Garść informacji z CStore

Po serii bardzo złych informacji z rynku crowdfundingu czas na te lepsze. Dostarcza je trzykrotny emitent – spółka CStore.

Co słychać w CSTORE?

W ostatnim czasie wiadomości napływające od crowdfundingowych emitentów były bardzo złe – fatalna sytuacja Manufaktury Piwa Wódki i Wina, likwidacja Samito, kontrowersje wokół PlanMyDeal. Na szczęście nie wszystkie spółki dostarczają same złe informacje. Zdecydowanie lepsze napływają od producenta oprogramowania e-commerce CStore. Co słychać u trzykrotnego emitenta?

Odkup akcji

Spółka poinformowała, że z sukcesem zrealizowała deklarowany odkup chętnych inwestorów z emisji akcji w 2020 oraz 2021 roku. W ramach transakcji skupowano akcje 4 serii:
  • seria B – cena emisyjna 1,33 zł, cena odkupu 2,017 zł;
  • seria C – cena emisyjna 1,41 zł, cena odkupu 1,92 zł;
  • seria D – cena emisyjna 2,00 zł, cena odkupu 2,513 zł;
  • seria E – cena emisyjna 2,10 zł, cena odkupu 2,639 zł.
CStore podkreśla, że mimo możliwości wyjścia z inwestycji z zyskiem, zdecydowana większość inwestorów postanowiła zachować akcje i kontynuować swoją inwestycję. Po przeprowadzeniu transakcji Prezes spółki Pan Dawid Paszek posiada około 89,6% udziałów, natomiast w rękach inwestorów indywidualnych jest 10,4% akcji.

Wniosek o dofinansowanie i nowa umowa

Prezes CStore poinformował też o złożeniu wniosku unijnego w ramach Ścieżki Smart do PARP na uruchomienie nowej linii produktowej – wykorzystanie technologii uczenia maszynowego do analizy dużych zbiorów danych. Wysokość kosztów kwalifikowanych w projekcie to około 8 mln zł netto a wysokość dofinansowania to około 80%. Opublikowanie wyników konkursu planowane jest na 6.10.2023 r.
Czytaj też:   Wystartowała nowa emisja CStore
Spółka pracuje też nad złożeniem drugiego wniosku w ramach tego samego konkursu (linia produktów wykorzystująca technologie AI). Ma być on złożony do końca października ego roku. Kolejną pozytywną informacją jest podpisanie umowy w zakresie dystrybucji rozwiązania CStore B2B z firmą Symfonia. Nowy partner posiada 20 handlowców i 300 partnerów sprzedażowych. Produkt ma być wprowadzony do sprzedaży w I kwartale 2024 r.

Model Open Source

Co się nie udało? Spółka wskazuje, że musiała odsunąć w czasie wypuszczenie oprogramowania w modelu Open Source. Powodem są zbyt niskie wpływy z ostatniej emisji akcji. Podczas oferty zakończonej w kwietniu br. CStore zamiast planowanych 3 mln zł pozyskało troche ponad 466 tys. zł. CStore jest producentem oprogramowania do automatycznego przyjmowania zamówień online od klientów hurtowych. Gotowy system oferowany jest w modelu SaaS
Lubisz moje teksty – polub też mój profil na Facebook-u Podoba Ci się mój blog? Możesz go wspierać na Patronite – Zostań Patronem Pamiętaj, że jakikolwiek tekst w serwisie Crowdnews.pl nie stanowi rekomendacji ani porady inwestycyjnej. Serwis zawiera opisy warunków emisji akcji w ofertach crowdfundingowych i autorskie komentarze dotyczące tych ofert. Nie ponoszę odpowiedzialności za efekty i skutki decyzji podjętych po lekturze tekstów w serwisie Crowdnews.pl. Jeśli planujesz inwestycję w akcje – za każdym razem dokładnie zapoznaj się z materiałami przedstawionymi przez emitenta. Nie kieruj się opinią moją ani jakiejkolwiek innej osoby.
Czytaj też:   CStore pokazuje wyniki przed kolejną emisją i debiutem

Może Cię zainteresuje:

Please follow and like us:

Podobne wpisy

Ciekawa debata o emisjach akcji

Zapraszam do obejrzenia ciekawej debaty na temat finansowania spółek za pomocą emisji akcji. W rozmowie wzięli udział prezesi firm doskonale znanych crowdfundingowym inwestorom. Emisje akcji W debacie, która odbyła się…

Rzut oka na trwającą emisję CStore

Tak jak zapowiadałem w jednym z ostatnich wpisów zaciekawiłem się trwającą emisją CStore. Czy warto kupić akcje producenta oprogramowania do e-handlu?

RSS
Facebook
Facebook