Pora na Pola z trzecią emisją

Pora na Pola SA zapowiada crowdfundingową emisję. Będzie to już trzecia szansa na kupno akcji internetowego targu naturalnego jedzenia.

Emisja akcji Pora na Pola

Uwaga – tekst archiwalny

Spółka zapowiada trzecią crowdfundingową emisję akcji, tym razem na platformie Crowdway.pl. Poprzednie dwie odbywały się przy wsparciu platformy Beesfund a Pora na Pola SA pozyskała z nich w sumie prawie 1,2 mln zł.

W 2019 roku zaoferowano akcje serii B po cenie emisyjnej 9,75 zł. Spółka chciała pozyskać 720 tys. zł, oferując aż 42,5% udziału w kapitale. Firmę wyceniono wtedy (pre-money) na zaledwie 975 tys. zł. Tamta oferta zakończyła się jednak umiarkowanym sukcesem. Ostatecznie 320 inwestorów objęło akcje o łącznej wartości 262 tys. zł.

Dużo lepiej emitent poradził sobie w 2020 roku, podczas oferty akcji serii C. Ich cena emisyjna wynosiła już 35,90 zł a firmę wyceniono na ponad 4,5 mln zł. Mimo tak znacznego wzrostu wyceny, 712 inwestorów objęło wszystkie oferowane akcje, o łącznej wartości 900 tys. zł.

Nowa emisja

Nie znamy jeszcze szczegółów kolejnej – trzeciej emisji. Z chęcią się z nimi zapoznam, bo ciekawi mnie jak teraz wyceniono spółkę. Wiemy tylko, że oferta wystartuje w I kwartale br. na platformie Crowdway.pl. Będzie mieć wartość około 2,6 mln zł i ma stanowić krok w kierunku debiutu na NewConnect, co ma nastąpić w 2023 roku.

Przez tę emisję akcji chcemy pozyskać środki na inwestycje w obszarze usprawnienia dostaw, automatyzacji oraz rozwoju oferty biznesowej. Start kampanii planujemy jeszcze w I kwartale, ale już teraz zachęcamy do zapoznania się z najnowszymi informacjami o naszym biznesie, które prezentujemy na platformie.

– powiedział prezes i założyciel Pora na Pola SA, Adrian Piwko.

Czytaj też:   Brave Lamb Studio z urealnioną wyceną. Wartość akcji ponad 90% w dół?

O Pora na Pola SA

Firma Pora na Pola od ponad trzech lat dostarcza świeże produkty do klientów na terenie całej Polski.

Zrzeszamy ponad 80 sprawdzonych, polskich rolników oraz producentów najwyższej jakości żywności. Stawiamy na uczciwie prowadzone gospodarstwa, małe manufaktury, tradycyjny, naturalny produkt i tworzących go ludzi. Podpisujemy się pod każdą dostawą, która finalnie trafia do klienta.

– podkreśla Adrian Piwko.

Firma działa na pograniczu rynków e-grocery, czyli zakupów spożywczych z dostawą do domu oraz targu z żywnością ekologiczną. Na platformie można kupić od mięsa i ryb, przez warzywa i wypieki, po naturalne kosmetyki. Świeże wyroby spółka dostarcza dwa razy w tygodniu do domów klientów w całej Polsce.

Polacy coraz bardziej świadomie podchodzą do zakupów spożywczych, dbają o zdrowie i z rosnącą uwagą traktują pochodzenie produktów czy skład opisany na etykiecie. Ten trend sprawia, że od 2017 roku nasz biznes rozwija się dynamicznie. Pandemia przyspieszyła rozwój rynku e-grocery, a my dobrze wykorzystaliśmy ten moment.

– dodaje Adrian Piwko.

Sytuacja firmy

W 2020 roku firma zrealizowała około 10 tysięcy zamówień i dostarczyła ponad 165 tysięcy produktów do domów polskich konsumentów. Przychody Pora na Pola SA przekroczyły 2,5 mln zł. Spółka jest obecnie w trakcie procesów inwestycyjnych, które zostały zaplanowane do końca 2022 roku. Zarząd spodziewa się osiągnięcia rentowności na poziomie EBITDA do końca 2023 roku.

W 2020 roku firma otrzymała dofinansowanie z UE na kwotę blisko 0,5 mln zł w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego.

W ubiegłym roku nasze obroty wzrosły ponad sześciokrotnie i dzięki temu możemy przejść do realizacji kolejnych etapów strategii szybciej niż zakładaliśmy do tej pory. Podczas ostatniej emisji wszystkie akcje zostały objęte przed planowanym terminem. Dlatego liczymy ponownie na społeczność crowdfundingową.

– powiedział prezes Pora na Pola.

Czytaj też:   CStore pokazuje wyniki przed kolejną emisją i debiutem

Dane o rynku

Raport PMR „e-Commerce w czasie kryzysu 2020” podaje, że do najczęściej kupowanych kategorii w e-commerce w okresie kwarantanny należały produkty spożywcze.

Według analityków rynkowych wzrost rynku e-grocery w ubiegłym roku mógł wynieść nawet 40%.

Z naszych szacunków wynika, że obecnie obroty w tym segmencie rosną nawet w tempie 60-100%.

– wyjaśnia Adrian Piwko.

Prognozy na lata 2021-2025 wskazują, że sektor zakupów spożywczych online będzie nadal rósł w tempie dwucyfrowym. Z kolei raport ExpertSender „Zakupy online w Polsce 2020” wskazał, że w marcu ubiegłego roku internauci wyszukiwali hasło „zakupy spożywcze online” czy „zakupy spożywcze w internecie” o 710% częściej niż w styczniu ub.r.

Podsumowanie

Z chęcią przyjrzę się bliżej ofercie, jak tylko zostanie opublikowany dokument ofertowy. To już trzecia emisja akcji, dlatego ważne jest sprawdzenie jak do tej pory spółka wydatkowała zebrane środki.

Cieszy mnie zapowiedź debiutu na NewConnect, bo to pokazuje też, że firma podtrzymuje zapowiedzi z pierwszej oferty.

Please follow and like us:

Podobne wpisy

Rzut oka na trwającą emisję CStore

Tak jak zapowiadałem w jednym z ostatnich wpisów zaciekawiłem się trwającą emisją CStore. Czy warto kupić akcje producenta oprogramowania do e-handlu?

Wystartowała nowa emisja CStore

Dziś wystartowała nowa emisja akcji CStore. Jest to ostatnia oferta przed planowanym na ten rok debiutem na NewConnect.

RSS
Facebook
Facebook