Start kampanii Las Vegans

Dziś na platformie Crowdway wystartowała emisja akcji Las Vegans. Zapraszam do zapoznania się z informacją prasową dotyczącą kampanii.

Emisja akcji Las Vegans

Wegańskie słodkości z wykorzystaniem tylko naturalnych surowców – tym wyróżni się nowa marka czekolad Las Vegan’s. Spółka-córka Manufaktury Czekolady chce pozyskać blisko 1 mln zł. Pomóc w tym ma kampania crowdfundingowa, która wystartowała na platformie Crowdway.pl. Zebrane środki spółka przeznaczy m.in. na zakup maszyn pakujących i rozwój linii produktowych.

Pasjonaci prawdziwej czekolady

Manufaktura Czekolady Chocolate Story to jedna z niewielu na świecie firm, w której czekoladę wyrabia się bezpośrednio od ziaren kakaowca aż do tabliczki. Powstała z inicjatywy Krzysztofa Stypułkowskiego i Tomasza Sienkiewicza, którzy zdecydowali się rzucić pracę w korporacji i stworzyć pierwszą w Polsce manufakturę czekolady. W 2017 roku jako współwłaściciel i członek zarządu dołączył do nich Marcin Parzyszek, doświadczony manager z 20-letnim stażem pracy na rynku słodyczy.

Przez ponad 11 lat działalności manufaktury, powiększył się nie tylko jej zespół, ale wzrosło również zainteresowanie rzemieślniczymi wyrobami. Najlepszym tego dowodem są przychody spółki, które w 2019 roku wynosiły 5,8 mln zł, a rok wcześniej blisko 4,4 mln. Na przestrzeni ostatnich lat rośnie również zysk netto, który w 2017 wyniósł 151 tys. zł. Rok później było to 332 tys. zł, a w 2019 r. zysk osiągnął wartość 349 tys. zł. Ubiegły rok spółka zakończyła z wynikiem EBITDA na poziomie 673 tys. zł, wobec 516 tys. zł w roku 2018.

Czytaj też:   "Ciekawa" odpowiedź Greyhound Candle

W poszukiwaniu pysznych, wegańskich słodkości

Dobra kondycja Manufaktury Czekolady, obserwacja trendów i znajomość rynku, skłoniły firmę do podjęcia wyzwania. Jest nim wprowadzenie na rynek wegańskiej czekolady produkowanej jedynie z ekologicznych składników, która będzie miała krótki, czysty skład. Dodatkowo, w trosce o środowisko, produkty pod szyldem Las Vegan’s będą sprzedawane w opakowaniach wykonanych z ekologicznego papieru.

Będzie to pierwsza marka, w której tradycyjne sreberko i folia zostaną zastąpione papierowymi opakowaniami. Wegańskie słodkości będą wprowadzane na rynek etapami, a pierwsze z nich pojawią się już w 2021 roku.

Nowe czekolady

W pierwszym etapie produkcji planujemy wdrożenie czterech linii produktowych. Na początek m.in. czekolada ciemna i czekolady z dodatkami malin i pomarańczy. Będą one zapakowane w kartonowych kopertach wykonanych z surowca wytwarzanego z udziałem makulatury. Drugą linią będą owoce, orzechy, migdały i ziarno kakao w czekoladzie. Trzecia i czwarta linia to tabliczki i batony zapakowane w innowacyjny materiał wykonany z papieru z certyfikatem kompostowalności. Zakładamy, że cała linia produktowa gotowa będzie w drugiej połowie 2021 roku.

mówi Marcin Parzyszek, prezes Las Vegan’s SA i członek zarządu Manufaktury Czekolady Chocolate Story.

Crowdfunding na rozwój etycznego biznesu

Do współtworzenia marki Las Vegan’s mogą dołączyć nowi akcjonariusze. 24 listopada br. ruszyła crowdfundingowa oferta akcji na platformie Crowdway.pl. W ramach finansowania społecznościowego spółka chce pozyskać blisko 1 mln zł na wdrożenie i promocję marki Las Vegan’s. Kolejnymi celami emisji jest poszerzenie oferty czekolad i produktów wegańskich oraz wprowadzenie kolejnych rozwiązań ekologicznych w zakresie pakowania.

