Wystartowała emisja akcji FCapp

Wystartowała emisja akcji FCapp

10 czerwca, 2022 0 przez Crowdnews.pl

Na platformie Emiteo ruszyły zapisy na akcje spółki FCapp. Na koncie tego ciekawego start-upu jest już ponad 0,5 mln zł. 

Emisja akcji FCapp

FCapp S.A. w ramach emisji przeprowadzanej na platformie Emiteo chce zebrać 2 mln zł. Zebrane środki spółka chce przeznaczyć na dalszy rozwój aplikacji, rozbudowę bazy użytkowników i ekspansję zagraniczną. Oferta rozpoczęła się 8 czerwca i potrwa nie dłużej niż do 7 września.

Emitent tworzy aplikację Football Challenge App, która automatyzuje, upraszcza i przyspiesza wyszukiwanie partnerów do piłkarskich sparingów. Może więc stać się niezbędnym elementem wyszkolenia. Pozwala też kilkoma kliknięciami zorganizować i zarządzać turniejem, a także udostępnia rezultaty live.

Jak podkreślają twórcy aplikacji, dla trenerów i menedżerów klubów czy akademii piłkarskich oznacza to zaoszczędzenie co miesiąc wielu godzin żmudnej pracy administracyjnej. Aplikacja ułatwia również komunikację pomiędzy trenerami, młodymi zawodnikami i ich opiekunami. Do tego dochodzą funkcjonalności przeznaczone dla scoutów, szukających młodych talentów do profesjonalnych klubów.

Monetyzacja aplikacji

Aplikacja będzie monetyzowana na trzy sposoby. Po pierwsze, profesjonalni użytkownicy mają możliwość wykupienia subskrypcji i dostępu do nielimitowanych funkcjonalności apki (model freemium). Po drugie, aplikacja jest kanałem marketingowym dla wszystkich, którzy chcą dotrzeć do precyzyjnie stargetowanej grupy jej użytkowników – ludzi zaangażowanych w futbol. Dodatkowym źródłem przychodów mają być indywidualne i zautomatyzowane raporty przeznaczone dla scoutów.

Cały czas rozszerzamy możliwości naszej aplikacji, ale już teraz widać, jak bardzo było to potrzebne narzędzie.

– komentuje Rafał Warchoł, CEO spółki.

Patronite

Klienci FCapp

Od połowy 2021, kiedy ruszyła pierwsza wersja FCapp, zaczęło z niej korzystać ponad 12 tysięcy użytkowników – trenerów, zawodników, rodziców, scoutów. Reprezentują ponad 5600 drużyn z całego kraju, w tym młodzieżowe zespoły takich czołowych klubów jak Lech Poznań czy Górnik Łęczna.

Czytaj też:   W połowie września start emisji Odpocznij SA (UKOI)

Od momentu wprowadzenia jesienią możliwości samodzielnego tworzenia turniejów użytkownicy zorganizowali ich przeszło 500. Na koniec 2022 roku twórcy FCapp prognozują ponad 30 tysięcy użytkowników.

Nowe rynki

Aplikacja od początku tworzona była z myślą o zaoferowaniu jej również w innych krajach, przede wszystkim zachodnioeuropejskich. Pierwsze próby z niemieckimi partnerami już się odbyły, ale spółka planuje oficjalne wejście na rynki niemiecki i angielski na drugą połowę 2022. W kolejnym roku FCapp powinien pojawić się m.in. we Włoszech, Szwajcarii i Irlandii, co ma pozwolić zamknąć rok 2023 z liczbą użytkowników dochodzącą do 100 tysięcy.

Pomysł na aplikację wziął się z praktycznej potrzeby. Rafał Warchoł, wówczas właściciel kilkunastu szkółek piłkarskich, kilka lat temu zorientował się, że on i jego zespół bardzo dużo czasu i energii poświęcają na organizację sparingów czy turniejów dla swoich zawodników. Pomóc mogła odpowiednia aplikacja – ale na rynku nie było żadnej, która wypełniłaby w pełni to zadanie. To był początek Football Challenge App i spółki FCapp. Wkrótce potem piłkarski startup otrzymał niemal milion złotych grantu w ramach programu PARP “Rozwój startupów w Polsce Wschodniej”.

Analiza FCapp

Powyższy tekst pochodzi z informacji prasowej przygotowanej przez spółkę. W weekend postaram się poświęcić trochę czasu na zgłębienie oferty i znalezienie jej słabych punktów 🙂

Sam pomysł na biznes jest bardzo ciekawy i daje duże szanse na sukces. Trzeba jednak sprawdzić czy zaproponowana wycena FCapp nie jest przesadzona. 

Czytaj też:   IronResorts SA - ciekawy pomysł z wątpliwą wyceną

 

Źródło: informacja prasowa


Lubisz moje teksty – polub też mój profil na Facebook-u

Pamiętaj, że jakikolwiek tekst w serwisie Crowdnews.pl nie stanowi rekomendacji ani porady inwestycyjnej. Serwis zawiera opisy warunków emisji akcji w ofertach crowdfundingowych i autorskie komentarze dotyczące tych ofert. Nie ponoszę odpowiedzialności za efekty i skutki decyzji podjętych po lekturze tekstów w serwisie Crowdnews.pl. Jeśli planujesz inwestycję w akcje – za każdym razem dokładnie zapoznaj się z materiałami przedstawionymi przez emitenta. Nie kieruj się opinią moją ani jakiejkolwiek innej osoby.
Please follow and like us: