictwa. W jej asortymencie znajdują się m.in. nalewki sezonowe i wódki premium. Tworzone są na bazie spirytusów żytnich, pszenicznych, ziemniaczanych, jęczmiennych czy ekologicznych zbóż. Firma stawia na tradycyjne metody wytwarzania, redukuje emisję CO2 i działa wg zasad “no waste”, czyli radykalnego ograniczania odpadów. Na czele przedsięwzięcia stoi Jakub Ima, doświadczony manager, z sukcesami działający w branży już od ponad dekady.

Projekt Wielkopolska Manufaktura Wódek jest naturalną konsekwencją naszej wieloletniej obecności na rynku przemysłowej produkcji alkoholu. Mamy świetny zespół, współpracujemy z niemal wszystkimi producentami wódek i likierów. Stworzyliśmy sieć kontaktów, zaplecze technologiczne oraz niezbędną infrastrukturę. Dodatkowy kapitał pozwoli nam w pełni rozwinąć nasze możliwości. 

– powiedział Jakub Ima, prezes zarządu Wielkopolskiej Manufaktury Wódek.

Produkcja lokalna, sprzedaż globalna

Plany na rozwój to skupienie się na mniejszej skali produkcji i produktach premium, które będą mogły być sprzedawane również za granicą. Wszystkie składniki, takie jak owoce, miód, zboża, pochodzą od lokalnych dostawców działających w okolicy Puszczy Zielonki. W ten sposób powstają niewielkie partie alkoholi z naturalnych składników, produkowane z wykorzystaniem wody z własnego ujęcia. Małe destylarnie, unikatowe regionalne produkty oraz technologie chroniące środowisko to nasz cel – mówią założyciele.

Czytaj też:   Ed Red po raz czwarty. Powodów do kupna akcji nie widzę

Doświadczenie w gorzelnictwie i biznesie

Historia trzech pokoleń doświadczenia w gorzelnictwie sięga aż 1957 roku, kiedy kurs gorzelniczy ukończył Antoni Ima. Do dziś cały zespół czerpie wiedzę z jego doświadczenia, czego najlepszym dowodem jest receptura wiśniówki, która pozostaje niezmieniona od ponad 60 lat. Syn Antoniego, Krzysztof, kontynuuje tradycje rodzinne pracując nad unikatowymi recepturami, a z pasji do inżynierii stworzył wiele nowoczesnych instalacji gorzelniczych w całej Polsce. Bracia Jakub i Michał Ima, jako trzecie pokolenie, w 2018 roku otworzyli w malowniczych okolicach Puszczy Zielonki małą kraftową rozlewnię alkoholi.

Jakub Ima, prezes zarządu i założyciel ma za sobą duże sukcesy biznesowe w branży. Jest już znany z innych, wielomilionowych projektów inwestycyjnych. Jest także prezesem spółki IMA Polska SA. Na terenie należącego do niej zakładu produkcyjnego działa Wielkopolska Manufaktura Wódek. Pod kierunkiem Jakuba Imy spółka IMA Polska w ciągu 10 lat zwiększyła sprzedaż z 5 tys. do 200 mln zł rocznie.

W nowym projekcie stawia nie tylko na produkcję, ale także usługi. Należą do nich m.in. import alkoholi, magazynowanie, banderolowanie czy rozlew usługowy. Klienci mogą skorzystać z opcji magazynowania wyrobów akcyzowych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy (tzw. skład podatkowy). Możliwe jest również stworzenie przez klientów własnej marki alkoholi.

Produkty kraftowe 

Działalność spółki wpisuje się w trendy rynkowe. Konsumenci coraz chętniej sięgają po alkohole wyższej jakości, nowe smaki, oferty lokalne czy mniejszych producentów. Przekłada się to na rozkwit kraftowego wycinku rynku alkoholi mocnych. Takie są wnioski z badań zrealizowanych przez agencję badawczą Puzzle Research.

Czytaj też:   "Ciekawa" odpowiedź Greyhound Candle

Produkty Wielkopolskiej Manufaktury Wódek doceniono też podczas Targów Smaki Regionów 2021, organizowanych przez Grupę MPT na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich. Oceniano m.in. jakość, tradycyjność czy promocję regionu przez produkt. To jedno z największych takich wydarzeń, a w targach wzięło udział niemal 200 wystawców. Produkty lokalne są doceniane na rynku i dzięki swojej wysokiej jakości przyciągają konsumentów. Spółka za wspomnianą wcześniej nalewkę wiśniową – o recepturze niezmienianej od ponad 60 lat – została nagrodzona Medalem Targów Smaki Regionu 2021.

Więcej informacji o emisji akcji Wielkopolskiej Manufaktury Alkoholi zamieszczę po opublikowaniu dokumentów związanych z ofertą.

Źródło: informacja prasowa


Lubisz moje teksty – polub też mój profil na Facebook-u

Pamiętaj, że jakikolwiek tekst w serwisie Crowdnews.pl nie stanowi rekomendacji ani porady inwestycyjnej. Serwis zawiera opisy warunków emisji akcji w ofertach crowdfundingowych i autorskie komentarze dotyczące tych ofert. Nie ponoszę odpowiedzialności za efekty i skutki decyzji podjętych po lekturze tekstów w serwisie Crowdnews.pl. Jeśli planujesz inwestycję w akcje – za każdym razem dokładnie zapoznaj się z materiałami przedstawionymi przez emitenta. Nie kieruj się opinią moją ani jakiejkolwiek innej osoby.
Please follow and like us:

Podobne wpisy

Rzut oka na trwającą emisję CStore

Tak jak zapowiadałem w jednym z ostatnich wpisów zaciekawiłem się trwającą emisją CStore. Czy warto kupić akcje producenta oprogramowania do e-handlu?

Wystartowała nowa emisja CStore

Dziś wystartowała nowa emisja akcji CStore. Jest to ostatnia oferta przed planowanym na ten rok debiutem na NewConnect.

RSS
Facebook
Facebook