W ostatnim czasie zakończyły się dwie oferty crowdfundingowe. Zarówno Ignibit, jak i Pora na Pola mogą pochwalić się zebraniem 100% zakładanej kwoty.
Emisja Ignibit
Oferta Ignibit promowana była na platformie CrowdConnect. Spółka działająca w branży VR i obszarze gamingowym zamierzała pozyskać (łącznie z I transzą kierowaną do zamkniętej grupy inwestorów) 1.565.000 zł. Cel udało się osiągnąć, jednak trwało to dłużej niż sądziło wielu inwestorów (w tym także ja).
Widać, że rynek przestał chłonąć w ciemno wszystkie emisje spółek gamingowych. Emitenci wraz z platformami crowdfundingowymi muszą wziąć to pod uwagę ustalając ceny emisyjne.
Ostatecznie na akcje Ignibit zapisało się 101 inwestorów. Średnia wartość zapisu wyniosła 15.495 zł. O ofercie pisałem m.in. w tekście Emisja Ignibit na CrowdConnect – uwaga na zapasy.
Emisja Pora na Pola
O pełnym sukcesie oferty może również mówić Pora na Pola. Dzięki emisji promowanej na platformie Crowdway.pl internetowy targ zdrowego jedzenia zebrał 2.610.000 zł, co stanowi 100% celu. O tej emisji pisałem szerzej w tekście Pora na Pola pod lupą.
Na akcje spółki zapisało się 633 inwestorów, co oznacza że średni zapis miał wartość 4.123 zł.
Obecne kampanie crowdfundingowe
Na najpopularniejszych polskich platformach crowdfundingowych trwa obecnie 6 kampanii, m.in. Farmy Fotowoltaiki, Implant, OZE Rentier i Akardo. Samodzielną emisję przeprowadza Wirtuale.pl.
Dużo ciekawiej zapowiadają się jednak emisje, które są „w poczekalni”.
Platforma Emiteo.pl zapowiada m.in. emisję IronResorts – ośrodka dla triathlonistów. Na platformie Beesfund już wkrótce będziemy mogli nabyć akcje Lajuu – spółki, która chce wspólnie z Weroniką Rosati stworzyć markę kosmetyków premium. Kolejną emisję zapowiada również producent oprogramowania do prowadzenia sklepów internetowych cStore. Z chęcią sprawdzę, jak spółka wykorzystała środki z poprzedniej emisji i czy rozwój firmy jest zgodny z wcześniejszymi deklaracjami.
Platforma Crowdway.pl zapowiada emisję akcji Balticus. To również będzie druga crowdfundingowa oferta spółki – poprzednia była bardzo ciekawa i według mnie atrakcyjna dla inwestorów.
Spośród kampanii zapowiadanych na platformie CrowdConnect, najciekawiej zapowiadają się Solartime i Zeneris Projekty. Ta druga wystartuje jeszcze w kwietniu.
Zapowiadane są również emisje przygotowywane samodzielnie lub przy pomocy domów maklerskich. Jedną z nich będzie m.in, oferta akcji Retro SA. Jak widać – będę miał co opisywać 🙂
Lubisz moje teksty – polub też mój profil na Facebook-u 🙂
Pamiętaj, że jakikolwiek tekst w serwisie Crowdnews.pl nie stanowi rekomendacji ani porady inwestycyjnej. Serwis zawiera opisy warunków emisji akcji w ofertach crowdfundingowych i autorskie komentarze dotyczące tych ofert. Nie ponoszę odpowiedzialności za efekty i skutki decyzji podjętych po lekturze tekstów w serwisie Crowdnews.pl. Jeśli planujesz inwestycję w akcje – za każdym razem dokładnie zapoznaj się z materiałami przedstawionymi przez emitenta. Nie kieruj się opinią moją ani jakiejkolwiek innej osoby.