Coffeedesk podsumował kampanię

All Good SA, właściciel Coffeedesk – kawowego omnichannelu z Kołobrzegu – zakończył drugą emisję akcji w modelu crowdfundingu udziałowego. Inwestorzy społecznościowi dokonali 535 inwestycji na łączną kwotę 2,7 mln zł, obejmując 73,1 tys. akcji spółki. Z pozyskanych środków Coffeedesk zatowaruje e-sklepy, hurtownię B2B i kawiarnie oraz otworzy kolejny showroom na Tamce w Warszawie.

Emisja akcji Coffeedesk

Pod koniec 2021 roku spółka zakończyła drugą w swojej historii kampanię crowdfundingu udziałowego. Łącznie w dwóch emisjach akcji od inwestorów społecznościowych spółka pozyskała ponad 4,7 mln zł. Do grona inwestorów dołączyło blisko 1000 osób.

W drugiej kampanii crowdinvestingu All Good S.A., właściciel Coffeedesk, osiągnął lepszy rezultat niż w kampanii z 2020 r. W tym roku na rynek trafiło 112 tys. akcji spółki. Każdą wyceniono na 37 zł, czyli dwukrotnie wyżej niż wyniosła wycena akcji w trakcie I emisji. Tegoroczni inwestorzy społecznościowi finalnie objęli ponad 72,8 tys. akcji. Spółka pozyskała od nich łącznie 2,7 mln zł, czyli o 700 tys. zł więcej niż w poprzednim roku. Grono akcjonariuszy All Good S.A. powiększyło się o 535 osoby.

Crowdfunding pozwolił nam stworzyć wokół Coffeedesk społeczność liczącą blisko 1000 osób, która chce rozwijać z nami firmę i kulturę picia kawy specialty. Część z zeszłorocznych inwestorów kupiła ponownie nasze akcje w 2021 r. Zainwestowali w nas również partnerzy biznesowi Coffeedesk. To dowód wielkiego zaufania rynku do modelu rozwoju Coffeedesk i naszej misji zmieniania świata kawy na lepsze.

powiedział Łukasz Wichłacz, CEO Coffeedesk.

2,7 mln na realizację priorytetów biznesowych

Pozyskane w tym roku od inwestorów środki zostały już zainwestowane przez Coffeedesk na realizację priorytetów biznesowych. Spółka przeznaczyła 2 mln zł na poszerzenie oferty produktowej i zwiększenie wolumenu asortymentu omnichannel.

Zaczęliśmy już zatowarowywać magazyny e-sklepu, showroomów oraz hurtownię w najwyższej jakości kawę i akcesoria do jej zaparzania. Zwiększenie dostępności produktów, na które jest największy popyt oraz wprowadzenie nowego asortymentu, pozwolą nam ugruntować pozycję Coffeedesk jako lidera kawowego eCommerce w Polsce. Wzmocnimy relacje z partnerami biznesowymi oraz zwiększymy eksport.

wyjaśnia Wichłacz.

Czytaj też:   Pełen sukces Kolejkowa! Wszystkie akcje sprzedane

Reszta kwoty, czyli 700 tys. zł, zasili budżet otwarcia kolejnego showroomu marki w prestiżowej lokalizacji w Warszawie – na Tamce, tuż nad brzegiem Wisły. Coffeedesk zrekrutował już pracowników do kawiarni i kończy właśnie prace wykończeniowe, już w styczniu będzie można napić się tam kawy i kupić akcesoria. Będzie to trzecia kawiarnia Coffeedesk w Warszawie o wielofunkcyjnym charakterze.

Tamka będzie wyjątkowa, nie tylko pod względem wystroju. Znajdzie się tam największa przestrzeń sklepowa z kawą, herbatą i akcesoriami ze wszystkich naszych lokali. W sumie, kawiarnia z tzw. strefą “shop in shop” będzie mieć 126 m kw.

– ujawnia współzałożyciel kołobrzeskiego omnichannelu.

Kolejne showroomy w polskich miastach

Wzrosty sprzedaży kawiarnii Coffeedesk, nawet w czasie lockdownu skłoniły spółkę do podjęcia decyzji o dalszym rozwoju tego segmentu. W kolejnych latach firma chce wejść do kolejnych miast Polski. O wyborze lokalizacji decydują wyniki sprzedaży e-sklepu. Nowym kierunkiem ma być Wrocław. Pierwszy na Dolnym Śląsku showroom miał zostać sfinansowany z crowdfundingu, jednak zebrana kwota nie wystarczy na realizację tego projektu. W tej chwili Coffeedesk szuka alternatywnych źródeł finansowania.

Spora część nowych inwestorów Coffeedesk pochodzi z Wrocławia. Wiemy, że czekają na naszą kawiarnię w swoim mieście. Jak tylko pozyskamy finansowanie na ten cel, ogłosimy termin otwarcia. Wierzymy, że logo Coffeedesk pojawi się na szyldzie wrocławskiej kawiarnii jeszcze w 2022 r.

– mówi szef Coffeedesk.

Supreme Service i lojalizacja klientów

Coffeedesk stawia na Supreme Service, czyli wyjątkową obsługę klienta. Aby wzmacniać ten trend, firma chce zapewnić identyczne doświadczenie zakupowe, niezależnie od wyboru miejsca styku klienta z marką.

Czytaj też:   Czy warto kupić akcje Pora na Pola?

Dzięki pierwszej zbiórce w 2020 r. firma rozpoczęła prace nad wdrożeniem nowych platform sprzedaży B2B i B2C i stworzeniem jednego środowiska operacyjnego wspartego m.in. o narzędzia Salesforce. Zapewni to większą automatyzację procesów i ułatwi obsługę klientów. W efekcie odbiorcy mają otrzymać spersonalizowaną ofertę, a Coffeedesk większą lojalizację konsumentów. Jednolity system będzie też łatwo skalowalny na inne rynki, co ułatwi ekspansję zagraniczną. Coffeedesk finalizuje prace na tym projektem. Nowe narzędzia zostaną wdrożone w pierwszym kwartale 2022 roku.

Wzrost Coffeedesk

Dla Coffeedesk rok 2020 był rekordowy. Mimo pandemii i lockdownu, obroty firmy sięgnęły 78,7 mln zł. Kończący się właśnie 2021 roku zapowiada się jeszcze bardziej imponująco. Po trzech kwartałach 2021 roku kołobrzeska spółka zanotowała przychód w wysokości 70 487 mln zł. Na koniec trzeciego kwartału Coffeedesk był bliski przekroczenia wyniku, jaki wygenerował w całym 2020 roku.

Najważniejsze wskaźniki wzrostu 2021
  • Przychód 70 487 798 zł za I-IIIQ 2021 – wzrost o 34%
  • B2B z największymi przychodami: wzrost o 13 mln zł r/r
  • W 2021 r. najszybciej rósł segment kawiarni, o 86% r/r
  • O 17% więcej aktywnych klientów B2C niż rok temu

Za dobrymi wynikami osiągniętymi przez spółkę w 2021 roku w znacznej mierze stoi sprzedaż do klientów biznesowych. Obecnie stanowi ona około 66% wszystkich przychodów firmy. W porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku, ten wiodący segment działalności Coffeedesk urósł aż o 39%, czyli o 13 mln zł r/r. Również o 39% w skali dwunastu miesięcy wzrósł eksport spółki. Coffeedesk kontynuuje ekspansję zagraniczną m.in. na rynki Czech i Rumunii.

Czytaj też:   Platforma Crowdway powiększa zespół

O Coffeedesk

Coffeedesk został założony 10 lat temu przez Łukasza Wichłacza, Marcina i Jacka Gardzielików. Należąca do All Good S.A. spółka to krajowy lider eCommerce na rynku kawy i jedna z najszybciej rozwijających się firm segmentu food & beverage w regionie CEE. Omnichannel z Kołobrzegu realizuje średnio 14 tys. zamówień miesięcznie przez platformy internetowe B2C i B2B. Firma prowadzi także showroomy, które pełnią rolę zarówno kawiarni, jak i sklepów stacjonarnych, miejsc szkoleniowych czy punktów odbioru zamówień ze sklepu internetowego. Spółka wysyła zamówienia do ponad 40 krajów. Zespół składa się z około 190 osób, które pracują w trzech biurach w Kołobrzegu, Szczecinie i Warszawie, a także w innych miastach Polski oraz w krajach regionu CEE.

Źródło: informacja prasowa


Lubisz moje teksty – polub też mój profil na Facebook-u.

Pamiętaj, że jakikolwiek tekst w serwisie Crowdnews.pl nie stanowi rekomendacji ani porady inwestycyjnej. Serwis zawiera opisy warunków emisji akcji w ofertach crowdfundingowych oraz autorskie komentarze dotyczące tych ofert. Nie ponoszę odpowiedzialności za efekty i skutki decyzji podjętych po lekturze tekstów w serwisie Crowdnews.pl. Jeśli planujesz inwestycję w akcje – za każdym razem dokładnie zapoznaj się z materiałami przedstawionymi przez emitenta. Nie kieruj się opinią moją ani jakiejkolwiek innej osoby.

Please follow and like us:

Zobacz też

Bardzo słabe wyniki Kombinatu Konopnego

Niedługo miną 4 lata od pierwszej emisji akcji Kombinatu Konopnego. Nadal jestem takim samym pesymistą jak wtedy, tym bardziej, że spółka pokazała bardzo słabe wyniki finansowe. Wyniki Kombinatu Konopnego Jeden…

Mentzen dał zarobić

90% w 3,5 miesiąca. Tyle można było zarobić na akcjach Mentzen SA, biorąc udział w marcowej ofercie. Bardzo udany debiut spółki nie jest dla mnie żadną niespodzianką. Debiut akcji Mentzen…

RSS
Facebook
Facebook