Środki zebrane w ramach kampanii crowdfundingu inwestycyjnego przeznaczymy w ponad 50% na zakup maszyn pakujących. 30% zagospodarujemy na promocję i marketing, a 3% na dopracowanie receptur. Docelowo każdy produkt pod szyldem Las Vegan’s zostanie poddany automatycznemu pakowaniu w ekologiczny papier i zostanie oznaczony certyfikatem BIO. Na wdrożenie certyfikacji przeznaczymy 5%, z kolei zakup opakowań to 10% uzyskanego budżet.

informuje Tomasz Sienkiewicz, członek rady nadzorczej Las Vegan’s SA i współzałożyciel Manufaktury Czekolady Chocolate Story.

Czytaj też:   CanPoland informuje o sukcesie. Najważniejszego jednak nie wiemy

Pakiety inwestorskie

W ramach inwestycji akcjonariusze – oprócz akcji spółki – otrzymają m.in. tabliczki prawdziwej czekolady z oferty Manufaktury Czekolady. W pakietach inwestorskich są również zaproszenia na warsztaty czekoladowe czy limitowana edycja plakatu kolekcjonerskiego Las Vegan’s. Minimalna wartość inwestycji to 99 zł.

Wraz z kwotą inwestycji rośnie zestaw benefitów. Przykładowo dla inwestora z wkładem 9.999 zł przygotowaliśmy m.in. zwiedzanie fabryki czekolady, zestaw personalizowanych czekolad czy kartę rabatową do naszego sklepu. Wszystkim tym, którzy zdecydują się na zakup akcji przed 5 grudnia br., dostarczymy produkty z danego pakietu jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia.

mówi Krzysztof Stypułkowski, członek rady nadzorczej Las Vegan’s SA i współzałożyciel Manufaktury Czekolady Chocolate Story.

Biznes z potencjałem

Po trzech latach ma być możliwe wyjście z inwestycji poprzez odsprzedaż akcji Manufakturze Czekolady Chocolate Story, po cenie uwzględniającej zwrot z inwestycji na poziomie 8 proc. rocznie.

Nasz trzyletni plan wdrożenia nowej marki zakłada obrót wynoszący 1,5 mln złotych pod koniec 2023 roku, przy marży EBITDA na poziomie 15 proc. W tym czasie zakładamy powstanie nowej linii produkcyjnej opakowań ekologicznych (…), a także budowę dystrybucji produktów Las Vegan’s w Polsce i na świecie.

zapowiada Marcin Parzyszek.

Chcemy rozwijać naszą nową spółkę tak jak rozwinęliśmy Manufakturę Czekolady. Od małej firmy dwóch informatyków do dobrze prosperującego biznesu, lidera produkcji czekolady bean to bar w Polsce. Na pewno pomogą nam w tym zdobyte doświadczenie i wyrobione kontakty. Do współtworzenia tego biznesu chcemy także zaprosić grono inwestorów kapitałowych, pasjonatów czekolady oraz osoby zainteresowane losem naszej planety. Stwórzmy razem markę wegańskiej czekolady, która ekologię ma wpisaną w swoje DNA.

– mówi Tomasz Sienkiewicz.

Czytaj też:   Akcje CanPoland z crowdfundingu jednak z debiutem na NC?

Jak podkreślają twórcy Las Vegan’s, jest to biznes z potencjałem.

Rynek czekolady wciąż rośnie. Jednocześnie zaledwie 5 proc. wszystkich nowych słodyczy, które pojawiły się na rynku między 2015 a 2019 rokiem, to produkty wegańskie. Czas wypełnić lukę na rozwijającym się rynku słodyczy i produktów wegańskich, wprowadzając pyszną czekoladę opartą na rzemieślniczej produkcji.

– mówi Krzysztof Stypułkowski.

Źródło: informacja prasowa

Link do emisji akcji – WeganskaCzekolada.pl

Please follow and like us:

Podobne wpisy

Rzut oka na trwającą emisję CStore

Tak jak zapowiadałem w jednym z ostatnich wpisów zaciekawiłem się trwającą emisją CStore. Czy warto kupić akcje producenta oprogramowania do e-handlu?

Wystartowała nowa emisja CStore

Dziś wystartowała nowa emisja akcji CStore. Jest to ostatnia oferta przed planowanym na ten rok debiutem na NewConnect.

RSS
Facebook
Facebook