Udany I kwartał platformy Crowdway.pl

Udany I kwartał platformy Crowdway.pl

6 kwietnia, 2021 0 przez Maciejka

Bardzo udany dla platformy Crowdway.pl był I kwartał tego roku. Dla emitentów pozyskała ponad 14 mln zł, co stawia ją na 1. miejscu wśród  polskich platform crowdfundingowych. 

Platforma Crowdway.pl

Platforma Crowdway.pl w pierwszym kwartale br. promowała emisje, których łączna wartość wyniosła ponad 14 mln zł. Jest to więcej niż w całym 2019 roku, kiedy to zebrano 10,8 mln zł. W ubiegłym roku było to 25,6 mln zł. Zapowiada się więc kolejny rekordowy rok.

Jak podaje platforma, w projekty realizowane od 1 stycznia 2021 roku zaangażowało się 2788 inwestorów społecznościowych. Średnia wartość jednego zapisu wyniosła 5 tys. zł.

Łączna kwota pozyskanych środków w ramach wszystkich kampanii wspieranych przez Crowdway.pl wyniosła już blisko 60 mln zł.

Emisje na Crowdway.pl

Od stycznia do marca br. Crowdway promował 4 projekty o łącznym celu emisyjnym na poziomie niemal 15,5 mln zł. W tym czasie zebrano od inwestorów ponad 14 mln zł. Dwie emisje jeszcze trwają (Farmy Fotowoltaiki i Pora na Pola), więc kwota może ulec podwyższeniu. Trwają przygotowania do uruchomienia kolejnych kampanii na platformie – Akardo, Balticus oraz filmu Król dopalaczy.

Dwie tegoroczne emisje już zostały zakończone pełnym sukcesem – CanPoland w 11 minut zebrał 4,4 mln zł, Tenczyńska Okovita w niespełna 8 godzin pozyskała niemal 4,44 mln zł.

Patronite

Komentarze

Rynek crowdinvestingu znajduje się w dynamicznej fazie wzrostu. Można to zaobserwować zarówno ze strony podażowej – wiele firm zwraca się do Crowdway z propozycjami wsparcia planowanych emisji – oraz popytowej, wynikającej z rosnącego zainteresowania inwestorów społecznościowych projektami i sektorem crowdfundingu udziałowego. Pracujemy nad tym, by portfolio wspieranych projektów było silnie zdywersyfikowane. W związku z tym mamy projekty konopne i alkoholowe – niezwykle popularne wśród inwestorów, ale także nowe branże, m.in. fotowoltaikę i OZE, które spotykają się z dużym uznaniem rynku. Dalej wspieramy kampanie z sektora e-commerce, branża za sprawą pandemii koronawirusa rozwija się jeszcze dynamiczniej niż dotychczas. Dodatkowo przygotowujemy się do projektów medycznych, technologicznych czy gamingowych. Ważnym trendem wartym odnotowania jest fakt, że coraz więcej firm traktuje crowdfunding jako pre-IPO i etap przygotowań do debiutu giełdowego. Z pewnością należy spodziewać się kolejnych kampanii bazujących na takim modelu.

– powiedział Marcel Rowiński, dyrektor operacyjny w Crowdway.pl.

Naszym celem jest dalsza profesjonalizacja sektora crowdfundingu udziałowego w Polsce oraz edukacja na temat tego sposobu pozyskiwania finansowania. Dzięki takim platformom jak Crowdway rynek kapitałowy staje się coraz bardziej demokratyczny, do którego spółki oraz inwestorzy indywidualni mają zdecydowanie łatwiejszy dostęp.

– skomentował Tomasz Kowcun, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Crowdway.

Czytaj też:   Coffeedesk raportuje rekordowe przychody

Rynek crowdfundingu

Z nieoficjalnych wyliczeń wynika, że I kwartał tego roku na rynku crowdfundingu zdecydowanie należał do Crowdway.pl. Choć inne platformy nie podają danych z podsumowaniem przeprowadzonych kampanii to z danych zamieszczanych na platformach wynika, że Crowdway.pl pozyskał dla emitentów więcej środków niż trzech innych czołowych pośredników – Beesfund, CrowdConnect i FindFunds.

Crowdway.pl wyróżnia się na tle konkurencji również liczbą inwestorów, którzy biorą udział w promowanych kampaniach – przeciętnie około 700.


Źródło: informacja prasowa


Lubisz moje teksty? Polub mój profil na Facebook-u 🙂


Pamiętaj, że jakikolwiek tekst w serwisie Crowdnews.pl nie stanowi rekomendacji ani porady inwestycyjnej. Serwis zawiera opisy warunków emisji akcji w ofertach crowdfundingowych i autorskie komentarze dotyczące tych ofert. Nie ponoszę odpowiedzialności za efekty i skutki decyzji podjętych po lekturze tekstów w serwisie Crowdnews.pl. Jeśli planujesz inwestycję w akcje – za każdym razem dokładnie zapoznaj się z materiałami przedstawionymi przez emitenta. Nie kieruj się opinią moją ani jakiejkolwiek innej osoby.

Please follow and like us: