Stava S.A. chwali się dobrymi wynikami

Stava S.A. chwali się dobrymi wynikami

11 grudnia, 2020 0 przez Maciejka

Do końca br. Stava S.A. prowadzi crowdfundingową emisję akcji. Wczoraj spółka podała aktualne wyniki finansowe.

Emisja akcji Stava S.A.

EmitentEmitentStava S.A.
BranżaBranżadostarczanie żywności
Kwota zbiórkiKwota zbiórki4.267.500 zł
Udział w kapitale nowych akcjiProcent oferowany6,35%
Wycena spółkiWycena spółki (według ceny emisyjnej) 63 mln zł
Cena emisyjnaCena emisyjna5,69 zł
Liczba oferowanych akcjiLiczba oferowanych akcji750.000 akcji
Data zakończenia emisjiData zakończenia oferty 17.01.2021
Cel emisjiCel emisjirekrutacja franczyzobiorców, nakłady inwestycyjne, wzrost zatrudnienia, ekspansja na rynki zagraniczne
Strona emisjiStrona emisjihttps://akcje.stava.pl

Stava S.A., prowadząca sieć oddziałów gastro-kurierskich, opublikowała częściowe wyniki sprzedażowe i finansowe. Dotyczą one okresu od 1 stycznia 2020 do 30 listopada 2020 roku.

Przychody ze sprzedaży samej spółki oraz całej sieci franczyzowej już teraz przekraczają plany na rok 2020.

Wyniki finansowe

Stava S.A., opublikowała częściowe wyniki finansowe oraz informacje o skumulowanej wartości sprzedaży w całej sieci franczyzowej.

Na koniec listopada 2020 wartość sprzedaży całej sieci oddziałów Stava osiągnęła poziom 15,43 mln zł. Jest to już ponad 100% planu na cały bieżący rok.

Zarząd emitenta prognozuje, że przy utrzymaniu listopadowego poziomu sprzedaży również w grudniu, łączne przychody sieci Stava ze sprzedaży usług za 2020 rok osiągną poziom ok. 17,2 mln zł. Stanowić to będzie ok. 195% przychodów z 2019 roku.

Patronite

Przychody

Natomiast  przychody ze sprzedaży spółki zarządzającej siecią – Stava S.A. – na koniec października 2020 wyniosły 6,65 mln zł. Stanowi to 105% planu zakładanego na cały 2020 rok. Jednocześnie spółka osiągnęła dodatni wynik na sprzedaży oraz zysk z działalności operacyjnej na poziomie 240 tys. zł.

Według prognoz zarządu, przychody spółki ze sprzedaży na koniec 2020 roku powinny osiągnąć poziom 8,7 mln zł. Będzie to stanowiło 276% przychodów z 2019 roku oraz 137% planu zakładanego na cały 2020 rok.

Jednocześnie zarząd przewiduje na koniec 2020 roku osiągnięcie zysku na poziomie ok. 200 tys. zł. Zysk ma zostać osiągnięty pomimo zwiększania zatrudnienia i innych nakładów na utrzymanie szybkiego tempa rozwoju.

Tempo rozwoju

Tempo rozwoju, które jest znacznie szybsze od planowanego, w połączeniu z również lepszymi wynikami oraz podpisaną ostatnio umową z McDonald’s przekładają się pozytywnie na perspektywy rozwoju sieci. W ocenie zarządu Stava S.A., wymaga to szerszego komentarza w związku z trwającą emisją akcji.

Prognozy rozwoju prezentowane w materiałach do trwającej emisji akcji przygotowywaliśmy na przełomie kwietnia i maja 2020 roku, tuż po okresie pierwszego lockdown’u.

– wyjaśnia Paweł Aksamit, prezes zarządu Stava S.A.

Plany rozwoju

W związku z dużą niepewnością, kreśląc plany dalszego rozwoju przyjęliśmy, w naszej ocenie, ostrożne założenia zarówno co do tempa rozwoju, jak i potrzeb kapitałowych.

Wyniki jakie osiągnęliśmy już w październiku i wynikające z nich prognozy na koniec 2020 roku potwierdzają jednoznacznie, że przyjęte założenia faktycznie były ostrożne. Spółka osiągnie w tym roku ok. 137% zakładanych przychodów pomimo tego, że funkcjonowała bez zewnętrznego finansowania (…). Jednocześnie osiągniemy zysk, pomimo odważnego finansowania całych kosztów rozwoju ze środków własnych spółki.

– wyjaśnia prezes.

Umowa z McDonald`s

Sfinalizowana w ostatnich dniach ostateczna umowa z McDonald’s oraz potwierdzone intencje wspólnych otwarć dowozów ze Stava w kolejnych restauracjach tej sieci dodatkowo pozytywnie wpływają na warunki w jakich odbywać się będzie rozwój naszej sieci. Określając potrzeby kapitałowe założyliśmy przykładowo, że wszystkie nowo otwierane oddziały będą w 100% finansowane środkami Stava, zamiast franczyzobiorców. Przyjęliśmy również bardzo ostrożnie, że oddziały startować będą po trzech miesiącach przygotowań z 30 dowozami dziennie, a następnie będą rozwijać się organicznie, wyłącznie w oparciu o sprzedaż do lokalnych klientów, w tempie 300 dowozów miesięcznie. Oznacza to, że do realizacji prezentowanych planów rozwoju wystarczy, żeby każdy oddział pozyskiwał miesięcznie jednego, małego klienta o skali zaledwie 10 dowozów dziennie.

– tłumaczy Aksamit.

Rosnąca sieć

Sam McDonald’s jako klient na start nowo otwieranego oddziału skraca czas otwarcia z 12 do 6 tygodni. Dodatkowo w połączeniu z lokalnymi klientami od pierwszych tygodni funkcjonowania oddziału zapewnia skalę działania, jaką przyjęte prognozy rozwoju przewidywały po ok. 12 miesiącach. Obecność rozpoznawalnych klientów zwiększa jednocześnie zainteresowanie potencjalnych franczyzobiorców, redukując koszty ich rekrutacji oraz potrzeby angażowania kapitału spółki w inwestycje na poziomie oddziałów. Oznacza to jednocześnie tańszy i szybszy rozwój sieci. Rosnąca sieć zwiększa z kolei atrakcyjność usługi dla kolejnych dużych klientów, w tym sieci sklepów, których zainteresowanie dowozami stale rośnie. Powstaje więc potężna pętla pozytywnego sprzężenia zwrotnego, która zgodnie z naszymi oczekiwaniami z każdym miesiącem i nowo otwartym oddziałem powinna stwarzać warunki do jeszcze szybszego i tańszego rozwoju.

– przedstawia spodziewane efekty ostatnich zdarzeń prezes spółki Paweł Aksamit.

O emisji

Na przełomie listopada i grudnia rozpoczęliśmy emisję akcji, żeby pozyskać 4,3 mln zł na realizację ambitnych planów rozwoju. W związku z szeregiem ostatnich pozytywnych dla spółki wydarzeń, spodziewamy się, że rozwój spółki będzie przebiegał zgodnie z tymi planami lub szybciej. Jednocześnie wymagać będzie niższego zaangażowania kapitału niż wcześniej przewidywany. Realizują się właśnie dla nas scenariusze znacznie korzystniejsze niż te, na które się przygotowywaliśmy. W obecnej sytuacji, biorąc pod uwagę, że dodatkowo zabezpieczyliśmy również 1,4 mln zł niewykorzystanych linii kredytowych w banku oraz w firmie finansującej pojazdy, jesteśmy w stanie realizować najbliższe plany rozwoju nawet bez środków z prowadzonej emisji. To doskonała sytuacja dla spółki, ponieważ w połączeniu ze środkami pozyskanymi z emisji pozwoli nam osiągnąć w poszczególnych obszarach jeszcze więcej i szybciej niż planowaliśmy, szczególnie w zakresie rozwoju za granicą.

– prezentuje stanowisko i plany zarządu Stava S.A. Paweł Aksamit.

Podsumowanie

Powyższe informacje pochodzą z materiałów prasowych spółki. Przypominam, że o trwającej ofercie napisałem w tekście Stava – kilka uwag na temat emisji. Zachęcam również do zapoznania się z odpowiedzią spółki na moją analizę. Dostępna jest w tekście Stava S.A. – odpowiedź spółki na temat wyceny.

Debiut DoorDash

Inwestorów zainteresowanych branżą, w której działa Stava SA może zaciekawić informacja o przedwczorajszym giełdowym debiucie DoorDash.

Akcje firmy dostarczającej jedzenie wzrosły podczas debiutu w środę o ponad 80 proc. Spółka wyceniona została w ten sposób na 71,3 mld USD. Aktualna wycena jest czterokrotnie większa niż ta uzyskana w emisji prywatnej przeprowadzonej pół roku temu.

Przychody DoorDash w III kw. wyniosły 879 mln USD i były 4 razy większe niż w tym samym okresie 2019 r. Taki wzrost doskonale pokazuje dynamiczny rozwój branży.


Lubisz moje teksty? Polub mój profil na Facebook-u 🙂


Pamiętaj, że jakikolwiek tekst w serwisie Crowdnews.pl nie stanowi rekomendacji ani porady inwestycyjnej. Serwis zawiera opisy warunków emisji akcji w ofertach crowdfundingowych i autorskie komentarze dotyczące tych ofert. Nie ponoszę odpowiedzialności za efekty i skutki decyzji podjętych po lekturze tekstów w serwisie Crowdnews.pl. Jeśli planujesz inwestycję w akcje – za każdym razem dokładnie zapoznaj się z materiałami przedstawionymi przez emitenta. Nie kieruj się opinią moją ani jakiejkolwiek innej osoby.

Please follow and like us:
Czytaj też:   Ruszyła emisja Hemp & Brew. Nie widzę argumentów za