Kampanie crowdfundingowe docenione przez branżę PR


Rosnąca popularność crowdfundingu została dostrzeżona przez branżę public relations. Po raz pierwszy w historii konkursu „Złote Spinacze” nagrodzono najlepsze kampanie crowdfundingowe.

Kampanie crowdfundingowe nagrodzone

Związek Firm Public Relations ogłosił laureatów XVIII edycji Złotych Spinaczy. Po raz pierwszy w historii konkursu do statuetki nominowano kampanie crowdfundingu udziałowego.

Srebrny Spinacz 2020 w kategorii „PR finansowy i relacje inwestorskie” otrzymali wspólnie: Crowdway.pl, Janusz Palikot, Agencja Hello PR oraz MarkNeting za projekt „Craft-funding Janusza Palikota”.

Pod tym hasłem kryją się trzy kampanie crowdfundingowe, realizowane od października 2019 do sierpnia 2020.

Spółki Janusza Palikota

Janusz Palikot w ciągu 1 roku zainicjował niezależne strukturalnie podmioty: Tenczyńska Okovita, Tenczynek Bezalkoholowe i Alembik Polska. Jako jedyny w historii polskiego crowdinvestingu pozyskał poparcie inwestorów dla trzech projektów biznesowych.

Każda ze spółek pozyskała po 1,1-1,3 tys. inwestorów i osiągnęła 100% celu emisji akcji, tj. po średnio 4,18 mln zł, w tym dwie z nich w około 30 dni. Tenczyńska Okovita osiągnęła też największą wartość wśród kampanii crowdfundingu inwestycyjnego w Polsce w 2019 roku.

Dziękujemy jury konkursu za wysoką ocenę naszych działań. Wyrazy podziękowania kierujemy również na ręce pana Janusza Palikota oraz inwestorów społecznościowych zgromadzonych wokół naszej platformy. Statuetka jest symbolicznym potwierdzeniem, że crowdinvesting to nie tylko finansowanie biznesów, ale także PR, marketing dla marki oraz budowanie popytu na usługi i produkty.

– powiedział Marcel Rowiński, dyrektor operacyjny w Crowdway sp. z o.o.

Czytaj też:   Ed Red po raz czwarty. Powodów do kupna akcji nie widzę

Nagrodzone agencje

Za komunikację medialną, inwestor relations oraz działania w mediach społecznościowych odpowiadały: platforma Crowdway.pl oraz agencje Hello PR i MarkNeting. Ze strony Hello PR projektem zarządzały Katarzyna Kielar i Monika Wlaźniak, zaś działania agencji MarkNeting w projekcie koordynował Przemysław Bobrowicz.

Ogromnie się cieszymy, że profesjonalizm i efektywność komunikacji skierowanej do inwestorów społecznościowych zostały docenione przez jury konkursu Złote Spinacze. Gratulujemy serdecznie wszystkim laureatom konkursu. Pragniemy złożyć podziękowania także środowisku dziennikarzy, które w ostatnich latach przyczyniło istotnie do edukacji i popularyzowania najwyższych standardów w crowdfundingu inwestycyjnym

– dodała Monika Wlaźniak, Hello PR.

Nagroda też dla Mazurskiej Manufaktury

W tej samej kategorii nagrodą Brązowego Spinacza uhonorowano kolejną kampanię crowdfundingową – kraft to nie tylko piwo!. Wyróżnienie trafiło wspólnie do agencji Good One PR oraz Mazurskiej Manufaktury Alkoholi.

O konkursie

Konkurs „Złote Spinacze” organizowany jest przez Związek Firm Public Relations. Promuje on najlepsze, najbardziej kreatywne i rzetelnie wykonane projekty w obszarze public relations w Polsce. Szczegółowe informacje o konkursie i pełna lista tegorocznych laureatów na: https://zlotespinacze.pl/zlote-spinacze-2020-rozdane/ .

Nagrodzonym, szczególnie w kategorii „PR finansowy i relacje inwestorskie” serdecznie gratuluję.


 

Lubisz moje teksty? Polub mój profil na Facebook-u

Please follow and like us:

Zobacz też

Jeszcze o wycenach spółek na przykładzie Iron VR

O wygórowanych wycenach emitentów na rynku crowdfundingu napisałem już sporo tekstów na blogu. Kolejnego świetnego przykładu dostarczyła firma Iron VR. Wyceny firm Spółka z szeroko pojętej branży gier komputerowych przeprowadziła…

Ciekawa debata o emisjach akcji

Zapraszam do obejrzenia ciekawej debaty na temat finansowania spółek za pomocą emisji akcji. W rozmowie wzięli udział prezesi firm doskonale znanych crowdfundingowym inwestorom. Emisje akcji W debacie, która odbyła się…

RSS
Facebook
Facebook